Gevraagd: Ervaringen met Renault Mégane

Discussie in 'De lounge' gestart door Kovu, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kovu

    Kovu Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.130
    0
    0
    Pedagoog
    Provincie Limburg
    #1 Kovu, 10 mei 2010
    Laatst bewerkt: 10 mei 2010
    Hallo,

    In onze zoektocht naar een - voor ons - nieuwe auto, kwamen we een Renault Mégane stationwagon (voor de kenners: Een Mégane II Grand Tour 1.6 16v Privilège Luxe) uit 2004 tegen. Zijn er ZP-ers die een Mégane rijden, al dan niet stationwagon, uit ongeveer dezelfde periode? We zijn namelijk héél benieuwd naar jullie ervaringen (graag even bouwjaar vermelden).

    Alvast bedankt!

    Groet,
    Kovu en Kovu-man.
     
  2. wendelaa

    wendelaa VIP lid

    30 nov 2008
    8.641
    0
    0
    Noord Brabant
    Sorry, die uitvoering hebben wij niet.
    We hebben wel een Renault Megane station, uit 2001.
    Maar ik vind het een super auto!
    Rijd echt heel erg fijn, zit lekker, onwijs veel berg ruimte!

    Hoop dat er iemand is die wel precies die auto heeft en je verder kan helpen
     
  3. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.957
    7.861
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    vanaf eind 2001 tot 2003 veel elektrische storingen en storingen in het motormanagement.
     
  4. Dahlia

    Dahlia Niet meer actief

    Ik weet wel dat Renault een goed merk is. Wij hebben ook een Renault, maar geen Megane.
     
  5. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Wij hebben het nieuwste model, tot nu toe zijn wij erg tevreden over de auto. Lekker veel ruimte.
     
  6. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Kovu: 2004 is een goed bouwjaar, je zit dan net buiten de grote storingenvloed zoals Devilschase al zegt.
    Wij hebben dan niet de megane maar de laguna station ook uit 2004.
    Nog nooit problemen mee gehad. *klopt af haha*
    M'n zwager heeft wel de renault megane station, ook uit 2004, alleen een zwaardere motor, ook geen problemen met die auto.
    Maar er kan altijd een 'blauwe maandag' auto tussen zitten.
     
  7. wuppie 01

    wuppie 01 Fanatiek lid

    1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Wij hebben er een uit 2004 of 2005 en hij rijd super hebben wel een diesel vooral de stoelen van renault zitten heel goed.
     
  8. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Wij hebben ook een Renault, een Renault Scenic dan wel maar vind het tot nu toe de beste auto die we hebben gehad ... Renault is een goed merk
     
  9. sharmila

    sharmila Bekend lid

    27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Megane coupe gehad, alleen maar storingen en ellende. Koop nooit meer een renault dat weet ik wel
     
  10. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Wij hebben er 1 uit, volgens mij, 2003. Over het algemeen een fijne auto, geen grote problemen mee gehad tot nu toe. Moest laatst wel mn accu vervangen, was ik 200 euro lichter, terwijl normaal een nieuwe accu rond de 80 euro kost. Zit ie weer op een bijzondere plek (onder de passagiersstoel) en er moest dus een bijzondere accu in :)
    Verder geen problemen, rijdt lekker en natuurlijk veeeeel ruimte!
     
  11. MamaG

    MamaG Fanatiek lid

    24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik heb een Renault megane coupe gehad. Waardeloze auto! Ik heb er ook alleen maar problemen mee gehad. Voor mij ook echt geen Renault meer.
     
  12. Roba77

    Roba77 Fanatiek lid

    11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Wij hebben nu sinds een paar maanden een Renault Megane Station maar dit is het nieuwe model (bj 2010), wij vinden het een heerlijk auto. Succes met beslissen.
     
  13. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    14.002
    1.831
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een Renault Laguna uit 2004.
    Wat een heeeeerlijke auto.
    We hebben echt alles erop en eraan, leren bekleding, navigatie, climate control etc etc.
    We hebben de auto twee jaar geleden gekocht en we zijn er nog steeds super blij mee.
    Nog nooit problemen gehad.
     
  14. Inger1979

    Inger1979 Fanatiek lid

    ik ben helemaal renault fan :D zitten altijd heerlijk en zijn lekker ruim!
    gewoon doen! :D:D
     
  15. Flutterby

    Flutterby VIP lid

    23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik heb een Megane ook 2005 geloof ik (of 2004 of 2006 ;)).
    Rijdt lekker, nooit problemen mee en is nog best zuinig!
     
  16. Sas7

    Sas7 Fanatiek lid

    23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    vorig jaar een 2e hands renault megane grand tour diesel gekocht en het is een heerlijke wagen. Wel even de autopas opvragen, want daar kun je zien wat het onderhoud aan de auto geweest is. Die van ons is een ex lease auto en had keurig al zn beurten gehad en geen problemen. Enige probleem dat wij gehad hebben is dat ons glazendak scheef is komen te liggen doordat wij met de vakantie de dakkoffer op dak gehad hebben. Door de luchtdruk verschillen ligt de achterplaat scheef en loeit het nu. De glasplaat wordt binnenkort rechtgelegt en zijn we van het probleem af. Verder is het een ideale wagen, lekker ruim en gordijntjes achter in de deur weggewerkt. En lekker zuinig.
    Ook 1x een VW polo gehad, en dat is een groot drama geweest, hoe vaak ik daar wel niet mee weggesleept ben. Je moet het altijd maar treffen met een auto.
     
  17. jellebel85

    28 mrt 2010
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik heb een Renault megane coupe. En net zoals een aantal eerdere reacties, heb ook ik er alleen maar problemen mee.. Renault? IK zou er niet meer aan beginnen..
     
  18. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Hier een renault megane coupe gehad; echt alles wat stuk kon gaan, ging stuk, zelfs na een recente keuring. We konden m aan de straatstenen ook niet meer kwijt. Hier dus ook nooit meer een renault. Ik hoor het ook vaak terug bij garages als wij vertellen over onze destijds miskoop dat ze veel problemen hebben met Renaults, ongeacht het type.
    Wel vond ik het een mooiie auto om te zien, zat ie erg comfortabel.
    Als je echt een goeie auto wil kopen moet je voor een japanse gaan: toyota bijvoorbeeld.
     
  19. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    14.002
    1.831
    113
    Provincie Groningen
    Toyota is ook niet meer wat het is geweest ;)
     
  20. Roodkapje1979

    Roodkapje1979 Fanatiek lid

    22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    idd wij werden er gek van! Was gelukkig de auto van de baas! Maar we hadden bijna wekelijks problemen en het was een splinternieuwe auto! En mijn vader is automonteur en adviseerd echt geen renault ;) Japanse merken dan weer wel!
     

Deel Deze Pagina