Hoi allemaal, Over enkele weken gaan wij met de auto op vakantie naar Spanje. Ik zie er een beetje tegen op, bang om met een krijsende baby op de achterbank te zitten de hele reis . Dus vandaar mijn vraag: wie heeft er goede tips om er voor te zorgen dat wij de autoreis goed doorkomen. Groetjes Victoria
Wij hadden een plekje naast hem vrij gehouden mocht het nodig zijn dat een van ons er naast kon zitten. Verder zijn favoriete speelgoed in een tasje op de achterbank. Uhm een koekje erbij en lekker kletsen tegen hem. Tja op de heenweg heeft ons mannetje bijna heel de weg geslapen. De terugweg was wat minder...veel file. Verder hebben wij best lange stukken gereden, zo lang hij sliep. Verder als hij wakker was dan ff eruit en lekker laten lopen en flink afmatten zodat hij wel weer sliep in de auto. Nu was ons mannetje net 10 maanden misschien scheelt dat met een 1-jarige. Fijne reis en goeie vakantie!
Ik lees geinteresseerd mee, wij gaan over een paar weken ook voor het eerst een erg lange autorit maken... Ik ben in elk geval van plan om ook de mogelijkheid te houden om ernaast te zitten, CD's met kinderliedjes mee, speeltjes, boekjes, etc. Heeft iemand ervaring met zo'n tas voor aan de voorstoel, waar de speeltjes in kunnen? Werkt dat al voor een 1-jarige die in de autostoel zit of moet je dan nog alles aangeven?
Ik had ook zo'n tas eraan hangen. Wel handig maar vooral voor jezelf. Hier kon hij er niks zelf uithalen. Wel handig dat je alles snel bij de hand hebt. Ik toverde er steeds weer een ander speeltje uit waar hij dan vol verbazing mee speelde. Ook de beker drinken en de koekjes erin dus die snel bij de hand.
Wij zijn begin juni naar zuid frankrijk geweest, onze zoon is drie jaar. Wij zijn ´s nachts om 2 uur weggereden zodat hij de eerste paar uur kon slapen. Toen hij om 8 uur wakker werd waren wij al bijna bij parijs. Toen hij wakker was zijn we gestopt om te ontbijten en daarna een dvd met zijn favorieten aangezet. Daarna verder gereden en inderdaad veel praten met hem en als we zagen dat hij het wat moeilijker kreeg stopte we en kon hij even lopen en uitwaaien. Het is onvoorstelbaar goed gegaan en volgend jaar gaan we ook zeker weer. Al vast een hele fijne vakantie, knuffel conny
Bedankt voor de antwoorden. Ik zal zeker speelgoedjes meenemen. En ik kreeg van een vriendin al de tip om nieuwe speeltjes te kopen, want dan zijn ze nog interessant. wie weet waar ik zo'n zak voor aan de autostoel kan kopen? Een filmpje kijken in de auto is helaas bij ons niet mogelijk. 's nachts rijden heb ik wel over na gedacht, maar wij moeten 1400 kilometer rijden en om dat in de nacht te doen, gaan we denk ik niet redden. Dus daarom toch maar besloten om in twee dagen te rijden. Des te meer omdat ik tegen die tijd zes maanden zwanger ben. Nog meer tips zijn welkom!
Nieuwe speeltjes werkt inderdaad erg goed. Maar dan niet allemaal in 1 keer geven! Pas als de kleine het wat zwaar gaat krijgen, dan ineens een speeltje uit een tas vandaan toveren en dan zijn ze weer eventjes zoet. Ernaast kunnen zitten vonden wij ook altijd belangrijk. Nu met twee kinderen zijn we naar Spanje geweest met de auto en dan ruilden ik en mijn oudste af en toe van plek. Zij voorin naast papa en ik achterin met de kleine. Verder namen wij een hydrofielluier mee die we voor het raam konden vastmaken als de zon scheen op de kleine. Vaak vinden kinderen felle zon niet zo fijn. We klemmen de doek dan dicht tussen het raam (raam dichtdoen en dan doek er tussen laten klemmen). Veel plezier trouwens op vakantie! De reis zal je vast meevallen.
Ik ga volgende week en heb er 4 op de achterbank(en)en een opa en oma erbij Ik zorg voor voldoende dvd's voor de oudsten en voor de kleinste neem ik zelf een dvd op met baby-tv. Voldoende reis spelletjes meenemen en de DS gaat ook mee. Zorg in ieder geval voor voldoende stops en als het lukt 's nachts vertrekken dan slaapt je kleintje een groot deel en jullie zijn dan al een aardig eindje op weg
Wij zijn net 2 dagen terug! hebben 2000km afgelegt. En dat heen en terug! We deden het in 2 keer, hotelletje gepakt, anders voor Tijn te lang. Het ging boven verwachting erg goed! Had een bak speelgoed naast hem neergezet(zijn favoriete speeltjes een week van te voren al ingepakt zodat ze tijdens de reis inene weer heel erg interessant zijn!). Plakje naast hem vrij gehouden, zodat we af en toe naast hem konden zitten. Elke 2 uur stoppen en een kwartiertjes laten spelen, lopen etc. Als hij slaapt niet stoppen, maar dan juist de KM maken! Wij hadden ook een dvd schermpje voor hem hangen! Ideaal! Lekker veel te drinken geven en kleine lekkernijen! Zelf eet je ook lekkere en meer dingen tijdens de vakantie! Rozijntjes deden het erg goed, was hij ook flink zoet mee, alleen het eruit halen duurde al een kwartier! hahahaha Tijn heeft het dus super gedaan, niks huilen of jengelen. ja na 10 uur auto was hij het wel zat, maar we reden ook max 12 uur per dag! Terug reis heeft hij de 2e dag zelfs alleen maar geslapen! Het leek wel of hij zich er gewoon aan over gaf! Het was niet anders, hij moest wel blijven zitten! suc6! het kan best, mijn ouders deden niet anders vroeger! kus miek