Ladies, Ik ben op zoek naar, zoals de titel zegt, de ultieme winterslaapzak. Ultiem betekent voor mij, heerlijk warm, uiteraard zonder gevaarlijk te worden. Ook met mouwen overigens, zonder mouwen is hier echt geen optie. De reden dat ik deze vraag stel is dat dochterlief nogal een koukleumpje is, net als haar moeder. Het is nu 20.0 graden in huis en we zitten hier allebei met warme kleding en ijshanden... Ze slaapt al vrijwel de hele zomer in de winterzak van Prenatal, plus katoenen pyjamashirt, pyjamabroek, rompertje korte mouwen en af en toe sokjes. Afhankelijk van de kamertemperatuur. Als ik haar met deze temperatuur minder aantrek slaapt ze ook ECHT niet, trouwens. Daarom ben ik bang dat de huidige Prenatal-zak niet zal volstaan in hartje winter. Ik lees hier en daar over een zogenaamde geweldige slaapzak, de Combi Sleeper van Little Company. Zou heerlijk warm zijn. Ik vroeg mij af of dit inderdaad de ultieme winterslaapzak is, of dat jullie alternatieven weten. Nog even wat aanvullende puntjes: - dochterlief is echt echt echt een koukleum - babykamertemperatuur is in de winternachten tussen de 12 en 16 graden - de prijs maakt even niet uit. Ik weet dat bijv. de Combi Sleeper prijzig kan zijn. Maar....ik ben op zoek naar ervaringen met echt goede, warme winterslaapzakken. Ik ben niet op zoek naar ervaringen met de prijskaartjes. Duur of goedkoop, als het maar heerlijk warm is. Ik hoor het heel graag als jullie suggesties of ervaringen hebben. Alvast erg bedankt voor reacties.
Hier het omgekeerde, dochter is zeer warmbloedig. Met dit koude weer (gisternacht was het hier 7 graden, ze slaapt bij ons op de kamer) heeft ze een rompertje korte mouwen aan, een pyjama en daaroverheen een slaapzak zonder mouwen van IKEA. In haar ledikantje heeft ze dan een laken en een warme deken, maar die trapt ze vaak weg, teken dat ze het nog warm heeft. We laten het raam altijd open, ze ligt niet op de tocht. Ik heb twee winterslaapzakken van IKEA en vind ze heerlijk warm, dochter heeft er afgelopen tijd ook wel alleen in een romper met lange mouwen in gelegen, maar zij is dus erg warmbloedig en wordt chagrijnig als ze te warm is aangekleed. Nadeel is wel dat die slaapzakken mouwloos zijn. Als je handig bent, kun je ook je eigen slaapzak maken. Mijn oma (zo handig ben ik dus niet) heeft er een gemaakt met mouwen van een flanellen stof. Dat is echt DE slaapzak voor ons als het kwik wel beneden 0 gaat.
Combisleeper inderdaad... Heerlijk warm, verschillende lagen, dus aan te passen aan temperatuursverschillen... Ik heb er nog wel 1 voor je liggen die je over mag nemen, praktisch nieuw, heb hem vorige winter weinig gebruikt omdat onze zoon ingebakerd sliep en hij is er nu uitgegroeid...
Is de Puckabag niet een (soort van) inbakerzak? Althans, dat stond op het kaartje in de Baby Dump....ik wil nl niet meer inbakeren, ook niet licht.
Jij bedoelt de Puckababy, dat is inderdaad een soort inbakerzak. De Puckabag is een gewone 4 seizoenen slaapzak. Wij hebben ook de Puckabag en hij is is inderdaad lekker warm. Zitten ook "handschoentjes" aan, zodat de handjes ook lekker warm kunnen blijven. Wij gebruiken hem veel, maar ik weet niet of hij werkelijk warmer is dan een gewone winterslaapzak.
Om eerlijk te zijn bedoelde ik ook echt de Puckabag....maar dan is de tekst bij Baby Dump te misleidend voor mij denk ik. Hij staat op hun site nl onder INBAKEREN. En op het prijskaartje stond ook "Inbakerzak". Slaapzak Puckababy Puckabag White/Grey 100 cm | Inbakeren | Baby-Dump De handschoentjes lijken me wel weer erg handig.
Hij staat inderdaad niet helemaal goed bij de BD. De omschrijving is wel goed Je zegt wel dat prijs geen issue is, maar 2 winterslaapzakken moet je eigenlijk wel hebben hoor. Als je kindje zich 's nachts onderplast/spuugt/poept, wil je toch wel graag nog eentje bij de hand hebben en dan is het toch best een duur grapje wanneer je er 2 aanschaft. Edit: deze week MamaMazzelDagen bij Prenatal (en Babydump zal wel volgen). Kan je een mooie korting krijgen.
Voor dochter gebruik ik straks in de winter ook de witte winterslaapzak van de Hema. Zoon heeft hier twee winters geleden ook in geslapen. Deze is lekker warm en zacht, soort van badstof achtig. Ook heb ik de Puckabag. Ik vond de handschoentjes vervelend en zoon ook, dus ik stopte ze altijd bij de mouwtjes in. Maar voor jouw dochter met koude handjes misschien juist wel dé oplossing. De Puckabag zijn twee slaapzakjes over elkaar. Lente: Dunne katoenen slaapzak met mouwtjes Zomer: Dunne katoenen slaapzak, mouwtjes afgeritst. Herfst: Binnengedeelte -> warme slaapzak incl. wantjes met aan de binnenkant katoen en de buitenkant soort van zachte teddybeer stof. Winter: De dunne katoenen slaapzak en het binnengedeelte over elkaar heen en vastgeritst. Je kan dan de teddybeer stof aan de binnenkant doen, dat is nog warmer voor je kindje. En dan nog lekker de wantjes over de handjes! Ideale slaapzak voor koukleumpjes
Hmm, toch wel interessant die Puckabag.... Maar uit de omschrijving van KikiM haal ik dat de Puckabag wel veel lijkt op de Combi Sleeper..? Iemand ervaring met de PUCKABAG vs de COMBI SLEEPER? En zo ja......welke zak heeft gewonnen?
Ik heb de puckabag 2 jaar geleden bij mijn dochter gebruikt (warm bloedig), toen het goed vroor in de winter. Bovenraampje stond open, en zij lag in alleen een romper in de bag. Ze had het zelfs toen te warm. Overigens vind ik het geen 4 seizoenen slaapzak. De overgang van zomer naar winter gedeelte vind ik enorm. Voor haar was een "gewone" winterslaapzak van de hema of prenatal warm genoeg. Ik heb nu beiden: Combi sleeper en puckabag. Zoon heeft het liever een paar graden warmer met slapen. Beiden nog niet gebruikt bij hem, dus kan je het verschil ook nog niet zeggen. Wel heb ik gelezen is dat je bij een Combi sleeper absoluut geen dekens mag gebruiken.
Deze heb ik ook echt heerlijk voor mijn zoontje. Ideaal dat je hem op veel verschillende manieren kan gebruiken. Dubbel of enkel, met zonder mouwen en handschoentjes! Hij is duur in aanschaf, maar dubbel en dwars waard!
Slaapzakken van merinowol... zijn wat duurder maar zooo heerlijk net als alles trouwens van die lijn... de longies, de longsleeves... MaM Design TillyTilly
Ik heb daar ook wel eens naar zitten te kijken, maar ik ben zelf hartstikke allergisch voor wol. Zelfs een pashmina sjaal jeukt om mijn nek. Ben bang dat als ik het aanraak er ook reacties op krijg (of mijn zoontje).
De Puckabag -> We love it!! Heerlijke slaapzak!! Wel 2 kopen. Komende week bij Prenatal 20% korting The Bag ®
Ik hou niet van polyester, de vulling die meestal in de warme slaapzakken zit, het broeit. Na veel zoeken heb ik deze zak gevonden, die niet alleen super mooi is afgewerkt, lekker zacht, mooi verpakt geleverd werd, maar ook nog eens van biologische katoen. Het is dus wel een soort fleece, en daardoor lekker warm, maar gemaakt van katoen. Ekobebe.nl - Slaapzak Baby - Wikkeldekens - Boxkleden - Baby Dekens - Voetenzakken (wol/zijde/biokatoen) En dan de slaapzak mouwen biologisch katoen. Echt een super ding! En voor de kwaliteit geen geld vind ik (65)