Ik ben al 16 dagen overtijd. Nou ben ik naar de dokter geweest met de klachten dat ik last heb van mijn buik, soort van menstruatie krampen en pijn in mijn onderrug. Ik heb geen bloedverlies gehad of dergelijk. Eenmaal bij de dokter zegt zei tegen mij we gaan een zwangerschapstest doen. Na een paar minuten wachten kreeg ik de uitslag en bleek ik niet zwanger te zijn maar een blaas ontsteking te hebben. Nou ben ik doorgestuurd naar de apotheek om medicijnen op te halen voor mijn blaasontsteking krijg ik een belletje dat ik met spoed terug moet komen naar de dokter. Ik vroeg me af waarom. Blijkt dat op het moment dat de assistent het test wilde weggooien zij een lichte streep zag op de test en volgens de dokter zou ik wel zwanger kunnen zijn. Mijn dokter was heel erg bang dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou hebben en verwees mij met spoed naar de gynaecoloog. Eenmaal daar aan gekomen heb ik nog een urinetest gedaan, een inwendige echo en ook een bloedheet gedaan. De urinetest was negatief en op de echo was niks te zien ook zeiden ze dat de hcg waarde 0,1 was en dat ik niet zwanger was. Nou ben ik nog niet ongesteld geworden en vraag ik me af waarom er bij de huisarts wel een lichte streep te zien was.
hoi soms komt er toch een vaag streepje, maar dat was in dit geval na de afleestijd. Je bent dus inderdaad niet zwanger. Een test mag je alleen interpreteren binnen de tijd die op de verpakking staat, soms kleurt ie daarna toch nog licht, hoe dat kan weten we niet altijd. Maar dat betekent dus niet dat je zwanger bent. Mirjam