Welke maat slaapzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem89, 20 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Dames... Vraagje!!!

Mijn zoontje is nu 70 cm, ik had een slaapzak van de hema 56/62 maar deze is nu echt te klein. Nu vroeg ik me af welke maat ik moet hebben? 68/80 van de hema is echt veeeeeel te groot!

Nu zag ik bij de prenatal slaapzakken in de volgende maten:
    70 90 110

Welke maat moet ik nu hebben?? Ik vind het zonde als hij hem na 2 weken al niet meer past en weet niet of te groot gevaarlijk is.

2. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Bij te groot moet je opletten dan de armgaten en het hoofdgat niet te groot is zodat ze daar zelf uit/naar beneden kunnen wurmelen. Verder is lengte niet belangrijk hoor:) hier een meisje met kledingmaat 74, zal denk ik zelf ook zo'n 70cm zijn schat ik, en ze slaapt in slaapzak mt 80. Erg lang, maar de armgaten zijn klein/smal genoeg

3. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Die van de Hema hebben vrij smalle hoofdgaten, ik heb voor Nora (die nu 63 cm is) de 68/80 gekocht en vouw de onderkant gewoon om als ze in bed ligt! Beter te groot dan te klein! ;)

Vriendin van me heeft zelfs de 86/102 versie van de Hema voor haar zoontje van 65 cm! Zij doet de achterkant onder het matras (zoals je ook met een dekentje doet). Op die manier past hij er héél lang in :D

Als het hoofdgat te groot is, maar je wilt niet iedere 2 maanden een nieuwe slaapzak kopen, zou je ook een stikje erin kunnen zetten, dan wordt t gat iets kleiner. Als t te klein wordt, simpel met een schaar weer eruit te halen! ;)

4. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is nu zo'n 76 cm maar slaapt al maanden in een slaapzak 68-80 van de hema. De onderkant is wat ruim, maar dat is ook wel weer handig in een maxi cosi. Het voordeel is ook dat je er lekker lang mee kunt doen.

5. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Mijn dochtertje is denk ik nu zo'n 72 cm en heb toevallig gisteren een slaapzak gekocht met mouwen in maat 90!
    Hadden er 2 gekregen maat 68/80 en was echt te klein! Ze kon zich niet eens lekker uitrekken... Apart dat dat zo verschillend is...

6. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    ik had van de zomer een slaapzak voor m'n zoontje maatje 110 toen was tie bijna 1. Kan tie hem volgend jaar ook nog aan hahaah

7. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
    Slaapzakken van de Hema gaan op kledingmaat. Daar vind ik echter van de winterslaapzak de mouwen veel te krap.
    Mijn (niet zo kleine)mannetje past daar helemaal niet in.

De slaapzakken van de Prenatal gaan op lengte. Lengte vanaf de opening tot aan de onderzijde is dan 70/90/110 cm. Olle past mrt zijn 71,5 cm dus nog wel even in de 70 cm slaapzak. Toch heb ik ook al de 90 liggen, en met slapen merkt hij hrt toch niet:)

8. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik heb mijn dochter altijd gewoon naar de volgende maat gedaan, zodra een maat echt te klein was. Dus als 50/62 te klein is, zou ik nu 68/80 aantrekken.

Ik heb slaapzakken in zowel kledingmaten (hema) als lengtematen (o.a. wibra, jollein en prenatal) gehad en mijn ervaring is dat ze kwa lengte eigenlijk behoorlijk overeenkomen. Ze noemen het alleen anders. Dus:
    - 50/62 is ongeveer even lang als 70
    - 68/80 is ongeveer even lang als 90
    - 86/92 is ongeveer even lang als 110 (In deze zit mijn dochter nu.)

Het verschilt hooguit een paar cm. Het maakt dus niet uit of je nu een slaapzak met een lengtemaat gaat kopen: hij is of evenveel te klein als je slaapzak in 50/62, of evenveel te groot als een slaapzak in 68/80. :D Koop gewoon een lekkere warme slaapzak die je leuk vindt! Een beetje een flap mag er echt wel zijn hoor! Als het hoofdgat en de armsgaten maar niet te groot zijn.

Edit: Bij de kleine maatjes vond ik de mouwtjes van de winterslaapzakken van hema inderdaad vrij krap, maar met een beetje handigheid kregen we het toch goed aan. Van andere merken zaten de mouwtjes juist te wijd naar mijn zin. Ik vond de kieren dan te groot, waardoor ik bang was dat ze het koud zou krijgen (ik heb nogal een koukleumpje). Nu in maat 86/62 krijg ik het mouwtje prima over haar pyjama. Ze lijken dus wel iets wijder, maar sluiten toch nauw aan.

9. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Hier met kledingmaat 68 (bijna 74) de slaapzak van de hema maat 86 - 102.
    Een stuk onder het matras gestopt zodat mijn zoontje er nog precies inpast. Expres zo groot gekocht dat hij niet kan omdraaien in bed en ook lag hij onlangs nog ingebakerd en heeft hij nu in de slaapzak ook dit zelfde gevoel aan zijn benen.

Deel Deze Pagina