Irritatie schaamstreek; wat smeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Mijn dochtertje heeft wat irritatie op de huid boven haar schaamlippen, venusheuvel heet dat daar geloof ik.
    Ik denk dat het gewoon wat schraal is, maar ik weet niet goed wat ik erop moet smeren.
    Sudocreme hielp hier altijd wel goed bij rode plekjes in de liezen enzo en smeer ik ook in haar bilnaadje wanneer dat erg rood is.
    Maar dit is veel droger, dus ben ik geneigd bepanthen te smeren omdat dat wat vetter is. Maar het gaat nog niet echt over. Wie kan mij adviseren wat te smeren? Of juist niks?
    Het jeukt ook denk ik want zodra ik de luier af doe gaat haar handje die kant op en gaat ze even lekker jeuken ;)

Overigens komt het denk ik doordat ze momenteel wat dikkere poepbroeken heeft, waarschijnlijk door de tandjes die eraan zitten te komen, waarschijnlijk is de boel daardoor wat meer geirriteerd.

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik zou nog even doorsmeren met de bepanthen of idd ff niks... Het is sowieso erg droog op het moment he? Hier ook meer irritatievlekjes. Wij smeren verder niet.

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier ook wat droogte plekken op haar lichaam.
    Het is niet wittig? Geen schimmel?

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Nee niet wittig, het is rood, beetje schilferig. Het zit verder helemaal niet op haar schaamlippen of tussen haar beentjes. Echt alleen bovenop en het lijkt gewoon schraal en geirriteerd.

Hoe kun je verder schimmel herkennen?

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Klinkt als een schimmeltje.Rood en schilferig en vooral jeukend.Ik zou wat miconazol een aantal dagen smeren.

6. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mij klinkt het eerder als irritatie in de oren. Schimmel zou juist eerder tussen de schaamlipjes gaan zitten, daar is het veel lekkerder warm. Ik zou het gewoon lekker in het vet zetten.

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Zou er dus gewoon even mee langs de huisarts gaan.
    De schimmel zit juist niet tussen de lippen! maar erop of erboven. Mijn dochter had het ook op haar billen/ benen.
    Maar klinkt idd als een schimmel naar mijn idee.

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Het is gelukkig al bijna helemaal weggetrokken. Ik ga dus voorlopig voor de 'gewone' irritatie.

Deel Deze Pagina