gevoelloze handen/vingers

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door assepoester15, 19 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. assepoester15

3 jan 2008
    27
    0
    0
    Wie heeft er ook zo weinig gevoel in haar handen/vingers. Ik voel mijn pinken nog heel goed. Mijn ringvingers en duimen voel ik soms. Mijn wijsvingers en middelvingers zijn gevoelloos. Echt zo akelig joh! Ik kan bijna niet meer schrijven/typen en dingen goed vasthouden. Houd met 2 handen mijn glas vast omdat ik anders de grip verlies. Ik ben nu zo beperkt met dingen doen dat 't me soms wel opbreekt. En buiten dat 't lastig is doet 't soms ook erg pijn, dan heb ik erg stijve handen/vingers en kan ik mijn vingers niet eens buigen.

Ik houd heel erg veel vocht vast en volgens de gyn komt 't daardoor. Carpaal-tunnel-syndroom noemen ze 't. Maar ik moet toch nog zeker 7 weken, dus dat duurt nog wel lang.... Ik drink al erg veel en kan gelukkig goed plassen, dus dat is 't probleem niet.

Wie kent dit probleem of wie weet wat ik ertegen kan doen?

liefs,
    Astrid

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je kunt er weinig aan doen, balen is dat hè? Sommigen hebben zoveel pijn dat ze polsbraces dragen in bed.

3. wolly

wolly Niet meer actief

Ik heb er ook veel last van maar bij mij is het alleen in me linker hand/vingers en idd ook de pink niet.
    Ik heb het laatst bij mijn gyn na gevraagd maar er is niks aan te doen, ja bevallen ;)
    Nog ff volhouden.

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Even een tip!

Ik heb het ook heel erg gehad, zo erg zelfs dat ik sochtends wakker werd met verstijfde handen en vingers. duurde echt een uur eer ik weer iets kon bewegen. Ik ben 24 uur per dag een brace gaan dragen op advies van de Gyn en dat hielp redelijk. de heftige pijn en stijfheid waren weg. helemaal weg was het nooit. en ik kan je vast waarschuwen het heeft geduurd tot 6 weken NA mijn bevalling

5. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hier bij mn 1e zwangerschap ook gehad. Pas na 4 mnd na de bevalling had ik t gevoel weer helemaal terug... Het begon steeds iets erger te worden tijdens de zwangerschap, en na de bevalling werd het heeeel langzaam beter. Succes!
    (Jeetje, helemaal niet meer aan gedacht als zwangerschapskwaal... O. O.. :rolleyes: )

6. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Fijn om jullie verhalen te lezen. Ik heb al een paar weken last van tintelende vingers en duim in mijn linkerarm. Het begon toen ik achter de computer zat. Ik ben blij te lezen dat het weer over gaat, al moet ik nog wel heeeeel lang wachten, haha.
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschappen tintelende benen gehad (vooral 's nachts) en dat vond ik heel vervelend, ik hoop dat dat weg blijft deze keer.

Deel Deze Pagina