Gevraagd: Ervaringen met het UMC

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by kweb, Oct 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Lieve meiden,

Ik ben op zoek naar ervaringen van dames die onder behandeling zijn in het UMC (Utrecht Medisch Centrum). Momenteel ben ik even niet onder behandeling, maar vorig jaar ben ik onder behandeling geweest in het Antonius Ziekenhuis is Nieuwegein. Wij hebben daar gehad:
    -zaadonderzoek
    -kijkoperatie buik
    -inwendige echo`s
    -1 iui

Geen andere onderzoeken zoals bloedonderzoek, samenlevingstest, baarmoederslijmtest of iets van dien aard.

Na 3 jaar proberen zwanger te worden is dit nog altijd niet gelukt en men kan geen aanwijsbare reden vinden. Wij hebben dus de "stempel" onbegrepen verminderd vruchtbaar gekregen. Ik heb goede cycli en altijd een eisprong gehad (tempen en ovutesten).

Het is niet zo dat ik niet tevreden ben over het Antonius of een vervelende ervaring heb gehad, maar ik ben er sterk over aan het nadenken om een second opinion aan te vragen bij het UMC. Ook zou ik graag zien dat er wat meer onderzoek wordt gedaan naar de reden van uitblijvende zwangerschap. Naar mijn mening hebben ze namelijk nog niet alles gedaan in het Antonius. Reden waarom ze geen samenlevingstest doen daar is "omdat we toch met IUI bezig zijn". Dat kan wel zo zijn, maar voor mij is dat niet erg bevredigend.

Ik ben in augustus 31 geworden en ik weet dat ik nog redelijk wat tijd heb, maar gevoelsmatig ben ik bijna door mijn tijd heen. Natuurlijk weet ik ook dat wij vergeleken bij andere stellen die mss al 7/8 jaar bezig zijn, maar het heeft natuurlijk ook een ander uiterste, namelijk de gelukkige dames onder ons die binnen het half jaar zwanger zijn of zelfs in hun 1e ronde. Ik gun het iedereen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik raak een beetje moedeloos.

Hoor mij nou...ik was eigenlijk op zoek naar ervaringen en stort mijn gevoel uit....LOL erg typerend voor een vrouw haha

Anyway, ik zou blij zijn wat ervaringen te lezen van dames onder ons, die onder behandeling zijn in het UMC.

Dank jullie wel.

Liefs Patricia

2. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Ik loop bij het UMC. Wat wil je weten?

3. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Hoi Gerbera,

Ik zou willen weten hoe je ervaring is met de artsen, wat ze allemaal onderzoeken of ze echt "hun best doen" om je je op je gemak te laten voelen en of ze echt op zoek gaan naar een oorzaak zodat je er zelf ook iets mee kan...dat soort dingen.

Heb je zelf al een IUI of IVF achter de rug. Ik zie dat je PCOS hebt. Ik weet niet zo heel goed wat dat is. Zijn jullie al lang bezig voor een kleine?

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,923
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier ook via UMC. Ook geen samenlevingstest oid. Dat is niet nodig als je iui doet. Mijn ervaring is op zich erg goed, alleen is het erg lopendebandwerk en een afspraak maken is meestal niet al voor de volgende week. Als je wordt besproken in het team wordt je teruggebeld door een assistent die je status niet kent en waardoor je dus geen aanvullende vragen kunt stellen.
    Geen idee of je iets aan een overstap zult hebben. Misschien alleen voor aanvullend bloedonderzoek. Dat is namelijk wel standaard, dat je hormoon-huishouding wordt gecontroleerd.

En nee, mijn ervaring is dus niet dat ze erg hun best doen je op je gemak te stellen oid. Je bent veelal (niet bij iedereen) een nummer en tijdens de behandelingen zie je ontzettend veel verschillende artsen. Vond ik echt een nadeel. Technisch zullen ze vast heel goed zijn, en daar gaat het misschien ook om, maar ik had zelf al geïnformeerd bij het Diac. Omdat ze daar veel patiënt-gerichter en met een veel kleiner team werken. Gelukkig bleek dat bij ons niet meer nodig.

5. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

PCOS is een verstoorde hormoonhuishouding waardoor er meerdere follikels in de eierstokken zitten die als het ware met elkaar de concurrentie aan gaan en je geen eisprong hebt. Bij mij zaten er in elke eierstok meer dan 30 (ipv de normale 1 of 2) en dat gaf behoorlijk wat lichamelijke klachten. En nog wel. Ik ben nu bezig met clomid, pillen die een eisprong opwekken.

Bij het UMC heb ik nog nooit wachttijden gehad. Dat is het positieve van de vele co assistenten die er werken. Ik kon super snel terecht en eigenlijk altijd.

Nadeel van de co assistenten is dat ze nog moeten leren hoe ze met patienten omgaan. Ze doen erg joviaal als ze je terug bellen en komen met opmerkingen als "je bent nog erg jong" etc. Dat kan heel naar zijn. Ik vraag me trouwens af of die bellers wel de co assistenten zijn want de co assistenten die ik heb gezien met persoonlijke afspraken waren allemaal erg duidelijk, namen de tijd en hebben alles goed uitgelegd.

Er zit wel veel kennis, het is natuurlijk ook een universitair ziekenhuis en ze doen actief wetenschappelijk onderzoek.

Mensen van de afsprakenbalie zijn ook erg vriendelijk.

Ik denk dat het UMC een prima ziekenhuis kan zijn maar dat je jezelf heel assertief op moet stellen. Ze zullen niet uit zichzelf met extra informatie of extra onderzoeken komen. Ze gaan de standaardprocedure af. Je moet dus echt zelf aandringen. Ik stel ook altijd uitgebreid vragen als ik weer iemand aan de lijn heb en vraag door. En als de clomid niet werkt eis ik ook een persoonlijke afspraak en een nieuw plan. Ook al zijn zij dat op dit moment niet van plan denk ik, ze willen dat we langer clomid gebruiken.

6. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Ik loop nu een jaar in het UMC, daarvoor heb ik een jaar in een ander ziekenhuis gelopen.

Bij ons zijn toen de semen test opnieuw gedaan, ik heb een cola-screening gehad ivm onregelmatige cyclussen (waar overigens niets uit kwam) en er is nog wat aanvullend lab onderzocht. Ook is er een uitstrijkje gemaakt.

Ik heb in bede ziekenhuizen geen HSG gehad ivm dat dit een soort van tijdens de spoed laparascopie van vorig jaar al was gedaan. Wel zijn ze in het UMC achter een baarmoeder afwijking gekomen...
    Had al een jaar lang geregeld folikel metingen gehad in het vorige ziekenhuis en was er ook al geregeld naar de baarmoeder gekeken, nooit wat gezien :S. Tijdens de 1e echo in het UMC kwam de afwijking direct duidelijk in beeld en bleek uiteindelijk van dien aard te zijn dat het 3 weken terug operatief verholpen is. Ik had een septum in mijn baarmoeder wat ongeveer 2/3 van de hele baarmoeder oppervlak besloeg en mijn hele baarmoeder opvulde.

Als je meer wilt weten, pm me maar.

Share This Page