Ik zoek ander werk en ik denk eroverna om ook nachtdiensten te gaan doen. Maar hoe zit dat met zwanger zijn en nachtdiensten ? Ik meende dat je geen nachtdiensten mocht doen als je zwanger bent. Of is dat pas als je verder heen bent ?? Iemand die dit weet ?
In mijn informatieboekje van de verloskundige staat dat je als zwangere geen nachtdienst hoeft te draaien. Er staat niet bij vanaf een bepaalde zwangerschapsduur, dus volgens mij geldt het vanaf het moment dat je zwanger bent.
Ik werk in de gehandicaptenzorg en heb vanaf dat ik wist dat ik zwanger was vrijstelling gekregen van nachtdiensten. Dit is CAO geregeld en geldt tot 6 maanden na de bevalling.
Ik werk in een verpleeghuis en in mijn CAO staat dat ik vanaf 3 maanden zwangerschap geen nachtdinesten meer hoef te draaien.
Ja ja ook ik zit in de gehandicaptenzorg... kinderen, erg leuk en bij ons draai je slaapdiensten. Ik draai ze nog steeds maar soms is het geen pretje hoor, ik slaap daar erg slecht en hoor elk geluidje, hierdoor blijf ik erg moe en heb veel maagzuur Toch wil ik nog even doorzetten om dat ik anders overdag deze uren moet inhalen en dan krijg ik vele langere werk weken... Soms heb ik wel een goeie nacht hoor en dan is het heerlijk werken, lekker veel uren en op tijd smorgens weer naar huis.. succes ik hoop dat je hier wat aan hebt..
Volgens mij kunnen ze het je niet verplichten. Daar waar ik vroeger werkte werkte we alleen 2 ploegen, ochtend vanaf 6 uur en middag vanaf half 3. Als je zwanger was ging je over op dagdienst van 8 tot half 5.
ik werk alleen maar nachtdiensten 7 op 7 af in een verpleeghuis op alle afdelingen. het gaat goed maar je kan minder terug vallen op hulp omdat er minder mensen aanwezig zijn en in principe werk ik alleen op 45 mensen. overgens is dit niet verplicht maar ik werk al 2002 in een nachtpool wij hebben er bewust voor gekozen. het is alleen erg belangrijk dat je goed moet kunnen slapen ander hou je het niet vol.
Nee ze kunnen het je niet verplichten als het in de CAO staat, Ik heb er zelf voor gekozen om ermee te stoppen omdat ik net als Bloem erg slecht sliep als ik nachtdienst had. Het is wel inderdaad zo dat je die uren overdag moet inhalen. Ik werk bijvoorbeeld 60% en nachtdiensten zijn veel %. Nu zul je die uren dan overdag moeten werken!
Bij ons op de kraam/verlosafdeling hoef je vanaf 12 weken geen nachtdiensten meer te draaien. Staat ook in ons cao. Het is je eigen keus of je dit dan wel of niet blijft doen. Kwebbel
Bij ons (verpleeghuis) is het zo dat je vanaf 3maanden mag weigeren, je hoeft het niet meer te draaien maar in overleg en als je het zelf wilt kan het. Ik heb begin nog wel nachten gedraaid maar had erg last van zere buik en moeheid, ik had wel zoiets ik ben alleen en kan dan op niemand terug vallen of om hulp vragen.
Oke dames bedankt voor jullie antwoorden !! Sommige dames doen/deden het dus wel. Het zal dan ook wel niet schadelijk zijn voor je kindje neem ik aan.