Geweigerde babynamen, stukje in het AD

Discussie in 'Babynamen' gestart door Prins03, 4 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Zucht! Sommige ouders..

2. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    nou als ik osama of sadam hoor krijg ik daar geen fijn idee bij als een kind zo heet. het lijkt me dat je daar als ouders toch bij na moet denken vooral als je hier in NL woont of ergens anders ipv. Turkije/Marokko.

ik zou denken dat ouders die hun kind osama of bin laden of sadam zouden noemen het eens waren met de ideeën van deze mannen. ik zou liever niet hebben dat mijn kinderen met deze kinderen mee naar huis zouden gaan. ja het is misschien heel erg maar ik vind deze namen inmiddels eng geworden. dat heb ik dan niet zo met Joran ook al denk ik dan wel direct aan die jongen.

3. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    bin laden is een achternaam.. dus als iemand zijnbkind osama bin laden joemt..ja dan ben je gewoon gek...

Maar de naam osama is gewoon net als piet hier in nederland...
    En ja veel islamitische mensen vinden het gewoon een mooie naam..
    ik zou die mensen er niet op afrekenen...

En saddam is ook een achternaam... hij heette houssein...en ik ken heel veel jongetjes die zo heten..zelfs barak obama zijn tweede naam is houssein...

En ik denk ook dat die mensen zich niet omdat ze in Nederland wonen opeens hun kids niet kunnen noemennhoe ze willen...

Net zoals jij zegt..bij Joran heb je dat niet..omdat je weet dat die ouders daar verder waarschijnlijk niets mee bedoelen... dat is bij die namen waarschijnlijk hetzelfde geval...
    maar voor ons hier NL klinkt het "eng"...

Maar tegenwoordig zijnnheet vaak de tweede of derde generatie die kids krijgen...en die noemen hun kids wel een beetje westers...

Deel Deze Pagina