1 of 2 borsten

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by clarike, Oct 29, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. clarike

clarike Actief lid

Mar 22, 2006
    455
    0
    0
    Hallo

Even een vraagje: Mijn zoontje drinkt over het algemeen maar een borst leeg. De oudste twee dronken altijd aan beide kanten, maar dit bevalt mij heel goed, ook omdat het met kolven straks handig is en omdat hij een lekker krampenkind is en de voormelk de meeste krampjes geeft. Nu heb ik het idee dat hij zijn voedingen wat wil vergroten, want ineens wil hij ook nog even aan de andere kant. Wat kan ik het beste doen om mijn productie aan te passen en toch uiteindelijk weer op 1 borst per keer uit te komen; na een voeding een uurtje later weer aan dezelfde kant aanleggen, of toch de andere kant aanbieden? Of moet ik het idee van 1 borst toch laten varen? Graag hoor ik je advies!
    Groetjes Clarike

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Ik denk dat je je baby gewoon de gelegenheid moet geven je productie op te krikken, en hem de tweede borst aan te bieden. Het geven van 1 borst per keer is meestal maar tijdelijk omdat de productie in de loop van de tijd wat afneemt.
    Mogelijk kun je na een tijdje terug naar 1 borst, maar dat merk je vanzelf.

groet
    Linda

Share This Page