Wat verbeterde na medicatie reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamain2015, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ha dames. Zelf ben ik anti-medicijnen, maar ha vermoed reflux en schrijft dan medicatie voor. Wat merkte jullie daarmee? Konden ze toen wel opeens op de rug slapen? Want dl lijkt overdag niet superveel last van de reflux te hebben, omdat ze op mij slaapt.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Euhhh....ALLES!
    De onrust,het niet op de rug willen liggen, het continue aan de borst willen s'nachts, het huilen, het verdrietige....
    Na 1 week zagen wij al zo ontzettend veel verbetering!
    Natuurlijk, liever geen medicatie.
    Maar echt, een verdrietige baby, die pijn heeft, is ook geen optie. Hier had meneer al een slokdarm ontsteking te pakken. Dus dan maar liever medicatie!:)

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bijna alles, inderdaad. De onrust. Het krijsen. Het voortdurend willen drinken. De hik. Het niet willen platliggen.

Het spugen stopte er niet mee. De krampen ook niet. Maar dat hadden we ook niet verwacht :)

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier ook heel veel.

De onrust, het krijsen, in de draagdoek moeten etc veranderde naar een tevreden, lachende, goedslapende baby.

5. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hadden jullie babys het in extreme mate? De reflux bedoel ik.
    Ik twijfel een beetje of ze eht heeft.
    Wat feiten. In week 1 heeft ze volledig (dag en nacht) in dr ledikant geslapen. Het werd steeds minder. Nu slaapt ze helemaal niet meer in dr bed. Snachts op mij en sóms naast mij, terwij ons bed is verhoogd. Ze hikt vaak. Ik hou haar na de voeding snachts 15 min omhoog maar ze hikt gelijk wanneer ik haar verschoon. Ze spuugt niet enorm veel. Ze wilt niet langer dan vijf min op rug, binnen vijf min is t krijsen. Op haar buik slapen gaat beter...

6. Vladivostok

Vladivostok Actief lid

10 mrt 2015
    179
    0
    0
    NULL
    NULL

Klinkt wel zoals het hier ook begon met de verborgen reflux. Omdat dochterlief niet vanaf het begin heel veel huilde heb ik net iets te lang gewacht met naar de dokter gaan, namelijk tot het moment dat ze echt van de pijn huilde doordat haar slokdarm pijn begon te doen. Door de medicatie veranderde dat ook al duurde het een week voordat haar slokdarm niet meer pijnlijk was.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier hielp de nexium niet super.
    Baby gaviscon daarin tegen wel.

8. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Veranderde veel.
    Zoontje slaapt wel nog steeds op zn buik, dit is hij nu ook gewend.
    Huilt bijna niet meer. Spuugt nog wel veel maar ruikt niet meer zuur.
    Nexium werkte goed maar was lastig af te meten steeds 1 mg meer.
    nu omeprazol drank, werkt ook prima.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    De eerste 7 weken ging het redelijk met zoon. Hij was wel wat onrustig en.gespannen,maar ik weet dat voornamelijk aan zijn traumatische geboorte (hij zat vast,was blauw,ademde niet,en had een gebroken sleutelbeentje).
    Maar de nachten waren al prima, hij sliep van 22.00 tot +/-03.00. (Ik hield het bij).
    En toen kwam er een soort van ommekeer.
    S'nachts schreeuwend wakker worden, steeds eerder. Niet meer willen liggen. En spugen.
    Dus hier begon het ook goed,maar ging het opeens bergafwaarts.

10. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Onrust bleef/blijft , maar 16 uur per dag ontroostbaar krijsen verdween wel.
    Maar moet naast med. ook indikken.

Ik begrijp dat je er niet voor bent, ik vind het ook niet prettig.
    Maar mijn oudste dochter heeft er tot 4 jaar mee gezeten en die moest het zonder med. doen ivm heftige bijwerkingen.
    Slokdarmontstekingen, verbitterd meisje door de pijn ed echt heel triest.

Dan kies ik in dit geval toch voor medicatie als dat de ergste pijn kan wegnemen.
    Want slokdarm ontstekingen kunnen ook ernstige gevolgen hebben voor nu of in de toekomst.

11. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter heeft het ook veel geholpen. Ze ging als baby steeds meer huilen, werd onrustiger en kreeg daardoor meer last van reflux en moest daardoor weer meer huilen. Die circel bleef maar rond gaan en werd steeds erger. Nexium heeft er voor gezorgd dat de pijn door de reflux verdween (of minder werd). Ze werd hierdoor veel rustiger en konden we beginnen met het aanpakken van de reflux (indikken van de voeding ed). Met vijf weken zijn we begonnen met Nexium, met 3 maanden zijn we het gaan afbouwen. De reflux was inmiddels genoeg onder controle om er geen last meer van te krijgen. Het spugen verdween ineens met 8-9 maanden.
    Ik ben juist voorstander van medicijnen. Waarom je kindje laten lijden, als dat niet nodig is..??
    Onze dochter is trouwens wel op de buik blijven slapen. Vond ze zelf fijner en het leek me veiliger ivm het spugen.

12. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Heel ander kind hier binnen 3 dagen!

13. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Maar waarom je kindje pijn laten hebben omdat jij geen voorstander bent van medicijnen???
    En met zoveel maagzuur gaat de slokdarm ontsteken dat wil je toch niet?

14. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik bedoelde niet dat ik geen medicijnen ga geven. Met ik ben anti medicijnen bedoelde ik dat ik niet zomaar dingen in mijn kind stop. Ik wil eerst lezen over ervaringen, bijwerkigen etc. Artsen vertouw ik niet altijd wat betreft medicijnen hoor.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Had je de leefregels voor reflux al toegepast? Zoniet, dan zou ik eerst kijken of dat voldoende verbetering geeft. Als dat niet helpt, dan pas medicatie.
    Hier kwam er met de leefregels minder onrust, maar was het nog steeds drama. Met leefregels, waaronder voeding indikken, huilde ze niet als ze rechtop tegen mij aanhing, (draagdoek dan vaak), maar voor de rest zagen we geen verschil. Iets schuin was al geen optie, laat staan liggen... :(
    Met medicatie werd liggen wel een optie. Wel op haar buik, maar dan sliep ze wel. Op haar rug was het, ook met flink opgehoogd bedje, binnen 5 minuten altijd hikkend en vlot daarna krijsend wakker.

16. raspberry

Jongste heeft hier eerst zantac gehad. Dat was geen handige, want mogelijke (zeldzame) bijwerking is daarbij hartritmestoornissen en die heeft ze al als aangeboren afwijking, dus zantac triggerde dat enorm bij haar.
    Daarna nexium en daar raakte ze erg verstopt van, maar de reflux knapte er wel enorm van op. Nexium in combinatie met forlax om de ontlasting gaande te houden, werkte hier goed.
    Maar je bezwaar tegen medicatie is dus zeer terecht: het is een chemisch middel dat daardoor altijd ook een belasting is voor het lichaam en dat je dus echt niet wilt gebruiken als het ook zonder medicatie kan. Hier ging dat helaas niet en dan is het dus kiezen tussen twee kwaden en kies je de minst slechte optie.

17. raspberry

Klinkt wel duidelijk als reflux. Pas je de leefregels al toe?

18. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja pas ik toe! Bedje heeeel schuin helpt wel al iets. Moet zeggen dat ik begin te twijfelen... Gister is t mijn man gelukt om haar op haar rug op de bank in slaap te krijgen. Wel pas een uur na de voeding. Ging prima (lukt normaal noooit). Maar met reflux moet dat niet kunnen, toch?

19. raspberry

Ook met reflux kan dat regelmatig wel. Onze dochter had het vrij heftig en bij haar werd het nog versterkt door medicijnen voor haar hart, die in leken te werken op de productie van maagzuur, dus bij haar was uiteindelijk alleen de combi indikken+medicatie+buikligging succesvol.
    Maar er zijn zat kinderen met reflux die gewoon op de rug slapen.
    Als het echter pas een uur na de voeding lukt, zou ik eens kijken wat er gebeurt als je gewoon over gaat naar buikligging.

20. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Buikligging gaat al beter! Maar alleen onder toezichr

Deel Deze Pagina