Hallo allemaal, Met 28 weken ben ik opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege verkorte cervix (1,5). Ik ben direct met longrijpingsspuiten gestart en weeênremmers 60 mg Nifidipine. Ik heb toen 5 dagen in het zkh gelegen en ben daarna met 60 mg 1x daags naar huis gegaan. Thuis ging het helemaal fout, ik kreeg teveel last van bijwerkingen en de dosis werd gehalveerd naar 30 mg. Dit ging ''beter'' (nog erg veel last) en heb ik tot gisteren 1x daags geslikt. Gisteren ben ik bij de gyn geweest op controle 32+2, en vanaf vandaag mag ik het eens zonder proberen. Mocht er het nu weer door zetten dan remmen ze nog tot week 34. Tot nu toe gaat het goed zonder, niet meer harde buiken of iets dergelijks. Ik ben dus erg benieuwd naar mede mensen die na een aantal weken remmers geslikt te hebben gestopt zijn, en hoe dit verder in zijn werking ging. Liep je nog lang door, of kwam het weer op gang, zoja was het nog te remmen of ben je eerder bevallen?
Ik heb met week 32 longrijpingsprik en remmers gehad. Daarna nog 3 weken lang bijna dagelijks veel harde buiken gehad, ook nog een paar keer naar het ziekenhuis, was weeën activiteit te zien. Uiteindelijk met 35 wkn is baby dwars gedraaid, daarna nog 3 wkn rust gehad. En dus op gewone tijd geplande keizersnede gehad. Was wel een slopende tijd. Heel veel sterkte!
Dat lijkt me inderdaad een slopende tijd, maar wat fijn dat je het toch zover hebt gehaald. Ik ben erg benieuwd hoe het hier gaat en het is idd een spannende tijd. Durf nu ook echt niet meer het huis te verlaten, erg handig zo met die kerstdagen. Hoef gelukkig alleen 1e kerstdag naar schoonfamilie toe. Hopelijk blijft het zo rustig en lopen we nog even door. Ik ging zelf heel erg aan die pillen onderdoor, constant hoofdpijn, duizelig, enorm lage bloeddruk. Voelde me totaal niet veilig in mijn lijf. Vandaar dat ik een poging met stoppen mag doen. En ik moet zeggen, even een dagje hoofdpijn vrij, het is heerlijk
Hier van 25-27 wk indocid geslikt en daarna tot week 31 adalat. Sinds 31 weken gestopt omdat ik ondanks de adalat voorweeen bleef houden. En eigenlijk sindsdien amper last gehad. Heel bizar. Meisje zit hier ook nog op dr plek. Moet wel zeggen dat ik geen verkorte cervix had, maar dus wel continue heftige voorweeen, elke 3 min die ook pijnlijk waren. Lig wel grootste deel van de dag plat, dat lijkt nog het meeste effect te hebben.
Wat fijn Madelein dat je haar nog lekker warm binnen hebt. alweer bijna 35 weken. Ik heb sinds gisteren echt enorme darmenkrampen gehad, en vanmorgen dus weer. Eerst kon ik niet naar of nauwelijks naar de wc, nu heb ik een abbonement op mn toilet . Ben erg benieuwd hoe we de kerstdagen door komen.
Hier met 27 weken aan de ween remmers gelegen 5 dagen lang. Nu alweer 34 weken baby nog binnen boord maar moet wel heeeeel erg rustig aan doen