De neef van mijn man heeft zaterdagochtend bij ons ombouwen voor de verwarmingen geplaatst die hij vrijdagavond pas had geschilderd. Nou ging ik ervan uit dat het verf op waterbasis zou zijn, maar dit bleek dus niet zo te zijn. Zodra ik dit hoorde heb ik zo snel mogelijk de achterdeur open gezet en we zijn een deel van de dag buiten geweest. Gisteren zijn we het grootste gedeelte van de dag weg geweest, maar ik heb nu toch nog steeds hoofdpijn (misschien ook wel van de stress, mijn man heeft nergens last van). Ik maak me ook echt wel zorgen om onze kleine van 4 maanden. Kun man en moeder vinden dat ik overdrijf en denken dus echt niet dat het kwaad kan en ook de neef die het geplaatst heeft zegt dat het alleen kwaad zou kunnen als hij het ook echt hier binnen geschilderd zou hebben. Wat is jullie gedachten hierover? Ik maak me echt zorgen!
Maar het was nog niet 100% droog (hij had ook een paar kleine plekjes verf aan zijn handen tijdens het plaatsen) en ons meisje heeft tijdens het plaatsen gewoon in die lucht gezeten zonder enige vorm van ventilatie en/of luchten. Verder lees ik ook overal dat verf op terpentine basis helemaal niet meer gebruikt mag worden voor binnen. Je rook de verflucht ook nog heel erg goed toen hij ze plaatste.
Als de reacties hier je niet gerust stellen, dan kun je denk ik beter even contact opnemen met je huisarts Ik kan me niet voorstellen dat zo een enkele blootstelling kwaad kan, zeker niet als het al bijna droog is. Maar ik ben geen expert. En voortaan concrete afspraken maken over de soort verf, ipv aan te nemen dat deze op waterbasis is. Ik heb hier een keer een onderschrift gezien van iemand: Assumption is the mother of all fuck ups. Heb ik erg om gelachen, en het is echt ontzettend waar!
Wat denk je dat er kan gebeuren dan? Je overdrijft idd ... En anders de huisarts bellen als je het van een profi wilt horen.
Je overdrijft echt. Even om te relativeren: je loopt toch ook gewoon buiten enzo? Ik denk dat de uitlaatgassen schadelijker zijn dan dit
Je overdrijft Reden dat verf op terpentinebasis niet meer gebruikt mag worden, is dat langdurige blootstelling daaraan gevolgen kan hebben voor de luchtwegen. Dat is dus bedoeld voor de mensen die beroepsmatig schilderen en dus langdurig blootgesteld werden Dat je er hoofdpijn van krijgt, dat kan. De een is gevoeliger voor nare luchtjes dan de ander, maar ik acht de kans in jouw geval erg hoog dat het de stress meer is... Relax, er gebeurt niets met je baby
Ja ik vind je reactie wel heel erg overtrokken. Ik schilder zelf alleen maar met verf op terpetine basis. Alles is er hier mee geschilderd. Uitlaatgassen zijn gevaarlijk Schoonmaakmiddelen zijn gevaarlijk Rook is gevaarlijk Ik ben bang dat je niet in een bubbel kunt leven. Maar als wij je njet gerust kunnen stellen moet je je huisarts bellen. Kijk dan niet gek op als ze wat verbaasd reageren.
ergens wel, maar je zult het toch een keer moeten (leren) relativeren. Mijn dochter mochten we pas na 11 jaar ploeteren ontvangen en zij is een echt wonder. Maar het heeft echt geen zin om je je hele leven zo beschermend op te gaan stellen. Laat los en leef en geniet.
Gewoon goed ventileren. Ik schilder zelf met olieverf, wat ik ook tijdens mijn zwangerschap heb gedaan. Raam op een kier en bij mooi weer lekker open. Denk dat het echt geen kwaad kan. Inderdaad, al die uitlaatgassen of kerosinedampen (Schiphol) zijn veel schadelijker.
Ik begrijp dat je niet wil dat er iets met je wondertje gebeurt, maar geldt dit niet voor alle moeders? Ik zag dat je al vaak topics hebt geschreven met je angst voor schadelijke luchtjes. Vervelend dat je hier zo bang voor bent. Helaas kan niemand zijn of haar kindje 100% veiligheid bieden, gelukkig ook maar want van leven in een gouden kooi wordt niemand gelukkig! Probeer het los te laten en geniet van je kindje! Niet verkeerd bedoelt; maar van overbescherming en angst van een ouder kan een kind (ook) veel last krijgen!
Tja je zult toch echt moeten leren relativeren als je niet wilt dat je je kindje met dezelfde zorgen opzadelt. Ik bedoel dit echt niet vervelend maar als ik kijk naar wat je aan topics hebt geopend in het verleden is het dan geen goed idee om hier eens hulp bij te gaan zoeken? Bv in de zin van cognitieve gedragstherapie ofzo?
Ik snap je bezorgdheid hoor. Je wil niet weten waar ik me druk om heb gemaakt, maar ik denk dat dit geen kwaad kan. En wat betreft de reacties over minder zorgen maken.....je weet vast dat een beetje minder zorgen maken fijner is. Bij mij werden de zorgen steeds minder, hoop bij jou ook.
Heb zelf in een verfspeciaal zaak gewerkt en eventuele schade die je op zou lopen van terpentine verf is als je er vaak en veel aan word blood gestelt. Aan gezien hij het niet bij jullie geverfd heeft zijn er al heel veel van de vluchtige stoffen verdwenen. De reuk van terpentine blijft wel eventjes maar dat wil niet zeggen dat het op dat moment nog steeds schadelijk is en aan 1 keer bloot stellen krijg je niks van. Ze heeft toch niet aan de geverfde opvervlakken gebeten? Zou het los laten en gewoon lekker gaan genieten kan geen kwaad.
Nee sorry. Ik geloof niet dat de tijd dat je erover gedaan hebt om zwanger te raken maakt dat je je meer zorgen moet maken om je kindje.... Denk dat elk kindje voor elke ouder even dierbaar is, hoe het ook ter wereld is gekomen. Ik ben net mijn zus en nichtje verloren, maakt me ook heel bang. Maar als ik me daar constant door laat beïnvloeden, is dat niet goed voor mij en al helemaal niet voor mijn dochter.