MMM lekker ik ga het recept van Liess uitproberen, met een beetje ketjap er aan toegevoegd. Ben maandag jarig
alle recepten hebben wel wat van elkaar weg maar dan toch ook nog die van mij die het overigens ook heeeeeel goed doet op verjaardagen en in mijn omgeveing hebben ze hem allemaal zo overgenomen. je neemt 10 eieren die kook je 10 minuten dan halveer je ze en haal je het eigeel eruit en doet dat in een mengkom. daar doe je 75 gram roomboter bij ( wel roomboter die al een dag uit de koelkast staat) 1 eetlepel mayo 3 eetlepels ketjup of curry (smaken verschillen) zout peper beetje kerriepoeder en theelepltje mostert. dit alles met de staafmixer mixen (of keukenmachine) in spuitzak of wat je er ook maar voor in huis amg hebben en verdelen over de eieren. als garnering een beetje paprikapoeder op enke eitje en een beetje fijngesneden peterselie.
Ik kook de eieren, dan eigeel eruit halen en in een kommetje doen beetje mayo en curry erbij. Beetje zout, beetje peper, beetje knoflookpoeder en een uitje héél fijn gesneden. Dit lekker door elkaar prakken en in het gekookte eiwit doen. Daarna "garneren" met beetje paprikapoeder. mjammie!
Wat een lekkere receptjes allemaal! Denk dat ik er zaterdagavond eens een paar ga maken, gewoon omdat ze zo lekker zijn. Vind mn man vast niet erg.
eigeel prakken fritessaus er doorheen (werkt ook met die mcdonalds saus ) verse bieslook fijn knippen boven het mengsel Zout en peper (uit molen) wat verse knoflook en ook wat knoflook poeder heel kleinbeetje currie er nog doorheen en dan de rest in de eitjes scheppen garneren met langere stukjes bieslook en currie
ik doe altijd: - het bekende verhaal van koken, pellen, halveren, eigeel eruit. - eigeel heel fijn prakken met vork, en dan erbij: - mayo - ketchup - aromatpoeder - paprikapoeder alles goed mengen, smurrie daarna weer in eiwit doen. garneren kan, hoeft niet, maar bijv. met: - toefjes peterselie, beetje kaviaar, paprikapoeder, streepjes bieslook, etcetc.
Wij doen altijd zo'n zakje milde of pittige kerriedip erdoor heen. Mayo, mosterd, ketchup, zout, peper, knoflook(kan ook poeder of zo'n molentje), nootmuskaat en (pikante)paprikapoeder. En heel fijn maken met staafmixer, in zo'n spuitgeval en garneren met peterselie en een stukje verse paprika, vinden wij lekkerder dan alleen paprikapoeder en staat ook nog eens netter en heel profesioneel