Enkele keer BV vervangen door KV

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Boomer2009, 10 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik geef volledige BV, maar heb nu een drietal keer KV gegeven omdat dit makkelijker was met visite o.i.d. en ik geen afgekolfde melk voorhanden had.

Nu heb ik ook op dit forum een keer een post gemaakt over het vervangen door KV, maar ik kreeg ook te horen van verschillende dames dat wanneer je één keer een BV door een KV vervangt dat erg zonde zou zijn. Dit omdat het positieve effect wat BV geeft, teniet gedaan wordt door het geven van KV.

Is dit echt zo? En stel dat je BV met KV gaat combineren, dus bijv. 1 voeding per dag vervangt door KV, heeft dit nou zoveel effect op de positieve gevolgen van BV?
    Je blijft toch nog steeds BV geven voor 80% van de voedingen?

Alvast bedankt voor je antwoord!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Nee hoor je hebt helemaal gelijk. Als je voor 80 % borstvoeding geeft en 20 % kunstvoeding heeft dat nog steeds grote voordelen voor je baby. Die kunstvoeding doet dat zeker niet teniet.

Het wordt alleen niet aangeraden om dat te snel te doen omdat je productie dan ineens kan stoppen, maar jouw baby is al drie maanden, dus dat kan best.

gr
    Linda

3. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

4 aug 2009
    2.002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Fijn, bedankt voor je antwoord.

Deel Deze Pagina