Ovulatietest negatief ondanks regelmatige cyclus?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Mama in spe, Apr 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,837
    0
    0
    Noord-Holland
    #1 Mama in spe, Apr 15, 2011
    Last edited: Apr 15, 2011
    Wie o wie kan mij duidelijkheid geven.

We zitten inmiddels in ronde 12 en sinds deze maand ben ik begonnen met ovulatietesten. Nu heb ik een regelmatige cyclus (zie banner) en ben ik zeer verbaast dat ik geen positieve ovulatietest heb.
    Ik ben begonnen vanaf dag 9 (zoals de CB-digital adviseert) en na 7 dagen nog geen positieve test. Dit zou wel hebben moeten plaatsvinden. Dacht afgelopen maandag mogelijk vruchtbaar slijm gehad te hebben.

Nu ben ik sinds deze cyslus overgestapt van foliumzuur op de Etos zwangerworden multivitaminen. Kan dit soms invloed hebben?

Snap er niets meer van... Herkent iemand dit?

Groetjes, Mama in spe.

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Misschien ben je te laat begonnen met testen?
    Uitgaande van cyclus van 23 dagen...dan zou je je ei al op dag 9 kunnen hebben en dus op dag 7 of 8 posi testen...
    Ik zou de volgende ronde voor de zekerheid nog maar eerder starten met testen..vind je dan weer geen ei dan ff langs de dokter.

3. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,837
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb 1x een cyclus van 23 dagen gehad en dat was net na het staken van de pil. En pleit vruchtbaar slijm op maandag (terwijl mijn 1e ovulatietest op vrijdag was) ook niet tegen een ovulatie voor dag 9??
    Mijn ovulatie had ik rond dinsdag of woensdag verwacht...

Maar misschien heb je gelijk. Volgende ronde nog maar eens proberen en anders idd maar eens langs de huisarts.

4. Lief

Lief VIP lid

Sep 26, 2007
    5,049
    2,857
    113
    Misschien een korte piek en dus 2 keer per dag testen? zou ik dan wel met de matcare testjes doen, die digitale zijn toch heel duur?

Dan kan je ook mooi je streepje donkerder zien worden, dan kan je nog wel eens je echte piek missen, maar zie je we dat hij duidelijk donkerder en weer lichter wordt.

5. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Heb trouwens ook wel eens gelezen dat als je weinig LH aanmaakt tijdens je piek dat CB digital die niet altijd kan meten. Ken toevallig via een ander forum iemand die dat volgens mij ook had.
    Vruchtbaar slijm wijst wel op een ovulatie..ik heb vaak de dag voor mn eisprong vruchtbaar slijm en dan ook meteen een positieve test.

Mss idd een idee om 2x per dag te testen, ik doe dat op voorschrift van het ziekenhuis...omdat het idd ook wel eens voorkomt dat je een korte piek hebt van 12 uren. Als je dan 1x in de 24 uur test mis je de piek op je ovutest.
    Je hebt wel gevreeën rond de vruchtbaar slijm dagen neem ik aan?

6. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,837
    0
    0
    Noord-Holland
    Misschien een beetje te laat. Op maandagmiddag vruchtbaar slijm (tenminste dat denk ik, was voor het eerst dat ik dat had of dat het me opviel) en op woensdag ochtend gevreeen. Maandag gedacht dat er op dinsdag wel een positieve test zou zijn; en op dinsdag weer gedacht dan komt het morgen wel. Beetje naief misschien... Overigens wel op zondag gevreeen.

We wachten maar af.....

Share This Page