ik ben nu 6 weekjes zwanger wel van me ex, maar we hebben er over gepraat en wilde het nog eens met elkaar proberen. ( we zouden er allebei over nadenken,) maar na een weekje hadden we alweer elke dag ruzie, nu is de ruzie zo uitgelopen dat hy me niet meer wou zien en niks meer met het kind te maken wil hebben, de ruzie ging wederom om hem en al zijn vriendinnetjes. ik vind het heel erg zwaar om te weten dat ik er dalijk alleen voor sta, wat zouden jullie in mijn situatie doen heb maar negeren? of toch maar weer met hem proberen te praten?
Je kan proberen te praten met hem, maar niet vanwege jou/jullie maar vanwege jullie kind, hoe jullie dat gaan aanpakken en wat zijn rol zal zijn. Wilt hij niet met je praten ofzo negeer hem dan gewoon lekker.. Stuur hem wel een smsje met wanneer je een echo hebt en hij dan eventueel welkom is om zijn kindje te mogen zien op het scherm en verder niets. Laat het dan van zijn kant af komen.
jaa ik heb hem wel verteld dat er 11 augustus weer een echo is en een gesprek met de gynecoloog, dus ik ben eens benieuwd! Bedankt voor je tip!
Hopelijk komt hij dan langs en wilt hij wel iets met jullie kindje te maken hebben. Want je bent 17 en dan is het volgens mij financieel toch iets moeilijker als iemand van 21 ofzo.
Jaa dat zeker, ik was ook al het huis uit, maar ik ga nu wel weer terug thuis wonen en gelukkig helpen me ouders me ook
Dat is sowieso al heel mooi, dat je ouders je helpen.. Zal voor je duimen meid dat het allemaal goed komt voor jullie kindje.. Maar probeer niet meer een relatie met hem aan te gaan, zo te lezen is het niet een al te beste jongen.
nee daar heb je gelijk in, me ouders hebben me ook al gewaarschuwd, en me vrienden hebben me ook altijd voor hem gewaarschuwd, maar ik wou het maar nooit inzien, in ieder geval hardstikke bedankt!
Liefde is blind hè Je hebt er nu van geleerd en je weet dat je niets meer met hem moet beginnen.. En van fouten word je volwassener.
Hey meis allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! K*t situaties zijn dit! Ja ik zou doen wat ikdus zegt aan hem de keus laten maar hem wel vertellen wat de plannen zijn voor de beeb wat betreft echo's enzo. Dan kan hij jou nooit iets verwijten. Fijn dat je weer bij je ouders terecht kan want als dat niet zou kunnen zou het wel heel erg moeilijk worden! Zit je nog op school? Kus
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Zoals mijn voorgangers al hebben gezegd: Breng hem op de hoogte van de data waarop je een echo hebt, of een gesprek met je verloskundige. Hij kan jou dan niets verwijten, en het is verder aan hem zelf wat hij met deze kennis doet. In iedergeval fijn dat je ouders ook voor je klaar staan! Succes de komende tijd.
Hoi, Jaa ik begin dit jaar aan een nieuwe opleiding, hier ga ik wel mee starten omdat ik absoluut niet thuis wil zitten en toch een opleiding straks af wil hebben anders heb ik helemaal niks meer, ik heb de vader wel laten weten dat er 11augustus weer een echo is, dus aan hem de keus of hy komt ja of nee, bedankt voor je reactie! Groetjes Kim
Jeetje wat ben je nog jong! Maar je klinkt al heel verstandig voor je leeftijd vind ik, en wat goed dat je een opleiding wilt afronden! Ook heel fijn dat je ouders je helpen, niet iedereen heeft dat geluk. Qua advies sluit ik me aan bij mijn voorgangers, enne als hij geen belangstelling voor jou en je kind toont ben je hem beter kwijt dan rijk hoor, dan kan je het beter lekker samen met je ouders doen, de mensen die echt om jou en je kindje geven! Sterkte!
Jaa hardstikke bedankt voor je reactie, als het kindje dalijk geboren word ben ik 18, word bijna 18 zeker erg jong was ook niet gepland, maar ik vind, als je je zo volwassen voelt om sex te hebben, dan moet je je ook maar volwassen genoeg voelen om voor de consequenties op te komen, en ik weet wel zeker dat ik er sterk genoeg voor in me schoenen sta, en ik kom er wel, ook al is dat zonder de vader, er zijn genoeg mensen die wel om me geven en me wel heel erg graag willen helpen. Groetjes Kim
Je klinkt echt als een hele verstandige meid! Ect top! ik neem mn petje er voor af want toen ik 17was(nu klinkt het alsof ik al 80 ben haha) vond ik mezelf het belangrijkste ter wereld en weet ik niet of ik die verantwoordelijkheid had kunnen dragen. Ik was te druk met stappen enzo. Goed van je dat je een opleiding gaat beginnen want idd zonder diploma kan je bijna niks! En je moet later toch voor julie 2en kunnen zorgen. Welke opleiding ga je volgen? Reageren je vrienden/ vriendinnen wel fijn? Idd als ie niet reageerd dan is ie jullie echt niet waard. Het zal daardoor wel moeilijker zijn maar je zla er alleen maar sterker uitkomen. Een kind is beter af bij 1 ouder dan bij 2 waarvan 1 alleen maar papa komt spelen als het hem uitkomt(geloof me ikspreek uit ervaring) Kus
Hallo, Jaa ik was ook echt eenf eestbeest 3dagen per week stappen, dit zit er nu niet meer in en dat is ook wel moeilijk, ik ga nu nog wel eens opstap wel zonder alcohol natuurlijk. Inderdaad, het kindje heeft er straks ook niks aan als papa en mama alleen maar ruzie maken, ik ga de opleiding directiesecretaresse doen, ik heb eerst bbl opleiding verpleegkundige gedaan maar dat zag ik toch niet zo zitten. Je hele leven veranderd in ene klap, en daar zal ik me naar moeten aanpassen, het gaat nog moeilijk maar het is ook nog zo pril, alles zal nog wel goedkomen. Enja, me vriendinnen reageerden allemaal wel leuk, natuurlijk zitten er wel een paar bij die heel negatief reageren, maar daar trek ik me niet zoveel van aan. Er zijn genoeg mensen die me hier wel in steunen! Hardstikke bedankt voor je reactie, Groetjes Kim
Nou, hy komt 11 augustus dus niet, ik heb hem er net nog eens aan herrinerd, hy zegt huh kim, hoe weer jij nu dat me uitlaat dan binnekomt, zooooo kinderachtig, en toch maakt die me er zoooo gek mee he, ik moest dit gewoon even kwijt
Aah meissie toch, ik begrijp wat je voelt hoor ! Mijn ex en ik zijn wel bewust voor een kindje gegaa ( helaas niet zwanger geworden, misschien nu dan wel ) Maar het is wel uit tussen ons, en mijn gedachten is alleen maar bij hem.. Maar we moeten ze leren los te laten, zwanger van hem of niet.. Het leven heeft je zoveel mooiers te bieden dan zo iemand ! Hij komt er van zelf wel achter wat hij kwijt is geraakt en dan heeft hij superveel spijt, en moet je hem maar extra hard zijn best laten doen dat hij in contact mag komen met jullie kindje.
hy maakt me echt helemaal gek, dan begint die ook nog eens over zn nieuw vriendinnetje, en hy 'zegt' dat die al 3 maanden ene relatie heeft, wat ik dus absoluut niet geloof die spelletjes ben ik echt zat maar hy kan me nog zo boos maken echt niet normaal. wel erg dat je relatie dan beiindigd is als jullie al aan een kindje dachten! misschien komt het nog wel goeedd !