Hoi, Ik heb een vraag. Over anderhalve week moet ik weer aan het werk en om die reden ben ik vorige maand begonnen met 1 fles Kv geven en de rest van de voedingen bv. Sinds vorige week heb ik er nog een fles Kv aan toegevoegd en zit mijn zoontje op nog maar 4 voedingen per dag (hij is 3 maanden). Hij krijgt dus 2 keer borst ('s ochtends vroeg en laatste avondvoeding). Ik heb het idee dat mijn borstvoeding terug loopt. Sinds 2 dagen meldt hij zich ook 's nachts weer en leg ik hem extra aan de borst, maar hij is maar 1, 1,5 uur tevreden en vervolgens meldt hij zich weer. Hij drinkt nog vrij kort aan de borst en daarom heb ik het idee dat het terug loopt. Kan dat? Of zou hij gewoon niet genoeg hebben aan 4 voedingen? Hij weegt al 6,5 kilo. Groetjes Charissa
Hoi, Een aantal dingen komen hier samen denk ik: je kindje is 3 maanden en kan steeds effectiever de borst legen. Waar een voeding eerst wel een half uur kon duren, is hij nu veel sneller klaar. Daarnaast voelen de borsten niet meer zo gestuwd naar een volgende voeding toe. Sommige moeders denken dan dat ze minder voeding hebben. wanneer je enkel in de ochtend en in de avond aan de borst voedt, zit er heel veel tijd tussen de voedingen. Dit maakt het lastiger om je voeding in stand te houden. Dit kan de oorzaak zijn dat je kindje 's nachts gaat komen. OP zich is dit prima, omdat hij zo de boel in evenwicht kan houden. Wanneer je wel borstvoeding wil blijven geven, zou je hem ook in de avond wat extra kunnen aanleggen. Zo kom je aan meer voedingsmomenten en voorkom je misschien dat hij zo snel weer komt 's nachts. Overigens is het niet erg dat hij voor een nachtvoeding komt. Hier groeien kindjes heel goed van! En veel kindjes doen dit juist wanneer mama weer gaat werken: zo halen ze tijd in bij mama en houden de voeding op peil. Ik zou dus zeggen: zodra je weer thuis bent vaker aanleggen om even je productie veilig te stellen en ook 's nachts gewoon aanleggen. Veel succes! Heidi