Gevoelige tanden..... wie ook? En wat doen jullie hier aan? Sinds mijn zwangerschap over is is het zo gevoelig geworden pffff zal dat komen omdat de hormonen nog schommelen?
Ik heb het ook heel erg. Ik poets nu mijn tanden met sensodyne tandpasta en dan de care en repair heet t geloof ik, die is erg fijn. Niet de lekkerste smaak maar werkt wel het beste. Daarbij kreeg ik de tip om na het tandenpoetsen niet meer je mond te spoelen. Dus alleen alles goed uitspugen. Bij mij werkt het zo!
Hier ook heel gevoelige tanden, ben ook bang van de tandarts maar ga wel naar de tandarts.... Nu heel lang uitgesteld omdat ik veel pijn in me kies had. Uiteindelijk een andere tandarts gevonden die meer tijd voor mensen nemen die angstig zijn... Helaas ontsteking in kies dus eerst antibiotica en dan wortelkanaalbehandeling.... Moet volgende week geloof ik maar ik heb er nu al de zenuwen van. Ook vertelde de tandarts mij dat mijn tandglazuur bijna helemaal weg is zij adviseerde mij ook om niet meer na te spoelen dus dat doe ik nu braaf, wie weet ziet zij al verschil als ik weer terug moet (geloof de 21e)
Ik heb het ook. Poets standaard met sensodyne. Bij andere tandpasta meteen problemen. In de zwangerschap had ik het trouwens erger! En als ik elektrisch poets heb ik het ook erger. Dus ik poets gewoon met normale tandenborstel.
Ik heb het ook heeeel erg. Vooral bij koude dingen. Ik kan bijv. geen komkommer eten dat net uit de koelkast komt en mijn mond spoel ik na met warm water. Ik heb jaren sensodyne gebruikt, maar merkte er helemaal geen kont van. Nu heb ik Elmex sensitive, maar dat maakt ook geen verschil. Waarom niet meer spoelen na het tandenpoetsen?
Ik heb het ook heel erg, altijd al gehad maar tijdens de zw van mijn dochter is het echt heel erg geworden. Daarnaast ook heel gevoelig voor gaatjes, hoe vaak ik ook poets, of ik nou wel of geen snoep eet het maakt niet uit. vorig jaar na de bevalling had ik 8 gaatjes ! dit jaar gelukkig ''maar'' 3, wat voor mij weinig is. In aug. mogen we weer, ben nu al bang
Sensodyne Rapid. Zo op de gevoelige tanden smeren, werkt echt! Heb ook die nieuwe Care & Repair (of zoiets) geprobeerd en die deed juist extra zeer!!!
Ik ook! Ik schiet al bijna tegen het plafond als de tandarts alleen mijn tanden maar polijst... (Dat is gewoon tandenpoetsen...) Ik gebruik ook Sensodyne (de groene). Ik heb het nu weer erger, mogelijk door hormonen. Met de tandarts afgesproken dat ik eerst een half jaar ga stokeren en dat we dan weer gaan bekijken of ze iets voor me kan doen op dit gebied.
sensodyne rapid! die raden wij altijd aan om te gebruiken, en als je klaar bent met poetsen idd niet spoelen met water maar alleen het overtollige schuim uitspugen. daarna even een beetje tandpasta direct op de gevoelige tanden smeren