Ongesteld en ongesteld?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Liv1985, 14 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liv1985

Liv1985 Actief lid

9 jul 2013
    314
    30
    28
    Den Bosch
    Hallo dames!

Ik vroeg me af of iemand een antwoord op mijn vraag heeft? Mss uit eigen ervaring of gehoord van een deskundige?
    Ik zit inmiddels in ronde 8 voor ons eerste kindje.
    Ik heb van mijn 15e tot 29e aan de pil gezeten, nu ben ik 9 mnd vd pil af.

Tijdens de pil had ik altijd een redelijke menstruatie, 3 dagen veel bloed en daarna aflopend..
    Nu ben ik amper ongesteld. Eerste paar dagen oud bloed, vervolgens 2 dgn af en toe wat helder bloed en dan alweer aflopend.

De grote vraag is; zegt dit iets over mijn vruchtbaarheid?

Groetjes liv

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Hmm ik weet het niet zeker, maar als je tijdens die 2 dagen op zich wel gewoon (rood) bloed verliest denk ik eigenlijk dat het wel goed zit.
    Alleen een uitblijvende menstruatie of een extreem lichte menstruatie (bijvoorbeeld 1 dag twee druppels, meer niet) is volgens mij (maar pin me er niet op vast! ben geen dokter, en weet het niet zeker) een teken van verminderde vruchtbaarheid.
    Een gewone lichte menstruatie zegt voor zover ik weet niets over vruchtbaarheid.

3. MCR

MCR Actief lid

26 sep 2013
    278
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi liv1985

Volgens mij zegt het ook inderdaad weinig over je menstruatie. Mijn menstruatie is ook lichter dan het tijdens de pil was. En als ik mijn menstruatie vergelijk met wat het was voor dat ik aan de pil ging, stelt mijn menstruatie nu helemaal niks meer voor, en ik ben toch echt een keer zwanger geraakt.

Maar net als emily27 ben ik ook geen dokter. Mocht je twijfelen kun het gewoon vragen aan een arts.

gr,
    MCR

4. Rashidaatje

Rashidaatje Actief lid

5 dec 2013
    283
    0
    0
    M'n zoontje
    Home sweet home
    Hoi Liv,

Ik ben zelf ook erg lang aan de prikpil geweest. Bij mij duurde het een jaar voor mijn menstruatiecyclus weer normaal was. In dat jaar bloedde ik soms wel eens bijna een maand en dan weer een paar dagen en ga zo maar door. Ik ben daarna zwanger geraakt en m'n zoontje is bijna 2. De dokter heeft toen tegen mij gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Als mijn cyclus na een jaar niet normaal zou zijn dan moest ik weer contact opnemen en zou hij mij een pil geven om de cyclus weer normaal op gang te krijgen.

5. Liv1985

Liv1985 Actief lid

9 jul 2013
    314
    30
    28
    Den Bosch
    Dank je voor jullie reacties!
    Laten we dan maar hopen dat ik gewoon vruchtbaar ben en geluk heb met mijn lichte ongesteldheid!

6. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Doe jij ovulatietesten of houd jij je temperatuur bij? Dan kun je wat beter achterhalen of je überhaupt wel een eisprong hebt.
    Ik moet zeggen dat ik ook redelijk weinig menstrueer hoor. Maar heb wel altijd minimaal 1 dag rood 'vers' bloed. Meestal is dag 3 al zo lafjes dat een inlegkruisje voldoende is zeg maar.

7. Liv1985

Liv1985 Actief lid

9 jul 2013
    314
    30
    28
    Den Bosch
    @ leen; ja ik werk al 6 mnd met ovu testen en heb wel echte knaller, meestal rond cd 21, dus dat zit wel goed denk ik..
    Tijdens deze ongi gelukkig 1,5 dag toch wel echt ongi geweest.
    Het zal hopelijk goed zijn!

Deel Deze Pagina