Gevraagd : Algemene Tips!

Discussie in 'De bevalling' gestart door sill, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carmen78

carmen78 Actief lid

22 aug 2010
    122
    0
    0
    Tips geven over de bevalling zelf is lastig, het is nl per persoon en waarschijnlijk ook dan iedere bevalling anders.

Ik dacht ik ga even onder de douche om te ontspannen tijdens de bevalling. Ik was in het ziekenhuis en daar hebben ze ook stoeltjes en van die grepen aan de wand. Ik heb nog nooit zoveel gedraaid en staand en zitten afgewisseld. Wat was dat een drama zeg. Mijn weeen werden ineens ook heftiger en nog sneller op elkaar, soort storm.
    Verloskundige vertelde naderhand dat het ook de weeen kan versterken ipv verzachten ( maar dit hoeft niet).

Ik vond het fijn om in het ziekenhuis bed te liggen op mijn rechterzij. Tijdens de wee greep ik de spijlen aan de zijkant en zette me heel erg met mijn benen tegen het voeteneind af. Dat gaf wat afleiding aan de (buik) pijn van de wee zelf.
    Toen in de weeenstorm kreeg vond ik het puffen toch wel erg fijn, maar dit ging helemaal vanzelf.

Ook heb ik even op baarkruk gezeten en dat was wel fijn kon ik op mijn man leunen en gaf het gevoel dat we het toch samen deden.

En na de bevalling raad ik je aan om als je hechtingen hebt gewoon te plassen onder de douche. Dan prikt het niet en is gelijk weer schoon. Ook wel een fijne gedachten.

2. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Ik had op dit forum een geweldige tip gelezen toen ik nog voor mijn bevalling stond: je man/vriend een washandje tegen je onderkantje laten houden tussen de persweeen door!
    Ik vond na 1 perswee al dat het ontzettend brandde. Toen heb ik mijn vriend gevraagd een washandje met warm water tegen mijn onderkantje te houden. (op iedere verloskamer is wel een kraan volgens mij) Nou dat verlichtte echt enorm. Ook tijdens de persweeen hield hij het washandje er een beetje tegenaan, alleen dan wat meer naar onder, dus bij mijn anus. Wat mijn 'angst' dat ik zou gaan poepen bij het persen minder maakte, want dat viel toch niet op dankzij het washandje! (heb uiteindeiljk ook niet gepoept, misschien ook dankzij het washandje) En wist ook goed dat ik dus niet daar naar toe moest persen, maar iets verder naar voren. Na iedere perswee ging hij het washandje weer met warm water omspoelen zodat ie warm (en schoon) bleef. Het persen ging echt supergoed en mijn angst was na het washandje een heel stuk minder!

3. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    #43 Annna, 20 jan 2011
    Laatst bewerkt: 20 jan 2011
    Mijn tip is juist om veel kleren mee te nemen naar het ZH. Geen vakantiekoffer, maar wel wat extra's.

Ik kotste een paar shirts vies en het meconiumhoudend vruchtwater maakte mijn broeken ondanks kraamverband vies en ik kon daarna alleen nog maar in een operatieschortje. Niet echt lekker rondhobbelen als het daarna nog lang duurt.

Het washandje, ja dat is ook een supertip die ik goed onthouden had. Ik vroeg er zelfs om terwijl ik al verdoofd was. Dat was dus een beetje onzin, want door de ruggeprik had ik daar helemaal geen gevoel meer.
    Washandjes hebben ze trouwens ook voor je in het ZH hoor, net als rietjes, heel veel handdoeken en spullen uit je kraampakket.

Het valt me op dat er veel mis gaat in de kraamperiode. Wat een gebrekkige informatie hebben jullie gekregen van de kraamhulp. Die hoort je toch te zeggen dat je moet spoelen tijdens het plassen en evt ook poepen, dat je gewoon onder de douche mag/moet plassen.
    Hadden die dames geen zin om extra met de chloor aan de slag te gaan?

Ook ik vond dat er door vrij weinig mensen over gesproken wordt hoe beurs je je kunt voelen van onderen. Het gaat echt met veel geweld en dat merk je wel de eerste dagen.
    Terug kan je toch niet meer, dus je hoeft je er niet bang voor te maken. Bevallen is zwaarder en pijnlijker dan de kraamperiode. Maar dat je je alles behalve fit voelt, daar moet je je wel op instellen.
    Maar ook dit is helemaal persoonlijk. Hier bijvoorbeeld geen pijnlijke stuwing gehad.

Verder een heel belangrijke tip, geniet van het zwanger zijn, voor je het weet is het weer voorbij. Iedere zwangerschap is een unieke periode. Ik miste ook heel erg mijn dikke buik met dat lieve kleine wezentje er in. Ik wilde het liefst meteen weer zwanger zijn.

Leuk dit topic, ik krijg er weer helemaal zin in. En gisteren zag ik er nog heel erg tegenop!:D

Deel Deze Pagina