Borstvoeding en nachtdiensten

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door madelein, 29 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik ga vanaf volgende week weer een aantal nachtdiensten per maand draaien.
    2-3 achter elkaar.
    Ik hoor om me heen vaak dat na het beginnen met nachtdienst de voeding enorm snel terug loopt. Ik wil dit voorkomen!
    Tips en trucs zijn welkom :)

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Even wat vaker kolven wil wel helpen. Evt vaker kort. En desnoods overdag als je dat nodig hebt. Misschien heb je er wel geen last van.
    Ik kon het af met 1x in de nacht tussen 1 en 6

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Dank je!
    Mijn dochter drinkt s avonds maar 2x, rond 17.00 en voor het slapen gaan. S ochtends gaat ze al om 7.00 naar de oppas dus kan dan niet meer zelf voeden. Zal dus idd veel kolven vrees ik :(. Niet echt leuk, maar gelukkig maar een paar dagen.

4. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Ik werk ook regelmatig dag/avond/nacht maar kan dan deels slapen. Was voor het eerst na 5,5 maand en ze is nu ruim 9 maanden. Ik hield met kolven haar schema aan, alleen in de nacht soms 1 kolfbeurt minder (ze dronk tot een paar weken geleden nog om 0 en4u). Ik had verwacht veel minder te kolven dan zij dronk maar kolfde juist in de avond en ochtend meer dan zij dronk zodat ik over 24uur meestal maar 100ml minder had en dat kon ik vaak bijkolven op een vrije dag.
    Het hielp bij mij vaak om voor het kolven een grote kop thee te drinken, ontspant een beetje en lekker veel vocht binnen. En denk dat je in t ziekenhuis werkt met je nachtdienst? Heb je een goede medela ziekenhuiskolf om te gebruiken? Scheelt soms ook...

5. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Ik heb vanaf 6 maanden weer nachtdiensten moeten draaien en mijn productie heeft er niet onder geleden. Ik kolfde 's nachts 1 of 2x, beetje afhankelijk van de stuwing.
    Overdag tijdens het slapen zette ik de wekker om te kolven (wanneer zoontje naar de opvang was) en anders werd hij door m'n moeder even bij mij in bed gebracht om live te voeden.

Ik denk dat het vooral een kwestie is van proberen en kijken wat voor jouw productie het beste werkt. Ik heb uiteindelijk 15 maanden gevoed, dus ook met nachtdiensten kan het goed gaan! Succes! :)

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Fijn om jullie ervaringen te lezen!
    Ik werk idd in een ziekenhuis :). Heb geen kolf tot m'n beschikking, kolf op de afdeling ( dan minder lang weg) met m'n medela freestyle. Dat gaat prima. Kolf net minder dan zij drinkt dus soms even tussendoor een paar dagen wat extra kolven voor ik ga slapen.

Op het werk kan ik niet slapen helaas. Keertje extra kolven zou wel moeten lukken. Kolf nu 1x onder werk tijd, maar 2x zou moeten kunnen als het niet te druk is.
    Idd voeden als de kleine thuis is had ik ook bedacht, ideaal!

Ik voed nu ruim 9 mnd en wil nog een poos doorgaan.

Deel Deze Pagina