Vraagje over de weekheid (rijpheid) van de baarmoedermond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door debq, 23 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Weet iemand of als de baby al een aantal weken is ingedaald en je regelmatig harde buiken met krampen hebt de kans groter is dat de baarmoedermond sneller week wordt/ is?
    Door de BI willen ze namelijk gaan inleiden met 37 weken maar als de baarmoedermond dan nog niet week is kan dat wel lang gaan duren omdat ze dan eerst gel moeten gebruiken waardoor het miss langer duurt voordat het echt kan gaan beginnen. Ik moet dan wel steeds in het ziekenhuis blijven en weet niet of dat wel uit te houden is met de pijn.
    Dus wie heeft er iets van ervaring mee?

2. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Daar is helemaal niks over te zeggen. Vraag anders bij de volgende controle of ze een inwendig onderzoek willen doen. Dan kunnen ze voelen of de baarmoedermond al verweekt is en eventueel eerst strippen. Wie weet wekt dat de bevalling dan al iets op.

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik ben ingeleid bij mijn zoontje met 40 weken en 3 dagen.
    had vooraf nooit weeën, harde buiken ofzo. wel al 3 weken lang 3cm ontsluiting...
    ik ben toen naar het ziekenhuis gegaan en omdat mijn baarmoederhals nog niet week was hebben ze vaginaal tabletjes gegeven. 1ste om 20u. savonds. 2de om 24u snachts en om 4u snachts brak mijn water uitzichzelf... 8u sochtends had ik de kleine op mijn buik.

die tabletjes of de gel die ze inbrengen om de baarmoederhals sneller te laten rijpen doen dus wel snel hun werk hoor

4. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Dat is wel fijn om te horen want ze zei dat het wel lang kon duren voordat het werkte als ze iets geven om je baarmoendermond week te maken.

Ze gaat de volgende keer (vrijdag 7 mei) pas een inwendig onderzoek doen. Ze deed het nu nog niet omdat zo liggen onnodig extra pijn zou doen en omdat in die tussentijd nog veel kan veranderen.

Donderdag heb ik bij de vk wel een liggingsecho, maar daar kunnen ze dat waarschijnlijk ook niet op zien toch?

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Iemand toevallig nog een idee?

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.256
    6.154
    113
    Er valt weinig over te zeggen, zoals mama van Isabella zegt. Het is bij iedereen anders.
    Ik had bij de vorige zwangerschap met 41+5 nog geen mm ontsluiting en mijn baarmoedermond was nog volledig gesloten.
    De gyn zei dat ik rekening moest houden dat het soms wel 5 dagen duurt, inleiden als je nog geen rijpe baarmoedermond hebt.
    Ik heb in totaal 3 keer gel gehad, 2 keer bij 41+6 en de derde keer 42 weken, toen sloeg het aan.
    5 uur later had ik 2 cm ontsluiting, maar ze zeiden wel dat het weer kon stoppen (de weeenactiviteit) en dan zouden ze de volgende dag inleiden. Gelukkig ben ik toen toch doorgegaan en heb geen opwekkers meer nodig gehad. Diezelfde avond ben ik bevallen.
    Al met al 2 dagen in het ziekenhuis dus. Dat viel dus mee.

Succes met de laatste loodjes!

7. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik heb vanaf 30 weken regelmatig weeën gehad en vanaf 18 weken veel harde buiken.
    Met 37+4 braken mijn vliezen en kwamen wel wat weeën, volgende dag bleek mijn baarmoedermond niet eens verstreken.
    Ik heb toen 2 dagen gel gehad (ze hebben maar 1 dosis per dag gedaan omdat ik wel al weeën had en ze me niet te veel wilden laten lijden zeg maar ;)).
    Op woensdag eerste keer gel: hele dag weeën (niet heftig, maar heftig genoeg). Volgende dag 3/4 verstreken.
    Donderdag weer gel en weer de hele dag weeën. Volgende dag net genoeg ontsluiting voor weeënopwekkers.

Maar ik ken ook iemand (heeft 4 kinderen) en heeft aan 1 dosis genoeg en dan komt de bevalling vanzelf op gang.

Het zegt dus allemaal niks en kan beiden kanten op gaan.

Heel veel succes in ieder geval!
    Ik zou voor de zekerheid wat te doen meenemen voor het geval het wel lang gaat duren!

8. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.816
    691
    113
    Vrouw
    ik ben net bij mijn gyna geweest, en die zei dat mijn baarmoeder/weeen aan het zorgen zijn voor ontsluiting en dat mijn baarmoedermond al hellemaal week si geworden door de weeen enzo. dus ja ik weet niet bel even je vlk meid

9. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik moet zo ie zo donderdag naar de vk. Vind het een beetje stom om te vragen of het zo kan zijn dat die harde buiken en krampen (voorweeen?) nut hebben omdat ik er donderdag toch kom en er anders in 1,5 week nog veel kan veranderen. Vraag het vooral met de hoop dat meer mensen al hebben gehad dat de baby is ingedaald enzo en dat de baarmoedermond idd week is. Ik weet wel dat het bij iedereen anders kan zijn, maar als het bij heel weinig mensen voor 37 weken week is kan ik me er meer op instellen dat het nog veel langer gaat duren. Vandaar..
    Super fijn dus van jullie reacties, stelt me wel een beetje gerust dat het niet zo dramatisch hoeft te zijn als de gyn zei.

10. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.816
    691
    113
    Vrouw
    mijn kindje ligt ook al ingedaald meid, en mijn baarmoedermond is ook week..

11. loesk

loesk Actief lid

1 mrt 2010
    286
    1
    0
    Hoi hoi,

Ik ben zoals je kunt zien nu 41 weken en 2 dagen zwanger. Mijn meisje is ik geloof vanaf week 36 (of nog eerder... weet t ff niet precies mee) volledig ingedaald met t hoofdje klem in mn bekken,
    Heb vanaf week 36/37 veel last gehad van krampen/oefen/voorweeen?? Vandaag zou ik gestript worden, maar helaas......mn baarmoedermond is nog niet rijp, dus morgen naar het ziekenhuis voor controle. Las het zo blijft moet mn baarmoedermond rijp gemaakt worden met n gel. Dat ghoor ik morgen dus alle maal, ben benieuwd....Maar het is in ieder geval flink balen, had gehoopt vandaag of morgen mn meisje vast te kunnen houden....
    Dus het zegt (bij mij in ieder geval) niks, hoe lang de kleine ingedaald is en of er voorweeen of iets geweest zijn.

Succes allemaal met de zwangerschap en natuurlijk de bevalling!! :D

Liefs Loes

12. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Bedankt voor jullie reacties!
    Loes, laat je iets horen als je iets weet? Succes in elk geval!

Deel Deze Pagina