Ring met vingerafdruk

Discussie in 'De lounge' gestart door RosaLynn, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Een vriend van me is gister zijn moeder verloren
    Nu wil ik voor hem het liefst een ring laten maken met een vingerafdruk van zijn mama.

Dit word ook soms bij trouwringen gedaan, heeft hier iemand toevallig zo een ring? En hoe lang blijft dat mooi met de vingerafdruk aan de buitenkant van de ring?

2. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Geen ervaring mee, maar wil even zeggen dat ik het superlief van je vind dat je dat voor je vriend wilt doen.

3. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Hoihoi,

Als eerste is het een erg mooi gebaar.
    Vorig jaar hebben mijn schoonouders hun trouwringen laten aanpassen bij een goudsmid, zei hebben de vingerafdrukken van hun kinderen erin laten zetten. Dit blijft altijd erg mooi, omdat het erin gegrafeerd is.

Nu is vorig jaar mei mijn man zijn oma overleden, ( schoonmoeder haar moeder) en toen heeft mijn schoonmoeder diezelfde goudsmid opgebeld, en dit was voor hem de aller eerste keer, maar hij heeft ( terwijl oma al overleden was) een vingerafdruk gemaakt, en deze bij mijn schoonmoeder in de ring geplaatst.

Mijn man zijn ring ligt momenteel ook bij de goudsmid, daar komt eerdaags ook de vingerafdruk van oma in. ( Goudsmid had een aantal vingerafdrukken gemaakt, en deze bewaard voor ons)

Al met al, blijft het heel erg goed zichtbaar en is het echt een heel mooi gebaar.

4. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Mijn man en ik hebben beide een vingerafdruk van elkaar in onze trouwringen. Nu zijn we nog niet zo lang getrouwd maar tot nu toe blijft het er heel goed uit zien (binnenkant)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Het is vooral afhankelijk van hoe diep het is gegraveerd.
    En niet je ring schoon laten maken bij de juwelier daarna want die gaat hem dan polijsten en hun schoonmaakmiddeltje vreet vaak ook een minuscuul laagje van de ring af.
    Gaat hij enorm van glimmen maar als je het te vaak doet is je "graveersel" op een zeker moment wel versleten.

6. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Dat blijft mooi. Bij de uitvaartverzorger waar ik werk kunnen ze inderdaad ook vingerafdrukken maken van de overledene voor sieraden.
    Een mooie en tastbare herinnering.

7. maffedoo

maffedoo Actief lid

6 dec 2011
    301
    0
    16
    ergens
    Dat is zeker een mooi gebaar, wist ook niet dat dat met een ring kon..

Ik heb wel een ketting met de vingerafdruk van mijn oma, en deze blijft mooi!

8. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Bedankt voor de reacties :) Ik heb gevraagd of er een vinger afdruk aanwezig is of gemaakt kan worden en ze gaan kijken wat ze kunnen doen... Dus ben benieuwd!

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Wat een geweldig idee.

Had dat graag van mijn vader gehad.

10. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    #10 Starry, 2 aug 2012
    Laatst bewerkt: 2 aug 2012
    Ik ben dit jaar 3 jaar getrouwd en de vinger afdruk van mijn man staat nog prachtig in mijn trouwring. Zal eens kijken of ik er een duidelijke foto van kan maken. Foto lukte mij niet maar dit is een afbeelding van de website waar wij onze ringen hebben gekocht..ze zien er bijna het zelfde uit.

11. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Gaaf zeg! Waar heb je ze toen besteld?

12. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik ben naar de juwelier gegaan, je kan ze niet via internet bestellen. Maar dit is hun site Circles Trouwringen ze zitten in Zwijndrecht, succes ermee...

Deel Deze Pagina