adopteren uit land van herkomst

Discussion in 'Zwanger worden' started by mounia, Feb 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    hallo allemaal,
    ik wist niet precies waar ik deze vraag kon stellen,maar heb hem dus hier maar gezet :)

ik stel de vraag voor een kennis(maar zou het zelf ook wel willen weten,want je weet maar nooit)

hoe zit het met een kindje adopteren uit het land waar je zelf en je man vandaan komen,en waar je met je man ook een paspoort hebt.
    in dit geval gaat het om marokko.
    kan je als stel met beide nationaliteiten makkelijk adopteren?
    ik denk zelf dat het in marokko zelf wel makkelijk(er) te regelen valt,maar hoe zit het met de wetten hier in nederland?

een hoop vragen,en ik heb al veel op google gezocht maar niks gevonden.
    ik hoop dat iemand het/iets weet,alvast bedankt! :D

liefs mounia

2. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    Wat ik weet , is dat er enorme wachtlijsten voor zijn en je continu onder controle wordt gehouden je aan allerlei eisen moet voldoen en je een gegrond reden meot hebben wil je een kind adopteren.

Gr alecia

3. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    ja zoiets wist ik ook al,heel veel regels idd,
    mischien is het handig als iemand ook weet waar je moet beginnen met adoptie?

4. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Bij een adoptiebureau..?

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    via www.postbus51.nl vind je de regelgeving omtrent adoptie. De overheid kan je ook uitleggen hoe het precies zit, je moet je immers aan de wet houden.
    Wat hierboven gezegd wordt dat je een gegronde reden moet hebben als je een kindje wilt adopteren is in zoverre juist, dat ook het heel graag willen adopteren een gegronde reden is! Dus niet alleen als je bijv. zelf geen kinderen kunt krijgen.
    Voor de aanbodkant (kindjes die mogelijk geadopteerd kunnen worden) is de regelgeving wel ingewikkeld, raadpleeg ook hiervoor de overheid of een betrouwbaar adoptiebureau.
    Succes.

6. hartewens

hartewens Fanatiek lid

Jul 11, 2007
    1,082
    0
    0
    Als ze wel Nederlands burger zijn dan zullen ze zich aan de wetten in Nederland moeten houden. Als eerste zullen ze een nummer aan moeten vragen, een BKA nummer. Dan kom je op een algemene wachtlijst. Na ongeveer 1,5 jaar ga je de voorlichtingscursus volgen (VIA) Daarna zullen er een aantal gezinsonderzoeken komen en dan wordt besloten of je mag adopteren (beginseltoestemming) Als je beginseltoestemming hebt kun je je in laten schrijven bij een vergunninghouder die de adoptieprocedure regelt. Je kunt het ook zelf doen, maar schijnt veel moeilijker te zijn. Wachttijden tussen 5 en 6 jaar. Kosten rond de 15.000
    Info kun je vinden op www.adoptie.nl

7. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    hartstikke bedankt voor de antwoorden!
    wat ik zo gelezen heb kunnen die kennissen van mij dan zichzelf zelfdoeners noemen,toch?
    omdat ze zelf marokkaanse zijn en dus in marokko willen adopteren(maar ze wonen hier).

8. hartewens

hartewens Fanatiek lid

Jul 11, 2007
    1,082
    0
    0
    zou kunnen, ligt er aan wat ze willen. Feit blijft dat ze eerst het traject in nederland af moeten leggen en dat is erg lang. Misschien kunnen ze het beste contact opnemen met stichting adoptievoorzieningen voor info. www.adoptie.nl Weet er te weinig van om verdere info te geven, daar weten ze het allemaal zeker hoe de gang van zaken dan is.

9. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    oke,in ieder geval bedankt!
    ze weten nu waar ze kunnen beginnen,dus dan zal het wel duidelijk worden hoe of wat

Share This Page