Gevraagd: Jullie meningen en ervaringen

Discussion in 'Zwanger worden' started by ChrissieH, Apr 10, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ChrissieH

ChrissieH Lid

Apr 10, 2018
    12
    7
    3
    Female
    Hoi allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum, en allereerst wil ik graag zeggen hoe leuk ik dit forum vind! Iedereen is zo vriendelijk en behulpzaam, dat is niet overal zo!

Ik wil graag vragen naar jullie ervaringen. Ik ben 26 jaar oud, en ik ben sinds oktober 2017 gestopt met mijn pil vanwege onze grote kinderwens. Tot nu toe is mijn cyclus regelmatig met gemiddeld 29 dagen. Nu heb ik de afgelopen weken een aantal “klachten” die me echt de hoop geven dat het deze maand misschien gelukt zou kunnen zijn om zwanger te raken. Ik wil deze graag met jullie delen met de vraag of jullie dit misschien herkennen van eventuele eerdere zwangerschappen:

- veel hoofdpijn (dagelijks)
    - erg moe, zelfs na voldoende slaap te hebben gehad
    - vlagen van enorme duizeligheid
    - vermindering van eetlust
    - brandend maagzuur, voornamelijk na het eten (dit houdt vervolgens wel een tijdje aan)
    - een wat misselijk gevoel tijdens en na het eten
    - lichte krampjes in mijn onderbuik
    - vaak moeten plassen

Ik weet dat je lichaam je enorm voor de gek kan houden, dus ik probeer er heel nuchter onder te blijven. Maar toch, deze maand heb ik er een goed gevoel bij, waarom kan ik eigenlijk niet goed zeggen. Misschien zijn al deze kwaaltjes heel toevallig en houdt mijn lichaam me inderdaad voor de gek, maar ik ben heel benieuwd naar meningen van buitenaf ??.

Ik verwacht aanstaande donderdag mijn NOD, en indien ik niet ongesteld word wil ik zaterdagochtend een testje doen.

Alvast enorm bedankt voor het delen van jullie meningen en ervaringen!

Veel liefs, C xxx

2. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

Mar 20, 2015
    4,485
    2,225
    113
    Female
    twente
    het zou zeker kunnen maar het hoeft niet. je kan er alleen achter komen door te testen. de testen zouden zeker positief moeten zijn als je kwalen door een zwangerschap komen.
    maar... voor ons eerste kindje ruim 10 maanden bezig geweest en elke keer van alles gevoeld behalve de rond dat het raak was.
    en voor dit kindje was ik ook overtuigd dat het niet kon maar toen ik 3 dagen overtijd was toch maar getest. pas bij een week of 6 kwamen de symptomen om de hoek kijken in beide gevallen

3. ProudMomii

ProudMomii Actief lid

Apr 3, 2018
    254
    121
    43
    Female
    Het zou inderdaad beiden kanten uitkunnen.
    Als je er mee bezig bent ben je er zo op gefocust dat je op den duur echt vanalles begint te voelen. Ik denk dat als je vandaag op 12dpo zit je test inderdaad gewoon al licht positief zou moeten zijn als je zwanger bent.

4. Happygolucky

Happygolucky Bekend lid

Sep 10, 2017
    544
    322
    63
    Female
    Mijn ervaring? De keer dat ik zwanger was had ik echt niet verwacht en zien aankomen. Profestron kan je ook deze fijne kwalen geven, of gewoon een mild virusje. Sterkte met wachten!

5. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

Apr 10, 2018
    2,317
    1,660
    113
    Female
    Ik had zelf geen klachten behalve pijnlijke borsten. Bij mijn laatste zwangerschap was dat. Nu ben ik weer begonnen, mijn jongste is 5 en heb ik alle klachten behalve pijnlijke borsten... maar ik let overal op!!! En dat kan betekenen dat ik mezelf voor de gek aan het houden ben. Dit kan bij jou ook zo zijn. Want het zijn wel veel kwaaltjes zo vroeg al... toch betekend het niet dat je niet zwanger bent. Want of je je die kwaaltjes nu inbeeld of niet, nog steeds kun je zwanger zijn. En als je de vorige maanden dit allemaal niet had maakt het de kans wel groter dat het wel raak is.

6. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,482
    5,842
    113
    Je geeft aan dat je de klachten al een aantal weken hebt? Of is dat een typefout?:D

Bij zoveel klachten zou ik gewoon even een testje doen. Grote kans dat hij positief is als het zwangerschapsklachten zijn.

Hier overigens geen herkenning wat betreft je "klachten". In ieder geval niet op dat termijn. Maagzuur en meer plassen is iets waar ik nu wel last van heb maar dat komt doordat de baarmoeder groter is.

Succes!

7. Druifje12

Druifje12 Actief lid

Feb 1, 2018
    176
    86
    28
    Female
    Ik had toen vooral last van misselijkheid. Dacht echt dat ik wat verkeerd gegeten of buikgriep had, omdat ik er totaal niet op gerekend had dat het al raak zou kunnen zijn.

Succes!

8. PBV

PBV Fanatiek lid

Feb 6, 2018
    1,765
    1,321
    113
    Female
    In het westen
    Heb je al een test gedaan?

9. ChrissieH

ChrissieH Lid

Apr 10, 2018
    12
    7
    3
    Female
    Dankjewel voor jullie lieve reacties!

@bozoe ,dit is inderdaad een foutje! Ik bedoel een aantal dagen, niet een aantal weken, sorry!

Ik heb nog geen testje gedaan. Ik ben me er inderdaad heel erg van bewust dat het ook zo kan zijn dat mijn lichaam me voor de gek houdt, dus het lijkt me beter om nog eventjes af te wachten. Mijn NOD is morgen. Indien ik morgen en vrijdag nog niet ongesteld ben, wil ik zaterdagochtend een testje doen.

Spannend hé ?! Ik zal jullie op de hoogte houden!

10. Cjms

Cjms Bekend lid

Dec 11, 2016
    891
    1,286
    93
    Ik heb in de rondes dat het niet raak was ook van alles gevoeld. Ik zou daar niet al teveel van aantrekken. Sterker nog: ik had in de ronde dat het raak was nergens last van. Dat kwam pas een week later na de positieve test. Ik dacht dat ik wat stress had omdat we waren doorverwezen en ik daardoor nog niet ongesteld was geworden. Om die reden had ik een test gedaan (want dan zie ik de negatieve test en diezelfde dag of de dag erna zou ik dan ongesteld worden. Dat had ik wel vaker). En juist toen kwam er een hele mooie 2e streep.

11. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Mijn zwangerschappen begonnen met een weeig gevoel in mijn maag en gevoelige borsten. Daarna kreeg ik er misselijkheid en bandenpijn bij. De sympomen die jij beschrijft kunnen van een zwangerschap komen maar helaas ook van progesteron. Al hoop ik natuurlijk het eerste voor je. Spannend!

12. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

Nov 28, 2017
    1,863
    2,324
    113
    Female
    Welkom op het forum! :)

Ik had juist de ronde dat het raak was bij mij, helemaal nergens last van. De andere rondes dacht ik last te hebben van "kwaaltjes". Vanaf week 5 van de zwangerschap kreeg ik pas echt kwaaltjes, heel moe en gevoelige en grotere borsten, duizelig af en toe & heel af en toe misselijk.

Hoop dat het bij jou raak is en je een mooie positieve test mag hebben. :)

13. ChrissieH

ChrissieH Lid

Apr 10, 2018
    12
    7
    3
    Female
    Hoi allemaal!

Eventjes een korte update. Ik heb nog steeds een beetje hoop! Ik ben tot nu toe nog niet ongesteld geworden, dus als dat zo blijft ga ik morgenochtend een testje doen!

Liefs, xxxxx

14. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

Apr 25, 2017
    1,604
    1,064
    113
    Female
    Spannend morgenvroeg! Ik hoop voor jullie dat het positief is!

15. ChrissieH

ChrissieH Lid

Apr 10, 2018
    12
    7
    3
    Female
    Dankjewel voor het lieve berichtje! Ik heb zojuist een test gedaan, maar deze was helaas negatief :(. Ik denk dat ik dus toch nog ongesteld zal worden.. Als ik maandag nog niet ongesteld geworden ben doe ik opnieuw een test..

16. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

Apr 25, 2017
    1,604
    1,064
    113
    Female
    Ah wat jammer. Je lichaam kan je voor de gek houden hé. Waarschijnlijk word je wel ongesteld, daar kan je maar beter vanuit gaan. Volgende maand weer een kans!

17. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Als woensdag je nod is kan je nu best negatief teste. Toen ik zwanger was had ik behalve pijnlijke borsten en een opeens goede reuk nergens last van itt de keren dat ik niet zwanger was

18. K00

K00 Niet meer actief

Shit xx

19. Unicorn85

Unicorn85 Niet meer actief

@ChrissieH Ik leef met je mee! Zie mijn blog 'Wat is hier aan de hand?'. Precies hetzelfde als jou. Je lichaam kan je zo gruwelijk voor de gek houden. Ik zou inderdaad nog even afwachten tot ongeveer een week nadat je menstruatie zou moeten beginnen. Als je dan nog niet ongesteld bent geworden, zou ik zeker nog een keer testen. Hopelijk heb je meer geluk dan ik had! Laat je het even weten? :)

20. ChrissieH

ChrissieH Lid

Apr 10, 2018
    12
    7
    3
    Female
    Dankjewel voor het lieve berichtje Unicorn85, ik ga zeker eventjes je blog lezen! Ik ga er inderdaad vanuit dat ik binnenkort ongesteld word, maar zo lang dat niet gebeurt hou ik toch een klein beetje hoop, onterecht waarschijnlijk..:(. Ik laat zeker eventjes wat weten zodra ik meer weet!

Share This Page