Saffira...?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Saffira, 22 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saffira

Saffira Lid

21 okt 2009
    44
    0
    0
    Hoi hoi,

Eigenlijk zegt mijn titel het al (en mijn gebruikersnaam...;)), maar wil even wat algemene meningen horen over de naam Saffira.

Het is een beetje vroeg, want ben nog niet eens zwanger, maar je weet hoe het gaat...

Mijn zoontje heet Sidney en we wonen in het buitenland. Ik vind het een erg mooie naam, maar twijfel erg of die in het buitenland begrepen wordt!
    Ook ben ik er nog niet helemaal uit hoe de naam dan geschreven moet; 1 f, 2 ff, of zelf ph...?

Wat vinden jullie?

Bedankt!

2. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Ik vind het geen lelijke, Maar denk meteen aan het bijbelverhaal Ananias rn Saffira. Niet zo positief. Ik denk dat bijna niemand daar aan denkt hoor.

3. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Het bijbelverhaal ken ik niet.. maar ik vind de schrijfwijze Saffira niet zo mooi. Ik zou het eerder met één F schrijven denk ik: Safira. Saphira vind ik een beetje overdone.

Ligt er ook aan in welk land jullie wonen en of jullie van plan zijn daar te blijven of niet..

4. Saffira

Saffira Lid

21 okt 2009
    44
    0
    0
    Hoi,

Bedankt voor jullie reacties!

Haha, het bijbelverhaal.. Nee, daar heb ik zelf niet zo'n last van!

Tja, 1 f of 2.. Is ook een beetje de discussie tussen mijn man en ik. In mijn mening zou je het met 1 f uit moeten spreken als Saafira! Toch? En dat vind ik minder mooi.

Nou we zullen denk ik de komende 10 jaar nog wel in het buitenland wonen. Initieel Engeland, maar daarna kans op Frankrijk/Spanje/Italië, dus tja..

Groetjes

5. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik ben niet entousiast, maar vind de naam goed kunnen! Ben wel bang dat de britten hem niet uit kunnen spreken... Denk dat ik hem zou schrijven als Saphira, maar Saffira vind ik ook goed kunnen. Als Safira zou ik hem uitspreken als Saafiera.

6. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik ken er 2, geschreven als Saffiera. Vind ik de 'normaalste' en duidelijkste spelling. Ik vind het niet zo'n mooie naam, maar dat komt door persoonlijke associaties ermee.

7. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik zou het schrijven als Zaphira. Vind de naam niet echt mooi, maar ook niet super lelijk. Geen uitgesproken mening dus ;p

8. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Het is mijn smaak niet maar ik vind hem ook niet verschrikkelijk ofzo.

Ik vind het lijken op Safari en ik moet denken aan een Opel Zafira.

9. Saffira

Saffira Lid

21 okt 2009
    44
    0
    0
    Hmm, over het algemeen zijn de reacties niet bere enthousiast he....;)

Het is wel heel apart op hoe uiteen de meningen zijn hoe je het schrijft! Ik vind Saffiera ook wel een goede, al vraag ik me weer af of de ie niet te verwarrend is in het buitenland. En Zaphira... Tja, ook wel een optie!

Ik moet zeggen ik sta ook wel open voor nog andere namen, maar moet wel een beetje bijzonder zijn. Ik hou dus van deze type namen, niet te kort en klinkt een beetje turks/marrokaans/perzisch..

Soraya vind ik bijvoorbeeld ook mooi! Of Savannah.. Maar die vind mijn man helaas minder! Iemand nog tips?

Groetjes

10. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    En ook met een S dus? ;)

11. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

19 dec 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is niet mijn smaak maar persoonlijk vind ik Safira mooier dan Saffira. Bij Saffira ben ik geneigd saF-FIera te zeggen, terwijl ik Sa-fiera mooier vind. Dat je bij Safira met 1 f Saa-fiera gaat zeggen, vind ik niet. Bij Shakira zeg je ook geen Shaa-kira.

12. Saffira

Saffira Lid

21 okt 2009
    44
    0
    0
    Ja, dat blijkt wel een beetje he....(;

13. Saffira

Saffira Lid

21 okt 2009
    44
    0
    0
    Ja, MamaLinnie, dat zei mijn man ook al..

14. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Ik vind zelf Serena of Selena ook leuk..

15. sarientje3

sarientje3 Actief lid

7 jan 2012
    194
    1
    0
    Zit veel achter de computer,maar daarnaast veel ge
    tilburg
    Ik vind saffira een hele leuke naam... T is een naam die niet al te veel voorkomt, Saffira zoals je het zo opschrijft betekende ook iets... Zelf heb ik ook de naam van mijn dochtertje afgeleid van de naam saffira.. Die van mij zal Savira gaan heten. Vele vonden met een f mooier,maar met een v vond ik het dan weer net wat stoerder en eigenlijk ook fijner uitspreken. Ook heb ik in mijn geval de naam afgeleid van 3 van me beste vrienden die verweg wonen. SAmuel VIncent RichArd.
    Dus Saffira vind ik eigenlijk net zo mooi maar ergens is voor de uitspraak en misschien ook voor het opschrijven 1 f makkelijker..Ik zou zeggen als jullie het een supper leuke naam vinden zou ik het doen hoor ;) En je kan ook altijd de naam wat vaker uitspreken op verschillende manieren,kijken wat je fijner vind.

16. Saffira

Saffira Lid

21 okt 2009
    44
    0
    0
    Hehe, gelukkig iemand die hem mooi vindt!! :D

Wauw, ik vind Savira eigenlijk ook wel heel apart! Maar jij kreeg dus de indruk dat men hem juist mooier vind met een f?

Wat bedoelde je met "hoe je het opschrijft betekent het ook iets.."?

Jeetje, dus nu heb ik: Saffira, Safira, Saphira, Saffiera, Zaphira, Savira...... Jullie maken het me wel erg makkelijk......:(

Groetjes

17. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik vind de combinatie met je zoontje niet mooi

Sidney is Engels/Amerikaans klinkend en dan Saffira is meer arabisch.

En ik moet bij de naam aan de Opel Zafira denken.

18. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Moest ook eigenlijk meteen aan de Opel-versie denken eerlijk gezegd. En vind hem niet zo bij Sidney.. Maar dat hoeft natuurlijk ook niet perse te matchen ;)

19. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    Dat ik dit topic aanklikte dacht ik dat het een topic voor een auto was, zegt genoeg denk ik.

20. Saffira

Saffira Lid

21 okt 2009
    44
    0
    0
    Oh jeetje, een autonaam dus... Nee, daar had ik nou niet echt aan gedacht!

Deel Deze Pagina