Zijn er nog meer meiden die dit hebben meegemaakt? Ik krijg net een rekening van de NUON, gedateerd op 6 december, te betalen voor 18 december om verhoging te voorkomen. Dat soort dingen komen natuurlijk altijd op zaterdag dus ik kan maandag de klantenservice pas bellen. Er bleek zelfs al een verhoging op te zitten van een herinnering die ik helemaal niet heb gehad, moet ik die betalen denken jullie? Ik kan me hier echt boos om maken, los dit soort dingen het liefst meteen maar op....
Hier ook een rekening te laat gekregen vandaag. Ik ga maandag gewoon meteen bellen, lijkt mij wel dat ze daar 'rekening ' mee houden!
Ik heb de rekening weleens helemaal niet gehad en er toen over gebeld maar toen zeiden ze gewoon dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het op tijd betalen, wel of geen rekening. Je kunt ook via 'mijn nuon' of een gewone overschrijving betalen, dus ja, ze hadden wel gelijk. Betaal inmiddels maar gewoon automatisch. Scheelt ook nog geld. Dus, ik denk niet dat ze veel voor je zullen doen. Hoe je aan die verhoging komt weet ik natuurlijk niet. Hopelijk kunnen ze je dat wel vertellen.
hmmm dat is wel erg laat. Wat ik me afvraag... je weet toch dat je de nuon moet betalen? Ga je echt afwachten tot je de rekening binnen krijgt en anders betaal je gewoon niet? Als je weet dat je de rekening had moeten betalen had je toch kunnen bellen? Volgens mij zeggen bedrijven altijd dat het je eigen verantwoordelijkheid is om je administratie goed op orde te hebben en in de gaten te houden dat je iets moet betalen.
deels heb je gelijk. maar zoals in ons geval weten we nooit wat we vante voren moeten betalen (altijd ronde de 100 euro maar kan 20 euro verschil inzitten) wij wachten dus in eerste instantie op de rekening en daarna gaan wij betalen. maar als in rond de normale datum geen rekening krijg hang ik toch vrij snel aan de telefoon
Tnx voor jullie antwoorden. Tuurlijk weet ik dat ik moet betalen, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat de rekening iets later zou komen dan normaal en dat ik hem dan zou betalen. Ik gebruik altijd de acceptgiro voor het betalingskenmerk, vandaar. Het gaat mij er meer om dat ik dan een brief krijg die 12 dagen te laat is en dat ik niet eens de mogelijkheid heb om nog optijd te betalen. Maargoed, ik bel maandag wel. Was meer mijn eerste reactie toen ik de brief open maakte .
Ik weet niet hoe het bij de NUON gaat want dat betaal ik via automatische incasso, maar zoals bv de UPC..daar ga ik wel op zitten wachten. Dat gaat nl aan de hand van een acceptgiro en volgens mij zit daar iedere keer weer een andere kenmerknr aan vast en willen de bedragen per maand ook nog eens verschillen Verder denk ik dat ze daar best rekening mee gaan houden hoor, maar dan ga ik wel puur uit van hetgeen wij op ons werk doen. Gewoon bellen! Succes!
hmmm ja de upc is wel elke maand anders maar als ik de rekening niet krijg dan bel ik zowieso wel even hoor! De nuon is bij ons elke maand hetzelfde, ik wist niet eens dat het kon verschillen. Maar als je geen betalingkenmerk hebt kan je ook gewoon je klantnummer en de maand in het opmerkingenveldje zetten hoor, nog nooit een probleem geweest hier. Maar goed, 12 dagen te laat is wel heel lang natuurlijk. Ik vind het trouwens wel snel dat er al een verhoging op zit na 12 dagen...
ik zou ook even bellen. Waarschijnlijk hebben ze wel begrip voor je verhaal. Sowieso betalen zonder de verhoging. Wij hebben het een keer bij bol.com gehad, we hadden de rekening er echt niet bij gehad en dus ook geen betalingskenmerk. Ik heb een aantal keer gebeld, of ze de rekening willen sturen of iig het betalingskenmerk willen doorgeven. Steeds wisten ze niks of geen reactie. Toen kregen we de herinnering met verhoging, heb hem gewoon betaalt zonder verhoging.
Ja, klopt dat is natuurlijk ook het punt. Als je in deze tijd belt of ze de rekening willen opsturen is het alsnog te laat.. Nouja ik hoor het maandag wel. Of zal ik nu vast betalen zonder de verhoging en daarna bellen? Het gaat natuurlijk maar om 6 euro, maar het is meer het principe. De verhoging zat er op van een blijkbaar eerder gestuurde herinnering die ik helemaal niet heb gehad. Maar vraag me af of het wel allemaal goed gaat daar bij Nuon, want ik had gister de normale rekening van deze maand al. En de brief van vandaag is dus veel ouder... UPC wisselt hier trouwens ook hoor! En tnx voor de tip van het klantnummer, ik dacht dat je dus echt het betalingskenmerk nodig had!
Dus de brief heeft er 12 dagen over gedaan? Lijkt me sterk. En dat je meteen een verhoging krijgt, lijkt me ook sterk. Dat krijg je pas na je 2e brief. Lees hem nog eens goed. Maandag even bellen en het uitleggen, neem aan dat je daar wel begrip voor hebben.
dan is het dus idd de 2de herinnering. de nuon is niet zo scheutig met het terughalen van de extra bedrag. maandag idd ff bellen. maar denk dat je de hele rekening gewoon moet betalen (mijn ervaring met de nuon)
Er staat 6 december op de brief, en heb hem vanmiddag gekregen. Dat is 12 dagen dan dus... Ik ga wel bellen, wil ook betalen hoor, die 6 euro. Maar wil het toch even bespreken dat ik niet volgende week weer wat heb omdat ik nu al bij voorbaat weer te laat betaal..
Oow dan is het dus wel de eerste herinnering! Heb er nooit een gehad maar ging er vanuit dat je er eerst gewoon een kreeg, ofzo . Maar dan scheelt het weer wat! Tnx
Misschien ook wel iets voor mij . Ben verder nogal een controlfreak, vandaar dat ik graag weet wat ik wanneer overmaak
o maar je kan een automatische incasso altijd storneren hoor! Ik kijk het ook altijd na en als het niet goed is dan storneer ik het maar dat komt bijna nooit voor! Ik vind het wel een fijn idee dat ik geen rekeningen vergeet...