Budget kerst

Discussie in 'De lounge' gestart door jvs12, 20 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jvs12

jvs12 Bekend lid

24 apr 2013
    982
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik dacht ik open een topic waar we gerechten neer kunnen zetten die niet belachelijk veel geld kosten met de feestdagen.
    Er is natuurlijk al een topic over wat je op tafel zet met de kerst maar ik zie daar best dure dingen voorbij komen dus ik dacht misschien kunnen we mensen/elkaar helpen door hier budget kerst gerechten/hapjes neer te zetten voor een leuke en lekkere kerst voor iedereen.

2. minon

minon Niet meer actief

Rostirondjes van de aldi en pomme duches? Geen idee hoe je het schrijft maar niet duur en altijd een groot succes hier. Gaar ze wel altijd in de oven.

Zag pas op internet dit plaatje met aardbeien en slagroom. Super leuk al zijn aardbeien tegen de kerst wel duur haha
    Recept: Aardbei-kerstmannen

3. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Stampotbuffet met een pan gehaktballen en een paar rookworsten zo geef je makkelijk een grote groep te eten het is goed van tevoren te bereiden en op te warmen evt.
    Het gaat toch om het samen zijn he

4. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb een 3 birdroast in de vriezer liggen, 10£ bij de Aldi. Lag bij de Tesco ook, alleen dan 30£ haha. Ik maak er gebakken aardappeltjes bij, en boontjes in spek.

5. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Feestelijk, lekker en niet duur dessert:
    Appelcrumble. Kruimeldeeg zelf maken ( er stond in de allerhande van oktober een goed recept). Evt. cranberry en/of rozijnen erdoor. Serveren met (kaneel)ijs en slagroom. Echt heerlijk.

Errug chic bijgerecht: peentjes met nog een stukje groen eraan.
    Gewoon een bos worteltjes halen en zelf maken. Voorgeschilt/gesneden zijn ze heel duur.

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Gegrilde kip uit de oven, met zelfgemaakte aardappelschijfjes of patat.
    Salade erbij en eventueel appelcompote.
    Als toetje kan je ijs met vruchten en slagroom doen.

Kip bij de Lidl halen uit de diepvries is een euro of 4,5. Des noods al eerder halen zodat je zeker weet dat ze het hebben.

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Aha zal mijn nichtje eens lief moeten aankijken dan of ze me mee op sleeptouw wil nemen. Aldi zit hier verder weg, ben er ooit 1 keer geweest maar buiten het busnummer weet ik ook niet meer waar en wat haha.

Of misschien heeft Iceland iets vergelijkbaars. Moet wel geluk hebben hier want in wat je stad noemt zit maar een vrij kleine Iceland. Ook weer wat verder weg zit een grote en niet zo ver daarvandaan een Tesco die 24/7 open is. Dat zou eventueel nog te combineren zijn maar dan moet ik wel een redelijke boodschappenlijst hebben zodat wat ik minder uitgeef aan boodschappen wel mijn busticket dekt. Het is dan niet de bedoeling dat ik £2 bespaar op boodschappen maar dan wel £8 voor de bus moet gaan betalen.

8. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Wij eten boerenkool en hutspot op eerste kerstdag :D
    Ook niet erg duur, toch lekker. Word al zoveel gegeten bij visite's dat ik het lekker gezond wil houden voor 1 dag.

Dag 2 word toch ook al gourmetten (wat ik ook niet erg duur vind! Als je het simpel houd)

9. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Vorig jaar met de kerst heb ik allemaal verschillende hapjes gemaakt, soort tapas dus. Lekker stokbrood, kruidenboter, verschillende sausjes. Wel als voorgerecht carpaccio, maar dan wel de voorverpakte van de appie. Dus geen dure van de slager haha.
    Als dessert had ik stukjes gekarameliseerde appel met kleine kaneelpannenkoekjes en goedkoop roomijs.
    Was allemaal niet zo duur, maar was wel allemaal erg lekker :D

10. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Gourmetten kan heel goed meevallen in prijs als je niet alles kant en klaar koopt.
    Toen ik nog in Belgie woonde deden wij heel vaak gourmet of fondue. Ik kreeg dan wel eens de reactive van weer... jullie verdienen ze ook goed dan. Maar ik sneed zelf vlees, maakte hamburgertjes of gehaktballetjes, salads, kruidenboter enz.
    Soms ook zelf broodjesbakken, gewoon brooddeeg in van die hotelbroodjesvormpjes maar meestal wel afbakstrokbrood.

11. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nee inderdaad, dat schiet niet op. Mijn Aldi zit ook een half uur verderop, maar ik reis toch regelmatig die kant op, dus dan is een bus om nemen niet zo'n probleem.
    Tesco is gewoon hartstikke duur wat dit betreft,

Wij hebben ook een hele kleine Iceland, en daar heb ik het nog niet gezien, maar weet niet of jij binnen het bezorggebied valt? Want ze hebben wel;
    Iceland Easy Carve Three Bird Roast 1.5Kg | Frozen Poultry & Game | Frozen Meat & Poultry | Frozen | Iceland

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Blijkbaar kunnen ze hier bezorgen. Bedankt voor de tip :) Ik moet toch eens wat meer de websites bekijken van sommige winkels. Laatste keer dat ik op de Iceland site heb gekeken kon je nog niet online winkelen.

Edit dat moet ik straks even aan mijn man vertellen... Dat ik er via een Nederlands forum moet achter komen dat ik online kan kopen in een Engelse winkel. Die zal dat wel grappig vinden.

13. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Iceland is net gestart met bezorgen, dus dat kan kloppen hoor :), nog niet het hele assortiment staat online volgens mij want het is nog een test, maar dr is genoeg te krijgen.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Kipfilet besmeren met kruidenkaas, oprollen en rauwe ham erom. Daarbij aardappelkroketjes en sperziebonen met spekjes en ui.

15. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb het heel makkelijk en het kost mij niks hihi:D
    1e kerstdag brunch bij mijn moeder en daarna in de avond ben ik alleen met n vriendin gaan we een gerechtje maken van kip in oven en gebakken aardappels en wortel

2e kerstdag hele dag hier met mijn kindjes en mijn moeder neemt alles mee kwa eten lekker en goedkoop hihi

beide keren worden mee genomen ik kook en hun gaan halen:)

16. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Gevulde kipfilet met tagliatelle met rode peper en knoflookolie. Altijd een succes..

Een hele kip garen aardappels en groenten erbij

varkenshaas met saus, gebakken aardappels en groenten.

Als je een voorgerecht erbij wil, dan bijvoorbeeld een soep. Preisoep of broccolisoep bijv. is heel makkelijk en goedkoop.

17. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik zat te kijken maar zie alleen een buitenlandse site hihi :)

18. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Of met meerdere mensen eten en iedereen een gang/hapje laten maken?
    Dan hoeft iedereen maar 1 gerecht te doen en heb je toch een volledig groots menu ;)

19. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Wij eten bij ouders en schoonouders met de kerst, gelukkig want we hebben geen rooie cent meer!

20. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ja dat klopt, Tommo en ik wonen in UK.
    Sorry voor de offtopic haha.

Ontopic dan: als je je sperzieboontjes met spekjes wat feestelijk wil presenteren maak rolletjes van wat boontjes met een plakje spek eromheen. Even in de pan zodat het spek gaart of in de oven garen kan ook.

Deel Deze Pagina