Hoi allemaal mijn zusje is zwanger ze is bijna 6 maanden ,maar ze heeft bloed gespuugt wat kan het zijn ,en ze vertelde me dat ze 6 asperintjes heeft ingenomen ,kan het daardoor komen en kan er wat met haar babygebeuren groetjes stacia
bloed spuggen kan vanalles zijn. aspirine mag sowieso nietalleen paracetamol wat voorn kleur was het bloed
Het bloed was rood het was eergisteren echt veel en vandaag een beetje ze had 6 paracetamol ingnomen omdat z ehoofd pijn had maar wat kan het zijn dan
Heeft ze paracetamol of aspirine ingenomen, zit wel verschil in, aspirine is namelijk bloedverdunnend, en 6 tegelijk is natuurlijk veel te veel. Zowiezo even contact opnemen met arts, bloed overgeven is nooit goed.
ik weet toevallig van mijn verloskundige dat je als je zwanger bent 6 paracetamols per dag mag en dan met de twee tegelijk innemen andere pijnstillers mag niet en meer ook niet
Heeft ze gelijk in... Heb het ook van me HA gehoord.. Door het gebruik van aspirine door de moeder kunnen bloedingen bij zowel de moeder als de pasgeborene optreden. Er zijn geen aanwijzingen dat bloedingen optreden na het gebruik van lage doseringen aspirine (minder dan 80 mg/dag). Tijdens het gebruik van aspirine in de 2e helft van de zwangerschap wordt dit gebruik in verband gebracht met de volgende complicaties: kans op verlengde zwangerschapduur, vertraagde weeenactiviteit en meer bloedverlies tijdens de baring. Aspirine dient daarom in de 2e helft van de zwangerschap te worden vermeden. Paracetamol is bij zwangeren het middel van eerste keus... Niet om je bang te maken, maar als je zwanger bent, kan je best ff met je VK of HA overleggen voordat je iets inneemt vind ik... Ik heb ook een beetje bloedgespuugt, maar dat was omdat k zo vaak moest overgeven en ik niks meer had op me maag...Van zuur spugen tot een beetje bloed.. Liefs Jeanney
uberhaupt...6 slikken is al veel en bloed spugen is niet goed of je zwanger bent of niet...hup naar de huisarts/verloskundige/gyn....wel doen hoor!
Van 6 paracetamol tegelijkertijd ga ik ook bloed spugen! Er zit toch een bijsluiter bij medicijnen? Ik vind het echt zwaar onverantwoord. Ik hoop maar dat het geen echte aspirine was. Bloed spugen is sowieso vreemd, dus zeg maar tegen je zusje dat ze naar de huisarts moet gaan.
Ik heb in het begin bloed gespuugd maar dat was puur omdat mijn keel/maagwand openlag van het vele spugen. Toen kwam er ook behoorlijk wat bloed mee. Kan het zoiets niet zijn? Is ze niet al een langere tijd erg misselijk en veel aan het spugen? Zo niet, zou ik zeker even langs de HA. En eigenlijk zou ik sowieso even langs de HA, want die kan haar meteen even uitleggen hoe het zit met medicatie en zwangerschap?
Ik denk dat ze door de pijnstillers een geirriteerde maag had en waarschijnlijk daar of ik haar slokdarm iets beschadigd heeft.
En dat is bij elke verloskundige/gynaecoloog weer anders. Zo zit ik helaas al weken op 8 paracetamol's per dag. Maar verder ben ik het vooral eens met al het bovenstaande! Is het paracetamol of aspine, is het over de dag verdeeld of echt in een keer. Nouja ik zou dus gewoon idd adviseren huisarts/verloskundige/gynaecoloog bellen!
ik heb ook 1 x bloed gespuugt bij 17 weken en dan kan er door de druk een adertje gesprongen zijn... bloed spugen hoeft dus niet altijd heel ernstig te zijn... maar je hebt paracetamol/asperine geslikt en hoeveel tegelijk? 6? of 6 over de dag?
Als het 6 over de hele dag is, dan kan het daar niet aan liggen, maar als je er 6 in 1 keer neemt, ja dan snap ik dat je bloed gaat spugen, dan kan je maag totaal niet aan ! Zou zeer zeker de HA of de vlos bellen.
Wie neemt er nou (zwanger of niet) 6 paracetamol in één keer? Nou, ze zijn er iig al weer uit! Als het bij eenmalig bloedspugen blijft, zal het wel meevallen. Toch maar ff naar de HA, kan hij uitleggen hoe ze in het vervolg met hoofdpijn en paracetamol om moet gaan.
hemel! hoe oud is je zusje? ze is zwanger...dan heb je toch wel meer verandwoordelijkheid? huisarts bellen nu nog!