gevoelige tepels blauwe aders? wie legt het me uit

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Angel Eyes, 13 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hoi hoi,

Je hoort iedereen praten over gevoelige tepels, donker wordende tepels en blauwe aders als vroeg symptoom. Nu vraag ik me alleen af wat daar precies mee bedoeld wordt.

donkere tepels, is dat alleen je tepel of ook je tepelhof
    gevoelige tepels, ik heb dat alijd, mannetje zit er alleen maar aan en ze staan omhoog. of bedoelen ze daar pijnlijk gevoelig mee?
    en blauwe aders heb ik eigenlijk altijd 2e helft van de cyclus. of bedoelen ze daar die hele kleine adertjes mee?

ik hoop dat iemand het antwoord weet?

x Ang

2. summer

summer Fanatiek lid

8 mrt 2006
    1.144
    0
    0
    verzorgende
    arnhem
    ik denk dat je het antwoord zelf al gegeven hebt
    trouwens ik merk nog steeds geen verschil aan mijn borsten
    ja ze zijn wat voller maar voor de rest niks
    isdus ook voor iedereen verschillend

3. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    mijn borsten doen ook verschrikkelijk zeer
    maar ik heb eigenlijks nog niet gekeken of ik ook blauwe adertjes heb

en mijn borsten zijn wel voller als normaal

4. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    de kring rond mijn tepelhof(of hoe moet ik het zeggen :( )is veel donkerder geworden en mijn tepelhof is gewoon groter.Ook zien ze blauw van de aders(die zijn heel duidelijk zichtbaar)je ziet echt een blauw/paarse kring er rond :D
    mijn tepel zelf is meer naar het midden toe wit
    Er lopen ook 2 grote aders van mijn borsten naar mijn hals
    en ze zijn veel harder en wat voller geworden maar niet echt groter en jeuken meer en af en toe wat steekjes
    is echt voor iedereen anders :)

5. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    al die kwaaltjes met je borsten heb ik pas de laatste weken! Dus het verschilt enorm per persoon.

6. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Hoi Taschke,

Hier nog een nieuwsgierig (onwetend) aagje :rolleyes:

Ik denk dat ik zwanger ben..ben het nog nooit geweest en mijn borsten zijn ook erg gevoelig en zie blauwe aders lopen. Maar zoals het overal wordt beschreven zou je er vanuit gaan dat het echt vol zit van de aders...maar volgens mij valt dat wel mee. Als ik het koud heb, dan zie ik het ook minder...ik weet niet of dit bij iedereen zo is??? Soms als ik even geen krampjes/kriebels voel of ik zie de aders niet zo goed in m'n borsten dan denk ik o jee, had ik het toch mis? Nog een paar dagen dan kan ik testen, en woensdag krijg ik urine uitslag van de HA.

Heb het niet gepland, pil vergeten, woon nog niet samen, maar stiekem zou ik het toch wel leuk vinden :D

Voel jij ook trillingen, krampjes, kriebels onderin je buik? Soms wel soms niet...

7. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    als ik het koud heb zie je ook niet veel meer hoor :D
    en in de allereerste week had ik niet zo een pijn/last van mijn borsten
    Nu begint het pijn te doen als ik er op lig en ze jeuken enorm,maar iedere dag kunnen de symptomen anders zijn :D
    maar ik had dit veel erger in mijn eerste ronde toen ik pas was gestopt met de pil.Toen had ik enorme steken en heel erg pijn in mijn borsten nu had ik dit niet zo erg maar kijk,ben toch zwanger :D
    een week voor mijn NOD heb ik 1 dag superpijn gehad(net de :evil: )
    voor de rest voelde ik een soort menstruatiepijn maar het voelde gewoon anders :D het was eigenlijk een totale verassing voor mij want ik voelde niet echt dat ik zwanger was.
    Ik ben er niet zo mee bezig geweest omdat ik een brevet moest doen voor paardrijden,en mijn man en ik hebben niet veel geklust(maar 1 keer die week)als je er niet aan denkt gebeurd het meestal :D
    Ponnetje:hoop dat je zwanger bent,ik duim voor je :D

8. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Hoi Tascke,

Thanx! Ja ik zie het! Je bent al een poosje onderweg :D

Ik snap er echt niks meer van als ik eerlijk moet zijn. Urinetest van de HA was negatief. Maar goed, dat is geen 100%. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik zwanger ben. Ik voel ook de hele tijd nog van die rare plopjes in m'n buik en m'n tepels zijn nog meer gezwollen (liggen er echt bovenop en donkerder als eerst! Volgens mij zijn er tig vrouwen bij wie de urinetest niet werkt.
    M'n temp is al anderhalve week rond de 37 graden. Meestal heb ik een temp van 35,7 ofzo... Heb er nu een keelontsteking bij, maar goed, dat kan natuurlijk altijd gebeuren of je nu zwanger bent of niet, dus m'n temp was gisteravond 39,7. Ik heb gewoon zo'n sterk gevoel. Maar goed, als ik zwanger ben, dan ben ik het gewoon of de test nou negatief is of positief. Dan merk ik het over een paar maanden wel haha! Ik ga zaterdag nog een keer urinetest zelf doen. Meestal wordt ik rond zondagavond ongi.

Ik hoop dat je zwangerschap heel goed verloopt ;)

9. arina567

arina567 Lid

28 aug 2006
    23
    0
    0
    verzorging
    Deventer
    Ik heb wel blauwe aders en ze doen ook erg veel pijn.Me moeder zegt dat dan je melkklieren aan het ontwikkelen zijn!!!

Ik heb er ook weinig verstand van

10. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Gisteravond lustte ik m'n eten niet en vandaag ben ik al een een tijdje erg misselijk. Zit hier te zweten pffff! Morgen ga ik testen. Vannacht heb ik teveel geplast dus zou het waarschijnlijk toch niet werken.

Ik ben nooit misselijk als ik ongesteld moet worden....begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden.

11. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Hoi Tascke,

Mag ik jou (als ervarene :) ) vragen of jij weet of je tepel ook van vorm kan veranderen? Misschien komt dat wel omdat je borsten gaan groeien. Het lijkt wel of ie nu meer ovaal is....

Ben nog steeds in afwachting van! Weet jij toevallig of je misschien een lichte bolling kunt voelen net boven het schaambeen? Zit echt te voelen de hele tijd.....weet echt niet wanneer en wat je zou kunnen voelen.

Hoe gaat het met jouw bebe? ;)

Liefs Ponnetje

12. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    hey
    ik denk niet dat de vorm verandert is :D alleen is mijn tepelhof een beetje groter en donkerder.
    eigenlijk weet ik er al niet meer zoveel van.
    En ik had totaal niet verwacht dat het die maand raak ging zijn dus ik verwachtte mij ook niet aan kwaaltjes.
    En als je denkt dat er niets is,voel je ook niets hoor :D
    Ben nu alleen al 3 weken heel misselijk en duizelig
    Ik had een paar andere eetgewoonten gekregen maar dat stak ik op het warme weer(weet nu wel beter :) ) en dat ik doodmoe was(ben ik nu nog steeds)
    Heb je al bloed laten trekken?Ik zou al lang gek geworden zijn!

ah ja,morgen moet ik naar de gynaecoloog voor een echo, dus duimen maar dat alles goed gaat
    Ik ben wel een beetje zenuwachtig :(

groetjes

13. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik zag net dat mijn tepels juist heel rood zijn? Alsof ze meer doorbloed zijn...
    Herkent iemand dit? ;)

14. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Ik vind het dag en nacht verschil tussen zitten met de gevoeligheid van je borsten voor je NOD en tijdens je zwangerschap.

Voor mijn NOD voelen ze beurs aan, en soms wat voller, maar nu dat ik zwanger ben zijn ze ook echt een cub-maat gegroeid ze doen echt pijn en de tepelhof is wat groter en begint watte verkleuren en zelf de tepels zijn supergevoelig. Voorheen waren ze al gevoelig maar nu nog erger.
    En aders over mijn borsten lopen had ik altijd, alleen ze zijn nu echt doorbloed dus opgezet.

Groetje anna.

15. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    ja,nu voel ik ook wel verschil,maar een maand geleden niet :D
    Als ik mijn man een dikke knuffel geef en me tegen hem aan druk,schreeuw ik al van de pijn!

En ik heb wel het gedacht dat mijn tepels zelf roder zijn maar nar binnen toe worden ze wit :(

16. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Hier dus ook zo....maar dat witte in het midden had ik ook al eens toen ik ongi werd...
    Arrgghhh....wat een onzekerheden toch weer.... :)

17. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Sandrak:hoop echt dat het deze keer raak is
    Gewoon jezelf proberen voor te bereiden op het ergste,dan is de teleurstelling toch niet al te groot(maar ik weet dat dat heel moeilijk is)

veel geluk allemaal

18. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Inmiddels is er roze-verlies hier....en dat heb ik dus echt nooit voordat ik ongi word....dus waarschijnlijk is het game-over hier...4 dagen te vroeg!
    Wel nog zere borsten en temp die nog niet omlaag is...en dat is nrmaliter eigenlijk altijd meteen foetsie als ik ongi word...

Gets....straks ben ik in de overgang ofzo... :confused:

19. Female

Female Niet meer actief

hey san ooooo we moeten dus EXTRA blijven duimen nu :bounce: kom op meiden!!!!

het is jou zo vreselijk gegund en het KAN bijna niet anders na al die voortekenen...

hoop echt dat het goed zit!

Sterkte - Hug,

Female

20. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

spannend allemaal Sndra!!

Hier ook een met roze-bruin verlies(heel weinig) en ook een paar dagen te vroeg.

mijn borsten zijn een cupm,aat gegroeid en voelen beurs aan. heb ik normaal nooit. nu valt me ook op dat er in mijn borst zo'n schijf zit ofzo, tsja moeilijk uitleggen.

Ik ga zondag testen.
    :(:

Deel Deze Pagina