Hoog hartslag

Discussion in 'Zwangerschap' started by Jaimy en remco, Nov 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

Mar 14, 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    Haj meiden ik heb vraagje mischien weten jullie hoe dat zit!
    Ik ben inmiddels 31 weken zwanger van de tweede en heb erg last van hoog hartslag in rust zit iej tussen 100 en 115 p.m
    Veder heb ik een wat lageren HB 6,2 en me bloeddruk is ook niet echt hoog 100/55 vaak. Nu heb ik dit sinds een week en het is continu. Kan dit kwaad? Of wie herkend dit? Dankjewel voor lezen

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

nee hoor kan geen kwaad..je hart moet nu gewoon erg hard werken om het bloed door je lichaam te pompen.

3. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het even bespreken met de vk!

4. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik heb het ook, mijn bloeddruk is gewoon goed gelukkig. Maar mn hart gaat wel snel te keer. Als ik op bed lig hoor ik mijn hart gewoon kloppen!

5. Jaimy en remco

Jaimy en remco Bekend lid

Mar 14, 2008
    588
    0
    0
    Bakker Bosman
    Rijswijk Zuid-Holland
    dankjewel voor julliej reactie maar zal het niet door bloedarmoede komen?

6. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

Sep 24, 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou wel kunnen. Als je bloedarmoede hebt moet je hart harder werken om het "beetje" zuurstof wat in je bloed zit rond te kunnen pompen naar alle organen.
    Aan de andere kant tijdens de zwangerschap komt het ook vaker voor dat je hartslag hoger is.

Ik merk het zelf ook. Vind het soms wel akelig als ik mijn hart zo in mijn keel voel kloppen. Heb het met name als ik veel last van harde buiken heb. Gelukkig zakt het met rust dan wel goed.

Ik denk dat je je geen zorgen hoef te maken, maar als je twijfelt zou ik het de vk toch even vragen!

7. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

May 14, 2010
    1,216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook laag HB en hoge hartslag. In het ziekenhuis zeiden ze dat dit geen kwaad kan (ze hechtten er wel belang aan dat mijn hartslag regelmatig was).

Op zich ook wel logisch, een hogere hartslag bij laag HB. Je lichaam moet toch voorzien worden van zuurstof en aangezien je door een laag HB minder zuurstof in je bloed hebt, moet je lichaam harder werken om alles goed te voorzien.

Maarem, bij twijfels gewoon even je vk bellen.

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    4,337
    1
    0
    Almere
    Mijn vk zegt ook dat je hart veel harder moet werken omdat je meer bloed in je lichaam hebt.. Dus vandaar dat hij snel pompt.. Heb ik ook af en toe... en idd ook met de harde buiken heel erg..

9. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

Nov 20, 2009
    2,517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    met een blijvende hoge hartslag (en 100 is erg hoog) zou ik overleggen met je vk. zit er een patroon in? bijv enkel na inspanning? of is het constant? en voel je die hartkloppingen ook en zit er onregelmatigheid in je klopping: boink-boink-niets-boink of snel en weer langzaam en je hebt ook andere klachten zoals duizelen sterretjes zien tinteling of druk voelen dan zou ik echt even contact opnemen met hap!

10. leyshena

leyshena Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,959
    0
    0
    helpende niveau 2 in opleiding
    midden nederland
    idd wat lennylen zegt
    ik vind het bij mezelf ook vrij irritant als ik bv in bed lig mn hartslag zo snel hoor gaan.
    maar is idd zo dat je hart nu sneller moet pompen vanwege dat je meer bloed in je lichaam hebt

Share This Page