Onze kat pist in de wasbak!!

Discussion in 'De lounge' started by Lieke23, Dec 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,938
    1
    36
    Ik vind het zoo smerig, maar onze kat pist in de wasbak!
    Zn kattebak is schoon, en daar pist ie ook wel eens, maar ik zie hem geregeld in de wasbak zitten of er ligt een plasje...
    Als hij in de wasbak zit zet ik de kraan aan op zijn kop, maar hij blijft gewoon zitten tot ie klaar is!
    Als we weggaan laten we altijd een laagje water in de wasbak staan, maar daar trekt ie zich ook niks van aan!

Is er iemand die een tip heeft hiervoor, wat ook haalbaar is? Ik zag op internet dat je er koffiedik in moet doen, maar dat vind ik smerig en is niet echt te doen als je je handen wilt wassen enzo...

Ik hoop dat iemand een tip heeft!

2. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Gooi er in ieder geval geen bleek in voor het schoonmaken! Katten vinden dat echt HEERLIJK ruiken, dus dan doet hij het juist vaker.
    Mijn katten worden helemaal wild en high als ik de wc schoon maak met bleek namelijk!

Misschien Azijn erin gooien??

3. Within

Within Niet meer actief

Citroengeur vinden ze ook niet leuk.

Het kan zijn dat de kat het grind niet prettig vind, dan gaan ze ook andere plekken zoeken

4. Pluis81

Pluis81 VIP lid

Mar 16, 2010
    6,445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ik zou idd geen bleek gebruiken om de wasbak schoon te maken maar Dettol. Katten hebben een hekel aan de geur van Dettol. Een andere tip is een flesje Catitude kopen en dat sprayen op de plaatsen waar je niet wil dat je kat plast,sproeit & krabt. Het is vrij prijzig,30 euro,maar werkt wel!

5. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ikzou idd een keer van grit wisselen...

Heb je grit met een geurtje? Daar houden sommige katten ook niet van...

6. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

wat irritant zeg!
    die kat van mij ziet de tuin als kattenbak nu er sneeuw ligt:x
    overal bij elkaar geveegde hoopjes..

7. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    je kan proberen sinasappels door de helft te snijden en ze in de wasbak te leggen... dat vinden ze namelijk verschrikkelijk die geur...

8. MiSe

MiSe Niet meer actief

De katten van mijn zus deden het als de bak te vies was. Maar kan ook territoriaal (schrijf ik dat goed?) gedrag zijn, of als ze aandacht te kort komen.. (met kinderen is dat wat sneller) Ik zou ook ander grit kopen. Het is ook belangrijk de plekken waar ze ongewenst plassen heel erg goed schoon te maken, want als ze ruiken dat ze daar eerder geplast hebben, doen ze het daar steeds.

9. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

je kan ook zilverfolie proberen.

water werkt idd vaak niet, er zijn toch heel wat katten die water niet erg vinden

10. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,938
    1
    36
    Bedankt meiden! Dat zijn wel goeie tips. zal eerst eens proberen om ander grind erin te doen!

Enne, denemarkw, dat zilverfolie had ik ook gehoord, dus ik had dat op de bank gelegd toen we een paar dagen wegwaren, maar hij scheen dat dus juist fijn te vinden, want de hele bank/folie was ondergeplast!! Miss moet ik dat es in de kattebak leggen haha

11. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    De wasbak is extra boeiend omdat daar stromend water is. Onze kat vind de wasbak (en het toilet en de douche ;)) waanzinnig boeiend. Stromend water trek ze aan, je moet het enthousiastme zien als ik de drinkbakjes met een gietje vul en lekker laat klateren. En-ter-tain-ment!!! ;)

Ik zou zeggen goed schoonmaken en afdekken als je weg gaat. Onze poes is een rondplasser en het enige wat werkt is er voor zorgen dat ze niet meer bij de plek kan komen, dan haal je de gewoonte uit hun gedrag (want vaak is het een gewoonte). Wel bijzonder dat die van jullie blijft zitten als je de kraan aanzet!
    Het enige wat hier trouwens werkt tegen katten (incl alle geuropties) is balonnen. Maar ik zou dus afdekken met een (snij)plankje ofzo?

12. thewiz

thewiz Actief lid

Jun 27, 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Manderijneschil vinden ze vreselijk maar ook peper. Die van mij (3 stuks) sprongen altijd op het aanrecht. Maar even wat peper erop gestrooid en nu doen ze het nooit meer.

Share This Page