Opnieuw zwanger na een bevalling van 6 maanden geleden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Fevelyn, 21 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fevelyn

Fevelyn Lid

26 okt 2005
    64
    0
    0
    Ik kan het niet geloven, maar na overtijd te zijn hebben we een test gedaan gisteravond en ik ben zwanger. Vanmorgen uit ongeloof opnieuw test gedaan en ja, nog steeds. Kan het zijn dat ik het hcg van de vorige zwangerschap nog in me heb, waardoor de test positief is?

Ik weet helemaal niet hoe ik moet reageren. Natuurlijk is ons kindje van harte welkom, maar we moeten wel enorm wennen aan dit idee. Zo snel alweer. Terwijl we amper seks hebben gehad en dat we het hadden was het voor het zingen de kerk uit. Zoals we al jaren deden...
    We zijn zo bang dat we onze kleine lieve zoon van 6 maanden straks tekort doen aan aandacht...

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Fevelyn,

gefeliciteerd, je bent opnieuw zwanger. Het hormoon dat je test met een zwangerschapstest komt vrij na ongeveer 12 dgn na de bevruchting en heeft op 8 weken zwangerschap zijn piek. Vanaf 16 wkn zwangerschap is het niveau weer laag en dit blijft zo. Wanneer je dan bevallen bent duurt het nog even voordat het helemaal uit je lichaam is. Maar wanneer je na 6 maanden weer positief test kun je er vanuit gaan dat je weer op nieuw zwanger bent.
    Ik snap dat het je overvalt en dat het niet zo gepland was, maar ook in deze zwangerschap groei je weer mee, figuurlijk dan ;), in alle fases. Jij en je partner vinden vanzelf een manier die voor jullie goed voelt om er voor allebei jullie kindjes te zijn. En je oudste is nog zo klein dat het er voor hem gewoon bij hoort. Je groeit er vanzelf weer naar toe. Er zijn wel meer mensen die snel op elkaar kinderen krijgen, dus echt apart is het niet.
    Waar je wel rekening mee moet houden is dat het wel wat zwaarder is voor je lichaam wanneer je nog niet helemaal ontzwangerd bent na de laatste keer. Je zult eerder en vaak een beetje erger last krijgen van de zwangerschapskwalen en pijnen. Luister dus goed naar je lichaam en neem eerder de tijd voor jezelf. Probeer de tijd zijn werk te laten doen. Het krijgt in je hoofd echt wel een plek en dan ga je er met frisse moed weer voor en geniet er weer van!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina