Ik zou dit zeker niet tolereren als ouder en dezelfde dag of erna bij de juf in de klas staan. Fysiek geweld is niet acceptabel, in geen enkele omstandigheid. Jongens kunnen wild zijn, zeker, maar elkaar slaan of bijten is echt niet normaal. Nu zijn wij hier heel fel op gezien de medische situatie van van mijn zoon. In de gestelde situatie was dit voor ons een bezoek aan het academisch ziekenhuis geweest. Er is bij ons 1x een incident geweest met onze zoon en een ander kind waarbij hij geslagen werd op het hoofd met een schep. Dit resulteerde in een nacht ziekenhuis en extra behandelingen. Als school dit niet had opgepakt (dat kind heeft inmiddels therapie, en ouders hebben ons zelf benaderd met excuses) en de ouders het ook niet serieus nemen dan had ik ook vervolgstappen genomen. Als school dit niet serieus neemt zou ik echt twijfels hebben of mijn kind wel veilig is op school en ook bijvoorbeeld bij de onderwijsinspectie aan de bel trekken.
Goed dat jullie school dat zo oppakte. Scholen komen vaak met heel veel weg hoor, want zo zit het systeem nu eenmaal in elkaar in Nederland. In veel gevallen doet de onderwijsinspectie hier ook niets mee. Misschien interessant om te lezen hoe treurig het gesteld is met de veiligheid en het melden van klachten op de meeste scholen (of sportclubs etc.) https://issuu.com/ouderverenigingbalans/docs/balans_rapportage_ieder_kind_overal_veilig_-_sep21