wat doen jullie?

Discussie in 'Voeding' gestart door Inky, 12 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik twijfel iedere avond weer of ik niels wakker moet maken voor zijn voeding.

Hij krijgt overdag in principe om de 3 a 4 uur ene fles. Maar na zijn fles van 19:30 slaapt hij altijd erg lang.
    Nu twijfel ik iedere avond weer wat ik moet doen:

*laten slapen en wachten wanneer hij zelf komt. Dan ben ik alleen bang dat ie bv om 2 uur ofzo wil drinken en dan om 6 uur alweer.

*wakker maken om 24 uur en na die fles zelf laten komen. Maar ik heb gehoord dat als je ze zo laat nog wakker maakt ze in het ritme vallen waarop je ze heb twakker gemaakt. Dus dat zou betekenen dat hij ook 's nachts om de 4 uur komt. Dit is dus zo en ik vrees dat doorslapen er dan voorlopig niet in zit.

* de laatste fles eerder geven, rond 23 uur zodat hij niet in een hele diepe slaap is als ik hem wakker maak.

Wat doen jullie?

2. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Quinn heeft zijn laatste fles meestal rond een uur of 11 gehad. In eht begin sliep hij dan tot een uur of 5 en dat werd steeds later. Op een gegeven moment kan je dan ook de laatste voeding naar voren gaan schuiven.

Ik denk dat het nog heel belangrijk is je kindje op deze leeftijd wakker te maken voor zn flesje

Ik denk dat je niet zo bang hoeft te zijn om in een bepaald ritme te vervallen. Het ritme veranderd eigenlijk heel veel het eerste jaar volgens mij.

3. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Na drie en halve maand ben ik de voeding steeds een half uurtje naar voren gaan schuiven.

Nu is het zo dat als hij om zes uur krijgt maak ik hem om negen uur nog wakker voor een voeding. Krijgt hij na zeven uur dan laat ik hem doorslapen. Hij wordt nu zowiezo om een uur of acht 's ochtends wakker. Maakt niet uit hoe laat hij zijn laatste voeding krijgt.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik maakte Justin ook wakker als ie bijvoorbeeld om 21.00 had gehad. Dan dronk ie net 60 cc en kwam ie s nachts evengoed! :( Mijn advies is; gewoon dan zo laten, hij schuift straks wel naar voren. Justin krijgt nu ong 20.30/21.00 de fles. Daarna slaapt ie nu tot sowieso 5.00 en als t mee zit tot 7.00.

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja Inky, gewoon zo laten. Hij gaat straks zelf met zijn voedingen schuiven.

Deel Deze Pagina