Hoe denken jullie over geweld in de media? Ik merk dat dingen als moord en zelfmoord erg in mijn hoofd zitten door wat ik op Netflix of op het nieuws zie en denk weleens: anders zou ik nooit op het idee zijn gekomen. Bijna alle series die ik volg zijn detective series. Herkennen jullie dit, of juist niet?
Ik weet niet zeker of ik het goed begrijp, maar je denkt veel na over moord en zelfmoord door het nieuws en series op netflix? Had je dat niet met het lezen van boeken? Maar ik heb er geen last van. Hou van thriller en horror boeken en series, maar zit nooit in mijn hoofd verder. Alleen vreselijk nieuws op het nieuws met kinderen, daar blijf ik wel even over malen (zoals bij het tragische ongeluk in Oss). Edit: of bedoel je dat je plannen richting moord / zelfmoord hebt door series en nieuws?
Als je gevoelig ben voor die dingen moet je niet meer kijken , Eerst vond ik horror,s super leuk echt me lievelings- genre , maar tegenwoordig word ik er bang van in het donker dus in de plaats van elke week kijk ik het al meer als ene jaar niet meer , Maar als je zelf het idee krijgt of nieuwsgierig word om zoiets te doen kan je ook met een psycholoog praten een beetje fantaseren is niet erg maar het moet je niet gaan beheersen .
Wat betreft het nieuws zit ik er zo in: het is er dus ik ga mn kop er niet voor in het zand steken. Wat betreft series en films of boeken, daar kun je natuurlijk zelf een keuze in maken. Trek je het niet, dan niet kijken/zien/lezen.