Hoi, Kun je je baby meteen in een ledikant laten slapen? Ik vind het momenteel te veel om zowel een wieg als een ledikant te kopen, als ik een ledikant toch kan gebruiken in het begin en als ze wat ouder zijn. Ik heb daarom gewoon een verstelbare ledikant gekocht. Wie heeft dit ook gedaan en wat is jouw ervaring hiermee?
Mijn zoontje heeft de eerste 3 maanden wel in een wieg geslapen, ik vond een ledikant zo groot voor zo'n klein mannetje. Nu ben ik zwanger van een tweeling en heb ik gewoon geen ruimte om 2 wiegen neer te zetten, dus ze gaan beide gewoon in het ledikant. Een wieg is geen verplichting.
mijn zoontje en dochter hebben beide in de kinderwagenbak geslapen de eerste 8 weken toen overgegaan naar hun eigen ledikantje
ik had eerst ook alleen een ledikantje, kan best om je baby daar direct in te leggen, je moet alleen hetbedje laag opmaken, dus het kindje slaapt onderin/voorin het ledikante. nu heb ik een tijd terug toch een wiegje gekocht(2de handje voor weinig geld, alleen wel nieuwe stof omheen dus ben alsnog duur uit hihi) gewoon omdat het me wel makkelijk lijkt kindje de eerste weken op slaapkamer te hebben. dus meer gemak. maar met alleen een ledikant kan je het prima doen hoor
Hoe heb jij dat gedaan dan? De ligbak in je slaapkamer neem ik aan en gewoon op de grond? Is dat wel handig?
Hier geen wiegjes gehad, maar meteen in de ledikantjes. Prima gegaan, maar er zijn ook kindjes die de overgang van veilig knus bij mama naar een groot open koud en kil bedje te groot vinden en daardoor heel erg onrustig zijn. Dan is dus als je geen wiegje hebt de kinderwagenbak een prima alternatief ! Ik heb trouwens nu wel een wiegje gekregen van iemand, te leen. Denk wel dat we het gaan gebruiken, maar ik had er geen gaan kopen nu. Dat kan, op de grond. Maar kan ook gewoon op het onderstel zodat het gewoon een lekkere hoogte is Of je zet de bak van de kinderwagen in het ledikantje zodat het toch niet zo groot is voor het kindje ! Liefs, Hanneke!
Wij hebben meteen het ledikantje gebruikt en het beviel prima. Inderdaad goed kort opmaken zoals ze dat noemen. Wat wel een keer gebeurd is; onze jongen kroop met 3 weken helemaal naar boven en wij hadden dat niet zo snel door (op een gegeven moment ga je niet meer telkens kijken omdat je daar veel te moe voor bent en nooit gedacht dat zulk een klein kindje zo beweeglijk zou zijn ) en dus heeft hij een paar uurtjes kou geleden. Gelukkig hadden we ook slaapzakjes gekocht en konden we hem na het opwarmen in een slaapzak leggen zodat hij dit grapje niet nog een keer kon uithalen. En als hij dit weer zou doen, dat hij niet erg koud zou liggen. Het is dan ook geen slecht idee om tevoren slaapzakjes te kopen als je een ledikant gebruikt. Verder als het erg koud is is het verstandig om met twee kruiken het bedje voor te verwarmen, ook als je kindje wat groter is. Het oppervlak van het bedje is nu eenmaal wat breder en soms is het matras ook wat dikker... Als je kindje de stap van buik naar ledikant te groot vind kan je altijd nog de kinderwagenbak pakken als tussenstap.
Hier ook geen wieg gebruikt, maar meteen het ledikantje. In het begin maak je het laag op, zodat je kindje met de voetjes tegen het voeteinde ligt. Beneden had de kraamphulp een lekker bedje in de box gemaakt met het matrasje van de kinderwagen en een paar dekentjes. Daar sliep ze overdag. En 's nachts bij ons op de kamer in het ledikantje.
ik gebruik nu nog de wieg me kleintje is nu 4 maanden oud vanaf maandag ga ik haar in de ledikantje liggen ze wordt tegroot voor de wieg (helaas)
Wij hebben ook vanaf het begin een ledikant gebruikt. Hier ging het gewoon meteen goed eigenlijk, ik heb de wieg helemaal niet gemist. De eerste nacht heeft Milan nog wel in de kinderwagenbak op onze slaapkamer geslapen, maar hij maakt zoveel geluidjes dat wij toen helemaal niet geslapen hebben, dus vanaf toen gewoon in z'n ledikant in z'n eigen kamer.
Prima, totaal geen problemen mee gehad. De eerste nacht in het ziekenhuis sliep hij bij mij op de kamer in een wiegje. Het was heel leuk en gezellig ,maar je hoort echt elk zuchtje/geluidje/piepje en dat heb je als je kindje in het ledikantje op zijn kamer staat toch stukken minder. Beter voor de rust van iedereen denk ik dan.
Wij hadden een leenwieg erg leuk, maar Wes trok binnen no time de bekleding naar binnen. Vond ik hem in zijn bedje met de bekleding in zijn gezicht gedrukt. Schrok me rot. Dus heb toen de ledikant erbij gepakt en die naast ons bed gezet. Wat overigens heel leuk is, is dat wij het ledikant op gelijke hoogte van ons matras hebben gezet en er een zijkant uit hebben gehaald. Dus hij ligt naast mij, maar heeft toch zijn eigen bedje. Is heel handig met de nachtvoedingen! En nog eens heel erg gezellig ook!
Onze zoon slaapt overdag beneden in de kinderwagenbak en sinds 3 nachten 's nachts in het ledikantje, de eerste paar nachten hebben we de kinderwagenbak in het ledikant gezet. Maar los in het ledikant slapen wil ook best.
Hier eerst in de kinderwagenbak, en toen alsnog een wiegje gekocht. Nu past ze er helaas niet meer in en slaapt ze sinds drie nachten in het ledikantje. Maar nog steeds bij ons op de slaapkamer. Wel zo handig met nachtvoedingen
Wij hebben de eerste weken de kinderwagenbak in onze slaapkamer gezet 's-nachts. Wij hebben een voetenbankje aan het bedeinde staan en daar stond die bak op. Overdag lag hij de tweede week wel al in zijn ledikantje, zodat het wel al bekend terrein zou zijn zeg maar.. Ik heb een wiegje niet gemist in ieder geval.
Gelijk in ledikantje in haar eigen kamer. Muren zijn van papier hoor alles. Tweede moet wel een wiegje want we gaan naar zolder verhuizen.