Hallo meiden.Ik zie vaak dat meerdere meiden weten niets over gevoeligheid van zwangerschapstesten. CB digi zonder tijd indicatie is meest ongevoelig.daar is gevoeligheid 50!!!!!!!!!!dat is veel te veel. Stel voor dat ovulatie later plaats genomen en niet zo als altijd(13-14-15 dag) dan kan je deze test op NOD dag gebruiken en hij laat je toch "niet zwanger" zien.Omdat is gewoon te weinig hormonen zitten. CB digi met indicatie is standart.gevoeligheid 25.Dat kan je makkelijk testen en voor NOD.Maar!!!!!als implantatie laat plaats genomen(en dat kan vanaf dag 5 tot 11 dagen uitlopen)dan kan het zelfs naar nod dag nog niets latten zien.Omdat HCG begint prodiseeren alleen NAAR ImPLANTATIE.dus late implantatie-later positieve test!!!! Kruidvat test is ook standart 25.Daarom is zo grote verschil met CB digi. In ETOS kan je kopen Vroege schwangerschapstest.Die kost 9.95 australische hometest's Die is extra gevoelig 12. Die kan je al na 10 dagen als je sex gehad testen.Maar niet vergeten weer dat ideren is anders en bij ene bevruchte eitje implanteerd op 5de dag en bij andere op 10.Dan zelfs deze test hebt nog 2-3 dagen nodig.Hormoon verdubeld binnen 1.5-2 dagen.2-4-8-16....... Op ebay kan je ook uit england bestelen tests met gevoeligheid 10.Ze werken prima.En kosten zeer weinig.Maar..........zo als veel meiden weten niet alle zwangerschapen zetten door.En als je ziet lichte streep dan kan latter toch teleurstelling komen door negatiefe test. Sorry voor mijn fouten (ben buitelander en schrijven is niet mijn sterkste kant) Maar ik hoop dat iemand heeft wat aan deze info.
Bedoel je met Kruidvat die goedkope tests? Enne, je tekst is wel duidelijk voor me hoor. Tnx voor de info.
Ja ik bedoel 2 voor 5 van kruidvat. Bij doktor en ziekenhuis ze gebruiken ook test met gevoeligheid 25. Dus meestal zwangerschapstesten zijn standart 25. Ik was erg verast dat CB digi was 50!!!!Het is erg veel.kan makkelijk pas op 5-6 weken positief krijgen.
Ik zou sowieso wachten tot op NOD (ik rekende 14 dagen na ei, en had ovutesten gebruikt). Met een gevoelige test heel vroeg testen is iets dat ik persoonlijk niet zou doen. Heel veel zwangerschappen worden afgebroken voor NOD, veel meer dan daarna (daarna ligt het tot week 12 nog op 10-15% en dat is dus ook een onzekere tijd, nogsteeds!). Daarnaast is het de standaard test (en niet een 'ongevoelige') die reageert vanaf 50 mU/l hCG: Zwangerschapstesten hebben een bepaalde gevoeligheid, welke ligt op: extra gevoelig: 10ml/U hCG (Mat Care Ultra), gevoelig: 25ml/U hCG (Mat Care, Clearview) standaard: 50mU/l hCG (Predictor, Clear Blue). Bron: Zwanger Worden .NU | Meer kans met meer kennis!
CB digitaal zonder week-indicator was bij mij 1 dag na nod positief bij mijn vorige zwangerschap (miskraam..) Dus dat valt ook wel weer mee!
@Star, ik vind je bericht erg duidelijk en goed te begrijpen. Daarnaast lief dat je deze informatie delen wilde, fijn om zo eens helder te hebben! Ja en ff wachten met testen kan ook, maar ja zoals zoveel hier...kan ik soms mijn geduld niet bewaren