18/19 maanden sprong?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ikapika, 7 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Mijn dochter is nu bijna 19 maanden. Ik heb het idee dat ze weer eens in een sprongetje zit. Het slapen is sinds een paar weken lastig. Ze is moe, maar het duurt lang voordat ze gaat slapen, zowel overdag als 's avonds. Soms heb ik het idee dat de verlatingsangst weer wat opvlamt. Andere keren zit ze eerst ruim een uur te spelen in bed. Ze is ook heel aanhankelijk en wil veel op schoot. Ze leert op dit moment ook erg veel. Al met al vermoed ik dus een sprong. 'Oei ik groei' geeft geen periodes meer aan, maar wel hoe je een sprong kunt herkennen.
    Ik ben eigenlijk benieuwd: zijn er meer moeders met een kind in een 18/19 maanden sprong?

2. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.051
    178
    63
    Gelderland
    Klinkt herkenbaar... Vroeg me ook al af of het een sprong was.

3. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Was hier ook al aan een 19-maandensprong aan het denken :D. Ze wordt weer elke nacht rond 3u huilend wakker en wil dan alleen nog maar tussen ons in slapen. Is 's morgens ook vroeg terug wakker, maar is dan wel rond 9u al terug zo moe dat ze terug in bed moet.

Ik merk wel dat ze inderdaad weer enorm veel ineens aan het bijleren is (begint nog meer te begrijpen, begint meer en meer woordjes te zeggen, kan ineens zoveel dingen (dieren, dingen,...) aanwijzen als je vraagt waar ... is, en ga zo maar door :D). Veel aandacht nodig heeft & sinds vorige week is het ineens huilen als ik ze afzet bij de opvang. Heeft zo nog nooit gedaan! Dus dat was even wennen :).

4. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Oh en een heel belangrijke verandering!
    We zijn hier bezig met potjestraining. We hadden er vorige maand eentje in huis gehaald en gewoon in de living gezet en we zouden wel zien wanneer ermee te beginnen. Ze heeft uiteindelijk nog wel even ;). Maar dl had er eigenlijk meteen interesse voor! Ging er toen steeds gewoon met kleren en al op zitten en vond dit leuk. Heb dan maar van de gelegenheid gebruik gemaakt en al begonnen over dat er op het potje pipi & kaka gedaan wordt etc... En nu 1 maand later begint ze het al super goed te doen! Ze plast of poept nog wel niet op het potje, maar ze legt de link al wel :D. Als ze pipi doet (in haar pamper weliswaar ;)) dan zit ze aan haar pamper te prutsen en wijst ze naar haar potje. Ik moet dan haar broekje & pamper uitdoen en dan gaat ze er heel vrolijk opzitten (is dan wel al te laat natuurlijk, maarja :p). En ook een seconde voor dat ze gaat duwen voor kaka te doen, zegt ze "kaka". Dus de link is er al wel voor haar, nu enkel nog controle hierover krijgen en ze zal er hopelijk snel mee weg zijn :D:p.

5. CestMoi

CestMoi Actief lid

6 jul 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het misschien een 17/18/19 maanden sprong? Zoonlief slaapt sinds 1,5 week ineens zo slecht. Wordt elke 3 uur wakker, wil dan ook alleen nog maar bij ons in bed verder slapen of vraagt alleen maar om "di di", drinken. Ik merk ook dat hij ineens veel meer eet, hele verhalen vertelt en op een andere manier met zijn speelgoed speelt. Zal dus wel een sprong zijn. Maar hopelijk duurt hij niet 3 maanden :$

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wat leuk van dat potje! Ik heb er ook eentje staan op het toilet. En zodra ze gaat zitten maakt ze een sis geluidje. Ze snapt de link ook wel. Ze geeft er nog niks op gedaan. Maar het is leuk om te zien hoeveel ze ervan al oppikken.
    Goed om te lezen dat anderen toch ook iets van een sprong herkennen. 's Avonds en 's nachts wordt ze soms ook huilend wakker en wil dan niet meer alleen zijn.

7. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier ook in een sprongetje denk ik. Of ze ligt 's avonds nog een tijdje wakker of ze meld zich om 5 uur 's ochtends! Ben ik helemaal niet van haar gewend. Zat te denken of ik misschien haar middagdutje in moet korten? Ze slaapt nu ongeveer 3 uur 's middags. Misschien dat als ze in de middag korter slaapt, ze 's nachts weer beter slaapt?
    Verder speelt ze ook anders, "praat" ze meer en is ze met momenten stronteigenwijs :p

Deel Deze Pagina