Ruim 2,5 jaar Tobi of Rodi autostoel?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sa1980, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Hoi,

Onze dochter zit alweer een tijdje in de Tobi autostoel, ze is ongeveer 92 cm en weegt 12.5 kg

Aangezien onze jongste nu ruim 8 maanden (en voorlopig nog prima in de maxi cosi past) willen we binnenkort 2 autostoeltjes bij gaan kopen.

Op dit moment hebben we dus 2 Tobi's.

Ik twijfel wat we nu bij moeten kopen...

Wat is jullie advies en waarom??

Ik denk nl zelf dat het zonde is om nu nog 2 Tobi's bij te gaan kopen, maar om de oudste straks al in de Rodi te zetten met dit gewicht lijkt me ook niet zo'n goed plan...

er zijn vast meer meiden met kinderen die niet meer als 2 jaar schelen in leeftijd en tegen het zelfde probleem als mij aanlopen....

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja ik zou denk ik wachten tot je echt een nieuw stoeltje moet gaan kopen...
    wellicht past je dochter tegen die tijd wel in een rodi..
    je jongste is het stoeltje dat voorheen van je dochter was en ineens scheelt het veel geld.

(rodi is nu 60e bij halfords overigens.. )

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou ook afwachten tot zoonlief er echt niet meer in past. Want zolang hij er nog inpast is dat het veiligst en je dochter kan voorlopig ook nog niet over. Mijn dochter is zo`n 95 cm en 14 kg en zit ook nog in de stoel groep 1 en zoonlief in de maxi cosi groep 0. Mogen ook allebei nog niet over.

4. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    het ligt er een beetje aan wat handig is. Wij hebben twee opvolgstoelen in een aanbieding gekocht, maar in eerste instantie in 1 auto de twee groep 1 stoelen gezet (jouw tobi's) en deze auto gebruikt voor wie de kinderen haalde en bracht, tot de oudste echt 15 kilo was. (bij ons schelen ze anderhalf jaar). Ze hebben zo nog ongeveer 4-5 maanden samen in een groep 1 stoel gezeten.
    maar...dat werkt alleen als bv niet de een haalt en de ander brengt naar het kdv.... Bij ons is de gastouder dichtbij dus als het incidenteel voorkwam dat toch de ander haalde dan ging die naar huis, pakte de fiets en haalde ze dan met de fiets op.

5. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik zou zoals gezegd wachten tot het echt nodig is, en dan kijken hoe je dochter ervoor staat.
    Er bestaan ook stoeltjes groep 2/3, dan hoef je dus niet te wachten tot ze 15 kilo is.
    Hier zit er maar 16 maanden tussen, dus als de jongste uit de maxicosi gaat kan de oudste nog niet naar de volgende groep. Wij zijn van plan om dan zo'n dubbele groep stoel te kopen voor de oudste, dan kunnen we weer heel lang vooruit.

6. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Wacht echt tot de 15 kilo.
    Zijn kinderen te licht voor een groep 2 stoel dan kan de gordel niet blokkeren. En vliegen ze er alsnog uit.
    Daarom de gewichtindicatie.

7. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de 2/3 stoel van LIEF gekocht, maar dat kon, omdat de 2de ook een meisje is, want ze zijn of roze of blauw. Mijn oudste is 3 jaar en 2 maanden, maar 94 cm en 12,7 kilo, dus ook te licht voor een vervolgstoel, maar wij hebben de Römer King Plus, maar die heeft zo'n onbenullige hoofdsteun, dat ze er echt klemvast in zit. Grote voordeel van de LIEF stoel vind ik dat ze voorlopig nog mooi in de gordeltjes van de stoel kan en nog niet in de autogordel. En omdat ze vrij klein is, hebben we het extra kussentje er wel in zitten.

Ik vind dit een ideale oplossing, want hier kam ze nog in tot 36 kilo, terwijl ze er nu ook veiliger in zit, dan in de 3-stoel! Ik vind de Römer overigens wel weer veiliger en beter als ze uit de maxi-cosi overgaan. Als ze nog zo klein zijn is zo'n combinatiestoel toch wat minder veilig.

Je hebt deze 2/3-stoelen vast ook in neutrale vormgeving, maar ik vond de roze helemaal geweldig. En mijn dochter ook :-D.

8. Saskia78

Mja je zou verwachten dat de romer king plus beter is dan de romer king..
    maar wij hebben zelf de plus, opa en oma hebben gewoon king.
    en die laatste past ze dus veel beter in nog.

want dat hoofdkussen ging met wat moeite dan wel omhoog... maar ondertussen zit ze nog steeds precies pas ertussen terwijl de rest van de stoel nog prima past.
    Al is de king plus wel smaller dan de king.. die laatste past ze nog in met dr winterjas terwijl dat bij kingplus echt al een hele tijd echt geen optie meer is.

van de week dus een rodi aangeschaft.. daar past ze vast beter in :)

9. miepje

miepje Actief lid

24 okt 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat was ook precies ons probleem! Baal eigenlijk best, want eigenlijk wilden we voor de Maxi-Cosi gaan (weet niet meer welk type), maar ja, als ze maar vaak genoeg zeggen dat de Römer beter uit de testen komt, dan kies je daar toch voor. Terwijl ik de harnasgordel van de Maxi-Cosi ook al handiger vond. Maar ja, je luistert dan toch naar zo'n verkoopster :(.

10. Saskia78

mja ik vond het een heel prettig stoeltje.. maar merk nu dat ze bij opa/oma er gewoon prima in past en bij ons niet meer :)

11. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties.

Nogmaals... ik laat de jongste nog in de Maxi cosi zitten. Onze oudste heeft hier tot bijna 15 maanden prima in gezeten, dus ik weet dat dat het beste is....

Maar ik zal me toch moeten voorbereiden op wat hierna volgt... aangezien de oudste over maximaal 6 maanden echt geen 2 kilo is aangekomen...

Ik wil in ieder geval zeker dat ze veilig zitten dus ik denk dat het zo en zo geen Rodi gaat worden.

Misschien zijn 2 Priori's wel een goede optie?? Deze zijn maar 100 euro per stuk dus dat is nog te overzien.

Ik vond deze stoeltjes toendertijd minder veilig (ogen) als de Tobi omdat onze dochter ook redelijk klein en smal was. Maar nu ze toch weer wat ouder en ruim 12 kilo weegt is dat misschien nog wel het beste..

Lastig hoor..

Deel Deze Pagina