Mijn zoontje gaat twee dagen naar psz maar vanaf september voor drie dagen. Nu twijfel ik een beetje of dat toch niet teveel is. Hij is nu net drie jaar. Gaan jullie kindjes ook zovaak en hoe gaat dat?
onze jongste gaat vanaf zn 2e verjaardag 4 dagdelen, de oudste had dit vanaf 3 jaar (toen hebben ze het ingevoerd) voor ons werkt het perfect, heel duidelijk ritme en ze gaan iedere keer met plezier heen.
mijn dochter is gestart met 2 dagdelen (ze was toen wel al 3 jaar en 4 maand ofzo) toen er een plekje vrijkwam, mocht ze 3 x komen. heerlijk en goede voorbereiding op school. Normale volgorde bij onze psz is dat ze starten met 2 dagdelen tussen de 2 en 2,5 en dan bij 3 starten op de 3plus groep.
Met net 2 jaar 2 ochtenden, met 2,5 naar 3 ochtenden gegaan. Vind ik zeker niet teveel hoor. Mooi verdeeld over de week, en in totaal maar iets van 9 uurtjes. Als ie daarnaast niet nog naar andere opvang gaat, is dat toch helemaal niet veel? Eerste half jaar heeft ze erg moeten wennen op de psz (gaf zich niet bloot), maar daarna kwam ze opeens helemaal los. Ze vond het geweldig. Toen overgegaan naar 3 ochtenden, ging prima. Rond 3 jaar wel een periode gehad dat ze wat minder zin leek te hebben. Juffen gaven ook aan dat ze hun erg aan het uittesten was (ze kreeg ook geregeld straf..), mogelijk door te weinig uitdaging. Maar de laatste ~2 maanden is het weer helemaal prima. Ze kent de kindjes nu ook best wel goed, erg leuk.
hoi Ons dochtertje ging met 2,6 jaar op de psz 1 ochtend wendag was dat eind aug 2011 ging ze erop en ze vond het hartstikke leuk toen belde de juf me op in dec voor de feestdagen nog dat er plek was om 4 dagdellen te gaan doen ik twijfelde heel erg ik vind het wel best snel maarja ik dacht wel aan onze dochtertje die het hartstikke naar haar zin heeft op de psz dus had afgesproken om het uit te proberen of ze het wel leuk vond en niet te vermoeiend werd voor haar nu gaat ze vanaf 2 dec 2011 tot nu toe 4 dagdellen 2 ochtenden en 2 middagen en moet zeggen ik heb er geen spijt van gehad want ook dat vond ze prima en geweldig nu vind ik het best zielig en moeilijk voor haar omdat ze 21 aug gaat ze weer naar de psz dan is de vankantie voorbij maar er gaan 3 kinderen naar een andere school (omdat hun zijn verhuist) en 3 kinderen gaan over naar de kleuterklas en net die 3 kinderen dat over gaan naar de kleuterklas daar speelde ze mee en nu roep ze steeds van ik ga ook naar de kleuterklas dan zeg ik nee meissie pas als jij jarig bent geweest dus dan ben je 4 jaar oud dan mag je naar de kleuterklas dus nu straks krijgt ze andere kindjes te zien en ook nog eens is er 1 juf weg gegaan dus ook een andere juf krijgt ze maar in iedergeval ik heb er geen spijt van gehad dat ze 4 dagdellen op de psz zit
T ging 2 ochtenden, gaat na de vakantie 3 ochtenden. Ik denk dat het prima zal gaan, hij heeft het erg naar zn zin op de speelzaal. Of jouw kind het prettig vindt, hangt ook vooral af van jouw kind . Heeft hij het naar zijn zin, hoe is hij na een ochtend speelzaal etc.
ligt aan het kind. mijn zoontje ging 2 ochtenden en op verzoek van andere ouders werd het mogelijk zelf 4 ochtenden te komen vanaf augustus. 3 jarigen doen dat 4 ochtenden.de rest wilde 3 ochtenden. ik koos voor 2 ochtenden.mijn jongen gaat zich anders erg vervelen als hij 3 ochtenden zou gaan. dus ik blijf bij 2 ochtenden en 1 middag zal hij naar ballet gaan. het is een antroposofische PSZ. ze doen niet aan 'leren'. daarom kan mijn jongen met 3 ochtenden zich vervelen. het moet wel leuk blijven vr hem. het ligt dus aan het kind!en wat vr een PSZ het is.