Hallo, een collega is met 24 weken ingeleid. Haar kindje had een afwijking dat niet met het leven verenigbaar was. Weten jullie een mooi kadootje met symbolische betekenis? groetjes
Een mooi houten kistje om de herinneringen in te doen of een mooi zilver hart met daarop de naam gegraveerd zodat ze dat ergenst neer kunnen hangen. Sterkte
Handreikertjes Ik vind de beeldjes waar een kindje in een hand ligt of tussen twee handen gehouden wordt erg mooi. Ht wordt ook wel gegeven bij zwangerschap, maar ook bij dit moeilijke verlies vind ik het wel passend.
Ik heb voor mijn beste vriendinnetje die haar baby ook met 24 weken af moest geven een geboortesteen gekocht... Was in een speciale edelstenenwinkel en heb samen met de verkoopster uitgezocht welke steen bij die maand hoorde, welke betekenis erachter zat en aan de hand daarvan een hele mooie steen verguld in een zilveren hanger gekocht. Was behoorlijk prijzig, maar er waren genoeg goedkopere opties. Mijn vriendin was er heel erg blij mee en draagt hem met trots.
Heb je de maand gekozen waarin het kindje geboren werd of wanneer het eigenlijk geboren had moeten worden?
De steen van de maand waarin ze echt geboren was (dus niet de uitgerekende maand), ook omdat de betekenis daarvan heel goed aansloot bij de situatie en hoe mijn vriendin (+gezin) zich voelden.
Wij kregen in het ziekenhuis een beeldje van een kindje geborgen in handen. we hebben mn zusje en zwager eerst een waxinelichthouder gegeven, met daaromheen allemaal zilverkleurige vlinders. En ik overweeg om ze binnenkort nog iets moois te geven, maar dat wil ik in overleg met ze doen. Mn zusje staat heel anders in hun verlies dan hoe ik er vorig jaar in stond. (situatie is ook nogal anders natuurlijk)
Ik heb iets prachtigs gevonden.... een zilveren ketting met hanger van een traan met een hartje erin. In dat hartje zitten echte bloemetjes van het 'vergeet mij nietje'.
Wow, dat klinkt heel erg mooi. Daar zal ze blij mee zijn. Lief dat je er zoveel aandacht aan besteed.
Dank je... het komt denk ik doordat ik zelf een vmk heb gehad. Niet zo erg als wat zij heeft moeten doorstaan, maar het blijft je kind. En dat zul je altijd bij je dragen en koesteren.