Prikkelbaar Darm Syndroom

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door KimHv, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Hoi dames,

Ik ben nu 17 weken zwanger en heb regelmatig last van mijn darmen. Op dit moment neem ik alleen 's middags de Forlax in. Eerst dacht ik dat het mijn banden waren waar ik zo'n last van heb, maar merk nu dat ik vol zit met lucht en dat ook pijnlijk is. Ik heb steken en krampen. Kan ook mengeling van beide zijn...

Zijn er hier vrouwen die ook PDS hebben en deze kenmerken herkennen?

Groetjes,
    Kim

2. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook regelmatig last van mn darmen..krampen en luchtvorming wat niet fris ruikt..hihi..ik ben er inmiddels achter dat het bij mij door voornamelijk bepaalde voeding komt.. Zoals chocolade en rozijnen.. Vervelend is het wel:(

3. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook PDS en bij mij helpt veel water drinken, volkeren brood e.d. eten, sowieso zijn vezels goed en wat bij mij ook goed helpt is 's ochtends na het opstaan 0,5 ltr lauw water drinken en 2 Zespri kiwi's eten. De pitjes/zaadjes die in de kiwi zitten zijn goed voor je darmen + de kiwi's zitten vol met vitamine C dus je hebt ook gelijk je portie fruit binnen!
    Succes ik weet dat het lastig kan zijn.

4. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja en neem niet teveel melkproducten want dat werkt alleen maar tegen

5. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Ik weet nu sinds twee jaar dat ik dat heb, dus qua eten en drinken weet ik wat wel n niet kan. Maar toch heb ik nu erge last van mijn darmen. Is echt pijnlijk en vervelend. Nu weet ik ook dat het veranderd door een zwangerschap.
    Maar veel water drinken en kiwi's. Die ga ik proberen.

6. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik had vroeger bijna iedere dag diarree en last van veel lucht. Toen ik heb ik zelf gemerkt dat het aan een aantal producten lag die eet of drink, ik kan niet tegen gewone melk ik gebruik nu dus alpro soya melk.
    Ik kan niet meer dan 2 kopjes koffie drinken per dag.
    Kippepoot met vel is uit den boze. (soms doe ik het wel, maar dan gelijk loperamide er achteraan gooien)
    Van bier raak ik sowieso aan de schijterij.
    En rode pepertjes kan ik ook niet hebben, sowieso alles wat net te pittig gekruid is gaan mijn darmen van op hol.

7. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Ik heb zelf chronische buikpijn (broertje van PDS) en een moeilijk woord wat staat voor teveel lucht aan maken en dit niet kwijt kunnen. Ik merk nu met de zwangerschap, ben zelf pas bijna 11 weken, dat mijn darmen compleet overstuur zijn.

Inderdaad genoeg drinken! Echt belangrijk. Misschien doe je het al, maar niet teveel in een keer eten, maar steeds een beetje. Genoeg vezels eten. Verder leg ik regelmatig een warmte deken op mijn buik, wat op dat moment zeker pijn verlicht. Je zou dat ook kunnen doen, kan ook met een pittenzak of kruik.

En beweging is ook belangrijk! Stukje wandelen of fietsen ofzo.
    Hopelijk kun je wat met deze tips en die van de anderen hier.

Ik neem die van de kiwi's mee voor mezelf = )

8. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier al bijna 8jaar PDS :(.. Weet ondertussen wat ik wel en niet kan eten..
    Begin van mijn zwangerschap nog wel last gehad!! maar sinds een paar weken nergens meer last van :D.. Eet namelijk nu 3x per dag stevig en drink veel.. Eet in de ochtend al 3 donker bruin brood.. En ook in de middag!! Avond ook gezond.. En eet heel veel fruit of müsli met kwark :)..

9. KimHv

KimHv Actief lid

12 nov 2012
    333
    1
    0
    Mijn dochter van 3
    Rotterdam
    Dat doe ik genoeg. Dochter op de fiets naar school brengen en lekker wandelen met de hond.

Is dat Alpro melk lekker?

10. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Alpro soya heb je in verschillende smaken, ik heb naturel light, niet veel smaak aan maar voor mij meer een optie omdat ik al overgewicht heb.
    De vanille smaak is ook lekker.
    In het begin is het wel eff wennen met de smaak.
    Ook zag ik vandaag in de Dirk, dat er lactulosevrije melk is van campina misschien is dat ook een idee?

11. Anique87

Anique87 Lid

26 jul 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb normaal ook heel veel last van mn darmen.. voor de zwangerschap en in het begin liep ik zelfs nog in het ziekenhuis voor onderzoeken omdat het zo erg was.. Ik moet nu afkloppen maar ik heb echt bijna geen last sinds mn zwangerschap! Ik hoop dat het na de bevalling zo blijft maar vrees van niet.. vervelend dat t bij jullie niet minder is geworden.. helaas dus ook geen gouden tip.. meer de standaard dingen indd.. veel drinken maar zo min mogelijk koffie enz..

12. Zwaantje76

23 feb 2013
    56
    0
    0
    Friesland
    Hallo allemaal...
    Ik heb ook PDS,helaas.
    Krijg ws deze week mijn 1e IUI.
    Ik vraag me dus ook af; dat als je éénmaal zwanger zou zijn, hoe het dan gaat met die akelige darmen.maar ik heb jullie berichten gelezen en dat verschilt dus veel van elkaar.

13. Anique87

Anique87 Lid

26 jul 2012
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zwaantje76 ik denk dat het ook een beetje aan de soort klachten ligt.. Ik moest juist heeft vaak naar de wc maar doordat tijdens de zwangerschap al je organen slapper worden zijn mijn darmen veel rustiger geworden.. Als je nou niet goed naar het toilet kunt gaan heb je meer last door de zwangerschap lijkt me..

14. Username

Username Niet meer actief

Hier nog iemand met PDS. Voor de zwangerschap ging t redelijk, de ene dag beter dan de andere, maar goed te doen.
    Sinds ik zwanger ben is het drama. Wat een ellende! Extreme buikpijn, dagen niet naar de wc kunnen etc.
    Sinds week 20 ongeveer zit ik aan de zakjes Movicolon. Ik dreigde ernstig verstopt te raken dus het moest wel... Nu gaat het best redelijk, maar moet echt blijven denken om m'n eten en drinken.

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik had volgens mijn huisarts ook een prikkelbare darm....tot ik jarén later intolerant bleek te zijn voor oa koemelk. Sindsdien zijn mijn darmproblemen verdwenen!

Deel Deze Pagina