Sinds een week of twee wordt ik soms gek van de pijn in mijn tanden en kiezen. Na gesmeerd te hebben met sensodyne neemt het direct af. Normaal heb ik dit wel eens twee dagen maar nooit zo lang. Dus vraag ik me af, kan dit door de zwangerschap komen? De vorige zwangerschappen heb ik hier geen last van gehad. Wie komt dit bekend voor?
Hier sinds een week of 2 ondanks zeer goede mondhygiëne. Alles doet zeer, is rood, bloedt en is opgezet. Wat bij mij helpt: spoelen met mondwater en dan echt de agressieve variant mét alcohol (ondanks alle gevoeligheid). Dat is het enige wat een beetje voor mijn gevoel wat meer bacteriën doodt. Verder poetsen met elektrische borstel, rageren en blijven spoelen!
Ja hier ook. Ik ben fan van elmex sensitieve tandpasta (groene verpakking), daardoor zijn mijn tanden een stuk minder gevoelig nu!!
Yup, hier ook last van sinds een paar weken. Super vervelend. Vooral het bloeden tijdens tandenpoetsen...
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben blij te horen dat ik niet de enige ben en er dus hoop is voor na de bevalling. Ik poets al zeker een jaar met sensodyne. Ik heb vandaag floss en een mondspoelling gehaald. Hopelijk werkt het.
Ja het blijft lastig hè. Ook oppassen dat je niet opeens te hard gaat poetsen of verkeerd gaat rageren (au!). Ik gebruik sensodyne tandpasta en GUM soft picks. En dan een agressieve mondwater met alcohol gewoon van de AH! Extra tip: spoel na elke maaltijd ook je mond gewoon even na met water als dat kan.
Mijn moeder zei; elke zwangerschap kost je een kies (of tand). Anyway ik ben in mn vorige zwangerschap 2x bij een mondhygiënist geweest en ga binnenkort weer.
Hier ook over 3 (bij 31 weken) weken weer een combi afspraak. TA + mondhygiëniste. Toen ik 11 wk zwanger was ook gedaan.
ik woon in Duitsland en mijn tandarts en gyneacoloog hebben beide gezegd dat als je last hebt van gevoelige tanden en bloedend tandvlees je extra moet komen bij de tandarts. Ze kijken dan je gebit na en je krijgt een reiniging. Dit omdat bepaalde bacteriën die het tandvlees ontsteken kunnen zorgen voor een vroeggeboorte.
Het kan helpen om extra vitamine D te slikken, dat helpt bij mij wel als ik erg last heb van gevoelige tanden. Het kan in elk geval geen kwaad.
Je kunt er gerust nog extra vitamine D bij slikken, je krijgt daar niet snel te veel van binnen en ook je baby vraagt veel. Je kunt druppels nemen, die heb je straks toch ook nodig als de kleine er is.
Wat heerlijk herkenbaar! Hier ook standaard op weg met flos, stokers en sensodyne rapid. Dat van dat mondwater vind ik ook een goede, ga ik halen!
Ahhhh ik moet zo weer. Kijk er nu al tegenop. Mn tandvlees wordt echt weggebrand haha. Maargoed de bacteriën hopelijk ook!