Zojuist heb ik mijn gewatteerde zomerjas gewassen, maar nu is het gewatteerde helemaal geklonterd in propjes van ongeveer 1x1cm. Krijg ik dit nog goed?
Ik weet niet of je een koude stand op je droger hebt, maar de donzen dekbedden bijvoorbeeld doe ik ook altijd gewoon in de droger. Na het wassen is er niets van over maar na de droogbeurt weer net zo "poefie" als voorheen.
Ik ga het eens proberen met tennisballen Hij mocht gewoon op 30 graden in de wasmachine en in de droger. Maar dan dus tennisballen erbij stoppen, nooit geweten
De jas heel erg goed drogen. Kan ook op de kachel. Als de klonten opdrogen, vallen ze weer uit elkaar. Als je geen tennisballen hebt, kun je de jas ook opkloppen met een mattenklopper of tennisracket. Daardoor klop je de vulling weer los, als 'ie goed droog is. Ik dacht dat ik mijn jas volledig vernield had. Er was helemaal niks meer van over, alles opgeklonterd, helemaal geen vulling meer. Maar het is gelukkig weer goed gekomen!
Bij mijn jas zat zelfs een zakje met 3 tennisbalken toen ik hem kocht, snapte er in eerste instantie niks van hihi
Bij mijn jas staat het zelfs op hetwasvoorschrift dat ik hem met 6 tennisballen in de droger moet drogen. Ik had deze week mijn winterjas metdons tevoorschijn gehaald. Bleek het met het drogen ook niet goed vye zijn gegaan. Alle dons was samengeklonterd. Ik heb hem opnieuw in de wasmachine gedaan en daarna weer in de droger met de 6 tennisballen. Hij heeft er echt lang ingezeten, want als hem er te vroeg uit haalt blijft dedons toch nog samen klonteren. Nu is mijn jas weer lekker poef en warm.
Ik had dit vorige week met een nieuwe ralp lauren winterjas van mijn zoontje. Ik dacht echt dat ik de jas alweer kon weggooien, maar daarna de tip van de tennisballen van mijn moeder gekregen en hij is gelukkig weer normaal.