Gewacht met baby voor carrière, huwelijk, iets anders,...

Discussie in 'De lounge' gestart door Winter, 30 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

gewacht met baby voor carrière, huwelijk of financiële zekerheid?

1. Wij zijn eerst gehuwd en dan gedacht aan een baby

2. Wij hebben beiden eerst gewerkt aan onze carrière

3. 1 van beiden heeft eerst gewerkt aan carrière

4. We hebben eerst wat financiële zekerheid opgebouwd

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    das nou net het punt, wij willen eigenlijk helemaal nog niet trouwen maar het geregel wat je hebt als je niet trouwt en het toch goed wil regelen voor de kleine, :rolleyes:

Hebben inderdaad ook gedacht aan trouwen op een snelle manier en dan later, als we dan wel willen, een groot feest geven.
    Maar nogmaals dus niet omdat de buitenwerled vind dat het moet want daar heb ik lak aan, het gaat ons er echt om dat het goed geregeld is voor als er iets fout gaat.

2. inge75

inge75 Actief lid

12 jun 2006
    331
    0
    0
    Gelderland
    Daarom doen wij nu een geregistreerd partnerschap (zelfde rechten en plichten als trouwen). we kunnen dan altijd nog Trouwen met toeters en bellen. Het enige wat je wel moet doen is erkennen.

3. MissFrodo

MissFrodo VIP lid

30 apr 2007
    7.185
    0
    0
    IJmuiden
    Ah das ook wel een goed idee!

Thanks.

4. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Toen we trouwden (niet voor kindjes, maar omdat wij dat graag wilden) had mijn man al een vaste baan. Voor mij is dit het eerste jaar dat ik werk |(in het onderwijs) en ik heb dus geen zekerheid. Een half jaar voor ons trouwen hebben we een huis gekocht en een week vooor ons trouwen kreeg ik een diploma. Ik wilde na ons trouwen eerst nog even wat werken en nu zijn we 9 maanden bezig om zwanger te worden. Als ik over 9 maanden een kind zou krijgen, zou ik ongeveer 1 1/2 jaar ervaring hebben. Daarna zou ik parttime kunnen werken. Omdat ik in het onderwijs werk, is er niet echt sprakre van rekening houden met mn cariere.

5. Winter

Winter Actief lid

5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    hey,

Leuk al die verhalen te lezen,
    Iedereen heeft alles mooi in zijn eigen
    leven ingepast! En idd wat komt dat komt.

Wij hadden 2 jaar relatie toen mijn vriend vroeg om te trouwen, onze ouders hebben toen een heel deel van de kosten voor de trouw op zich genomen! wij woonden helemaal nog niet samen en hebben dat pas na het huwelijk gedaan. Toen woonden we in een piepklein huurhuisje dat veel te klein en een beetje ongezond was vanwege het weinige licht voor een baby, toen zijn we naar een huis gaan zoeken om te kopen en toen is direct erna de pil de vuilnisemmer in gevlogen. Ik vind het goed zoals het nu bij ons is gelopen. Ik zie dat hier heel veel mensen alles goed regelen op hun manier en dat vind ik wel super! Echt waar! Ik wou de vraag gewoon es stellen omdat er op mijn werk heel wat dame's zijn die kindjes hebben en nu panikeren dat ze niet veel meer overhebben voor een eigen huis en dat huwelijk waar ze zo van droomden ook moet wachten vanwege het financiele.

Liefs Winter ***

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.347
    36.205
    113
    hoi, wij hebben wel een koophuis en op zich alles goed in orde. Ik heb een leuke opleiding tot secretaresse gevolgd met een leuke baan en mijn vriend is zijn hbo studie aan het afronden. Wij hebben expres niet gewacht totdat we alles 100% in orde zouden hebben, want wanneer is dat? Er is altijd wel iets wat niet goed kan gaan. Ook bij een vast contract kun je je baan kwijtraken. (bijv. faillissementen.) Dus wij hebben gewoon de pil weggegooid en zijn ervoor gegaan.

Ik ben namelijk overtuigd: er zijn veel dingen die je kunt plannen, je huis, auto, carriére ed. Maar kinderen plan je niet, als je geluk hebt krijg je ze. Zo denk ik er tenminste over.

Groetjes suus

7. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare

Zo denken wij er ook over... eerst wilden wij ook alles op een rijtje hebben voor we aan kinderen begonnen maar uiteindelijk zijn we tot het besluit gekomen dat er altijd iets onverwacht kan gebeuren eens je al zwanger bent of zelfs al kinderen hebt... Bovendien kun je ook nooit op voorhand weten hoelang het zal duren om zwanger te worden. Bij ons heeft het een tijdje geduurd en momenteel hebben we een huis, allebei een vaste job, een auto en wat geld op de spaarrekening... voor mij is dat ruim voldoende... het huisje is wel wat te klein voor als we bvb. drie kinderen zouden hebben maar je kan altijd verhuizen dus dat vind ik geen probleem.

Liefs
    Kirby

8. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Helemaal mee eens SUUS1983. Voor de eerste duurde het 6mnd. maar omdat we al 1 1/5 jaar een kinderwens hadden leek dit een eeuwigheid.
    De 2e echter waas binnen een maand raak, oke dat kan dus ook. Tja de derde ehhh 1 keer geklusd nog niet echt gepland. Stom woord eigenlijk als het om kinderen gaat. Wij zijn er inderdaad achter dat kinderen krijgen niet te plannen valt. :) Maar dat het wel oooo zo leuk is (soms ook niet)
    Mijn werk gaat dan ook echt niet voor mijn kids, zij zijn naast mijn man nummer 1.

9. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Na een relatie van 4 jaar (hij was ECHT niet de persoon die ik zag als vader van mijn kinderen) kwam ik de ware tegen. Eerst samen wonen, na een jaar of 6 getrouwd, 4 maanden later kregen wij de sleutel van ons huis en besloten wij de pil eruit te doen. 3 jaar later is onze dochter geboren en komt binnenkort haar broertje.
    Niks te maken met werk of zo, het is gewoon zo gelopen.

10. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik wilde sowieso eerst een baan hebben alvorens samen te gaan wonen. Ik deed een werken-en-leren-opleiding. Het zelfde jaar dat ik diplomeerde, zijn we gaan trouwen (= toeval). Na het trouwen verhevigde de kinderwens.

Dit was allemaal niet zo gepland ofzo, al vond ik het zelf voor mij wel fijner om eerst getrouwd te zijn alvorens te beginnen aan de wens.
    Dat ik kinderen wilde, wist ik (onbewust) al een tijdje. Maar ik zei (en meende wat ik zei) altijd ooit. Omdat ik zelf niet wist wanneer ooit zou aanbreken.

11. moontjejl

moontjejl Bekend lid

15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    na een relatie van 4,5 jaar kwam ik hem tegen.Na een half jaar! vroeg hij mij ten huwelijk ivm zijn eerdere scheiding en hij veel op de weg zit .1,5 jaar later getrouwd mei 2002.Toen woonde wij al een ruim jaar in ons koophuis.Toen we trouwde met de pil gestopt, en 3 maanden later zwanger van onze eerste.Deze zondag zijn we 5 jaar getrouwd en hebben we 3 kindjes.Allebei een leuke vaste baan, geweldig huis, alleen de auto valt te wensen over.....maar goed dat is het enige.....

12. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Wij zijn getrouwd in februari. Voor die tijd natuurlijk wel over kinderen gedacht en gepraat, maar niet in de zin dat we dat al wilden. We geloven in God en hebben daarom niet samengewoond en ook geen seks voor het huwelijk gehad. Nu we getrouwd zijn, wordt onze kinderwens wel groter, hoewel ik me nog onzeker voel over het feit of ik huishouden, baby en e.v. baan wel kan combineren. Ook mijn man is best wel onzeker, maar we zouden hartstikke blij zijn met een kindje van ons samen en ik heb er vertrouwen in dat we daar onze weg wel in vinden. We willen het heft eigenlijk niet in eigen handen nemen wat betreft kinderen, maar het laten komen als geschenk. Daarom stop ik in augustus met de pil, werk of niet (ik ben bijna klaar met mijn opleiding). We hebben financiele zekerheid, mijn man heeft een vaste baan. We zullen het alleen een stuk zuiniger aan moeten doen als ik geen werk vind voor die tijd. Ook is ons huis niet zo groot dat we een complete babykamer in kunnen richten, maar er is wel genoeg ruimte voor een kleine, zolang het nog een baby is en het zal in ieder geval op een apart kamertje kunnen slapen.

13. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Wij hebben eerst 3 jaar samen gewoond, beide een vaste baan aangenomen en toen gestopt met de pil :D

Ik wilde persee zekerheid wat betreft financieel inkomen, als er nu 1 wegvalt kunnen we nog overleven! Me vriend wilde eigenlijk al eerder, maar dit was mijn wens en zo is het gebeurt haha

Trouwen gaan we pas over een paar jaar doen.. :D

14. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    Bij mij is het precies andersom, ik ben eerst zwanger geraakt, toen hebben we een huis samen gekocht, daarna zijn we getrouwd en toen heb ik ook nog eens carriere gemaakt op mijn werk ! Ik word daar nu ook carriere-mamma genoemd, hihihi !

15. Kiek

Kiek Lid

24 jul 2006
    20
    0
    0
    Personal Assistant
    Ik heb niet bewust gewacht, ik heb eerlijk jarenlang gedacht dat ik geen kinderen wilde. Pas de laatste anderhalf jaar wordt het steeds duidelijker dat ik eigenlijk toch heel graag een kindje wil. Of het te laat is zal de tijd leren. En anders heb ik nog steeds een leuk leven!

16. carla 2028

carla 2028 Actief lid

27 jul 2006
    228
    0
    0
    kinderverzorgster
    Wij hebben niet samengewoond, zijn na 1 jaar en 9 mnd getrouwd, altijd al een kinderwens gehad maar wij zijn ervoor om eerst te huwen en dan aan kinderen te beginnen.
    Trouwen is iets heel moois, vind ook wel dat je dan aan je kindjes (als je die mag krijggen) laat zien dat jij en je man ECHT voor mekaar hebben gekozen en ECHT samen verder willen door DIK EN DUN!
    Dan is het niet zo dat het huwelijk nooit stuk kan gaan, maar denk wel dat als je mekaar trouw heb belooft dat je dan als het wat minder gaat in je huwelijk, dat je er heel hard aan zal gaan werken dat het nog goed komt.
    Vind samen wonen ook wel wat vrijblijvend.

17. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    hmmm, een beetje van alles wat. Eerst druk met de studie en carriere, op enig moment een kinderwens gekregen.....maar toen was ik al ten huwelijk gevraagd, dus eerst maar eens in de jurk blijven passen. Besloten direct na het trouwen 'voor t echie' te gaan.
    Combineer nu moederschap en carriere, voor zover als dat lukt :)

18. Winter

Winter Actief lid

5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Yep dat was ook onze visie, maar iedereen zijn mening en zijn ding hé.
    Dat wij " recht uit het ouderlijke huis getrouwd zijn" vinden sommige kennissen stom en ouderwets, soms krijgen we antwoord van "goh, wilden jullie dan eens niet proberen of het wel ging lukken en eerst wat jaartjes samenwonen alvorens je in een huwelijk te storten?" :confused: Nou ja ieder zijn ding hé!

Liefs Winter ***

19. carla 2028

carla 2028 Actief lid

27 jul 2006
    228
    0
    0
    kinderverzorgster
    Geplaatst: Di Mei 01, 2007 7:22 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

carla 2028 schreef:

Trouwen is iets heel moois, vind ook wel dat je dan aan je kindjes (als je die mag krijgen) laat zien dat jij en je man ECHT voor mekaar hebben gekozen en ECHT samen verder willen door DIK EN DUN!
    Dan is het niet zo dat het huwelijk nooit stuk kan gaan, maar denk wel dat als je mekaar trouw heb belooft dat je dan als het wat minder gaat in je huwelijk, dat je er heel hard aan zal gaan werken dat het nog goed komt.

Yep dat was ook onze visie, maar iedereen zijn mening en zijn ding hé.
    Dat wij " recht uit het ouderlijke huis getrouwd zijn" vinden sommige kennissen stom en ouderwets, soms krijgen we antwoord van "goh, wilden jullie dan eens niet proberen of het wel ging lukken en eerst wat jaartjes samenwonen alvorens je in een huwelijk te storten?" Nou ja ieder zijn ding hé!

Ik vind dat je daar best trots op mag zijn hoor dat je zo het huwelijk in bent gegaan.
    Er zijn mensen die je daar raar voor op aan kijken, nou laat ze , wij zijn heel blij dat we het zo gedaan hebben.

20. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Ik heb op nr. 1 gestemd maar eigenlijk was het: we willen een baby maar ik wil graag eerst trouwen.
    We hadden toen al een huisje gekocht en financieel zit het ook allemaal goed.
    Dus na het trouwen ben ik gelijk gestopt met de pil en nog een paar maanden en dan is het zover :)

Deel Deze Pagina