sporten tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HabibiAna, 16 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Wie doet dat? En welke sport?:)

2. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
  3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Toen ik van Ayla zwanegr was heb ik tot ca. 28 weken elke zondagochtend BodyBalance gedaan. Toen moest ik stoppen ivm veel harde buiken. Nu doe ik niks, ook niks gedaan de hele zwangerschap. Ik ben eerlijk gezegd toch liever lui dan moe :):D

4. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Wat knap zeg, was je toen veel aangekomen?
    Ik was toen ik zwanger was ook liever lui dan moe, maar was ook erg moe de eerste 3 maanden! Ben toen gestopt met fitnessen en achteraf wel spijt van gehad. Ben in totaal 15 kilo aangekomen, terwijl ik best weinig at.. Denk dat het toch is gekomen doordat ik in 1x gestopt ben met sporten.

Mocht ik een 2de keer zwanger worden wil ik dat toch anders gaan doen.

5. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
  6. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Was gewoon meer van miss heb je daar wat aan.. Ik sport niet, deed ik ook niet voor de zwangerschap.. Dus ik hoor hier in ieder geval niet thuis..

Wat ik wel wil gaan doen is zwemmen voor aanstaande moeders, schijnt ook goed te zijn en niet zo vermoeiend. (Dus minder spierpijn:D)

(Ben trouwens nog niet aangekomen, zelfs nog bijna 2 kilo kwijt. Maar miss ligt dat aan wat je lichaam gewent is:()

Gr.
    Carlien

7. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Zwemmen lijkt me ook wel leuk, maar ik vind het al vermoeiend als ik niet zwanger ben haha.. ;)
    Ik denk idd dat het sowieso wel verschilt per lichaam en of je aanlegt hebt of niet. Ik was tot ong 25weken nix aangekomen en toen in 1x 10kilo:$ terwijl ik helemaal nix bijzonders at ofzo. En zo zwaar was de baby niet.. De vk had toen zelfs nog bloedgeprikt voor de 30weken om te kijken of ik teveel suikers in mn bloed had, maar dat bleek niet zo te zyn. Snap er nog steeds nix van.

Maar wil het wel proberen te voorkomen als het kan door middel van sporten..

8. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ik heb tot ca. 6 maanden fitness gedaan (beetje cardio en een beetje gewichten) wel op een wat rustiger tempo dan normaal. En ben nog steeds aan het zwemmen, eerst zelf baantjes trekken op de sportschool maar heb mijn abbo stopgezet en nu in het gemeentelijke zwembad bij het zwangerschapszwemmen.
    En ik moet zeggen dat ik het altijd wel lekker vind als ik weer wat gedaan heb. Maar om nou te zeggen dat het helpt alle kilo's te vermijden, dat denk ik niet.

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik ben nu bijna 12 weken en ik volleybal. Vanavond de laatste officiele wedstrijd van dit seizoen en 14 mei hebben we nog promotiewedstrijden, dan ben ik 16 weken zwanger. Vervolgens hebben we nog een leuk gezellig maf volleybalweekend op ameland waar ik heen ga maar das niet echt sporten ;). Dan is het echt genoeg geweest. Ik train ook niet meer want dat is veel te laat voor mij.
    Ik ga wel weer zwemmen zelf en fietsen om mijn conditie op peil te houden. Maar dit alles wel ovb van mijn lichaam... Ik heb nl bekkeninstabiliteit.

Met de oudste heb ik tot 8 maanden gevolleybald, de 2e tot 20 weken. de 3e en 4e ben ik met 12w gestopt . Ik heb altijd op hoog niveau gespeeld maar dat trek ik lichamelijk niet meer, dus speel ik nu voor de gezelligheid met mijn vriendinnen op een lager niveau, dus kan het ook wat langer volhouden ;)

10. Isodora

Isodora Actief lid

4 jan 2010
    173
    0
    0
    Ik ben sinds vorige week begonnen met zwangerschapsyoga en het is echt heerlijk! Het wordt hier met humor gebracht en dat is heel fijn. Echt even een momentje voor mezelf en ontspannen.
    Daarnaast ben ik pas gaan zwemmen, gewoon baantjes trekken en dat wil ik ook blijven doen. Ik was wel de rest van de dag helemaal op dus misschien volgende keer iets korter... Moet nog even wennen dat ik niet zo veel kan als ik wil soms haha.

11. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    ik ben nu 17 weken zwanger en rij paard.. hier heel intensief maar lekker door het bos!
    verder meteen gestopt met kickboksen toe in wist dat ik zwanger was..

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik was uiteindelijk nog 18 kilo aangekomen. Daar had volgens mij geen BodyBalance tegenop gekunt ;);)

13. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik sport 2x per week, 1x spinning en 1x fitness. Dit gaat prima, en wil ik zo lang mogelijk blijven doen, om conditie op peil te houden ;)

14. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    toen ik zwanger was van mijn zoontje heb ik tot ongeveer 36 weken 2/3 x per week 15 tot 30 min (op een heel rustig tempo) op de crosstrainer gezeten. Verder fietste ik nog veel. Ik was 9 kilo aangekomen in totaal.
    Ik werkte er toen verder niet bij dus de vermoeidheid viel mee.

Nu zit ik op zwangerschapsyoga en wandel ik veel.
    Ik wil wel graag gaan zwemmen nog..

15. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Voor mijn zwangerschap sportte ik niet maar werkte ik wel 10 uur meer dan nu (lichamelijk zwaar beroep)
    Nu sinds een aantal weken zwem ik, dat is inderdaad wel vermoeiend maar vind het toch heerlijk om zo in het water rond te glijden ;)
    En wat ook een heel groot voordeel is; je hebt naderhand geen spierpijn oid. Heel weinig kans op blessures...

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ondanks het sporten ben ik toch telkens 25-32kg aangekomen, het is er echter ook zo weer af. Ik heb normaal een hele snelle spijsvertering maar niet als ik zwanger ben, denk dat het daardoor komt!

17. Wub309

Wub309 Actief lid

28 mrt 2011
    452
    0
    0
    Gelderland
    Ik loop hard en ben nu 6,5 week zwanger, ik hoop dit nog een tijdje te kunnen volhouden. Als ik ermee moet stoppen wil ik gaan zwemmen of iets van zwangerfit ofzo gaan doen. Verder veel fietsen en wandelen, dat moet ook wel een lange tijd te doen zijn.

18. Mouse82

Mouse82 Lid

31 okt 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben nu bijna 30 weken en spin ong. 3 x week. Wel op een lager pitje natuurlijk. Ik ben na 4 maanden gestopt met kung-fu. Als ik niet meer kan spinnen ga ik zwemmen.

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik ben met 13 wkn gestopt met hardlopen. Heb een chronische rugblessure en kreeg bij 13 wkn weer last dus niet meer gedaan. Vanaf dat moment tot 39 wkn 2 keer in de week gefitnesst, cardio en kracht.

20. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Ik moest bij zes weken stoppen met sporten (paaldansen twee keer per week), omdat ik vanwege de intensieve bewegingen i.c.m. een zwakke maag snel misselijk werd. Ik probeerde even verder te gaan met normaal dansen (ook twee keer per week), maar de snelle bewegingen maken me duizelig.

Sporten is voor mij niet zo goed weggelegd en daar baal ik enorm van. Ik heb een paar goede skates gekocht en rol nu af en toe wat rond het meer met m'n hondje. Hardlopen houd ik niet van en zwangerschapsyoga (no offense) zie ik niet zo zitten...

Deel Deze Pagina