Hoi allemaal, Gisterenochtend een test gedaan en ik ben zwanger! Ik had verwacht dat ik wekenlang met een enorme lach op mijn gezicht zou lopen, maar vandaag ben ik alleen maar aan het huilen. Eigenlijk zou ik willen dat ik die test pas over 8 maanden had gedaan, ik ben zo bang dat het weer mis gaat. Steeds als ik niets voel, raak ik in paniek. Liefs, Grace
Super! Gefeliciteerd! wel of niets voelen zegt helemaal niets! ik ben 2 weken heeeeeeel misselijk geweest, dacht dat het hele eerste trimester zo zou zijn, want dat zei iedereen.. op een dag werd ik wakker, voelde helemaal niets meer! ik in paniek, volgende dag nog steeds niets.. dag erna een goede eerste echo! kwaaltjes kunnen komen en gaan en wegblijven.. geen zorgen!
aller eerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap ik voelde ook niets en had nergens last van allen wat moe probeer wel te genieten
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik ga heel erg proberen alleen positief te denken. Ik zie dat ik jullie ook allebei kan feliciteren met jullie zwangerschap. Beeps: dinsdag een goede eerste echo gehad, gelukkig maar, ik kijk zo uit naar dat moment voor ons. moppie 1279: alweer bijna op de helft. succus en plezier op 2 juni.
gefeliciteerd ! ik zit ook met het zelfde eigelijk . in feb miskraam en nu weer opnieuw zwanger . het enige wat ik veel moet is plassen verder niets . ik raak in paniek als ik ook maar een krampje voel . verder voel ik ook helemaal niets . het is gewoon afwachten en veel afleiding zoeken .. dat doe ik nu ook ! probeer te genieten echt waar stress is niet goed liefs sissi
Hoi Grace, Allereerst gefeliciteerd!!!! Geniet er maar van hoe moelijk ook... Kan ook niet zeggen dat de zorgen minder worden.. ik ben helaas bij de eerst zwangerschap 42 weken lang zenuwachtig geweest en af en toe ineens weer heel bang... Je kunt alleen maar volhouden en hopen op goed nieuws dat weer steun geeft... Kan gelukkig wel zeggen dat het nu bij de tweede wel minder is..alleen rond echo tijd is het weer spannend.. Zal voor een plakbeeb duimen!!
Probeer er van te genieten Grace, hoe moeilijk het ook is ik weet het helaas.. Bij deze zwangerschap heb ik amper kwaaltjes gehad, vorige alleeeeeen maar. Op naar een mooie echo van jullie kleine!!
Hoi Sissi en Vera, Jullie ook gefeliciteerd met de prille zwangerschap en erg bedankt voor de reacties. Sissi: Ik ga ook voor jou duimen, ik denk dat je nu ongeveer net zo ver als ik ben in de zwangerschap? Vera: dinsdag al de eerste echo met hartactie gehad en alles goed, geweldig. Dank je wel voor je verhaal van je eerste zwangerschap, ik zie dat ondanks de zorgen er een prachtig dochtertje is geboren. Dat stelt me een beetje gerust, soms denk ik dat juist door mijn angst het mis kan gaan.
Hoi Corina, 22 juni hebben we een afspraak bij de verloskundige; het lijkt nog een eeuwigheid. Ik zie dat bij jullie de 20 weken echo er al aan zit te komen. Ik zal aan je denken op 7 juli.
Hi Grace, dank je wel dat is lief van jullie! het is een maandje eerder juni gelukkig. Anders werd ik helemaal gek van het wachten. Maar gelukkig hebben we de angelsound dus als ik hem even niet voel kan ik luisteren
Kan me voorstellen dat je na nog een extra maand wachten helemaal gek wordt,dan zal ik op 7 juni aan jullie denken . Ik dacht dat ik na bijna een jaar op deze pagina te hebben gelezen (pas veel later lid geworden) dat ik een expert was geworden op het gebied van zwangerschap, maar van een angelsound heb ik nog nooit gehoord. Het klinkt erg interessant, ik ga er direct naar googlen, bedankt.
Kan me dit zo goed voorstellen. Ik heb ook nog geen idee hoe ik hiermee om moet gaan als ik hopelijk ooit weer zwanger word. Ik denk dat het voor mij ok is zo lang ik maar geen bloed zie maar ik zal me net als de laatste keer ook niet meer makkelijk blij maken. Uit pure zelfbescherming. Veel mensen zeggen afleiding zoeken. Denk de meest goede oplossing. Dingen gaan doen die je leuk vindt. Je kunt er toch niets aan doen. Dan maar zorgen dat je het leuk hebt toch. Er niet te veel over lezen misschien. En misschien kunnen wij je een beetje afleiden. Heel veel sterkte en ook plezier!!!
Grace: wij konden het hartje pas met 15 weken horen met de angelsound. Daarvoor lag de kleine steeds verstopt. De ene hoort het met 9 weken al de andere veel later. Vondt het niet duur, 28 euro om thuis het hartje te luisteren en het geeft toch rust vind ik.
Nee hoor ik denk dat angst niet snel de oorzaak zal zijn. Ik denk dat het normaal is dat je je zorgen maakt vooral in het begin.. En inderdaad heb ik er een mooie dochter aan over gehouden en dat ondanks bloedverlies (6 dagen lang) dat had ik er niet bijgezet... dat was voor mij de reden om van de roze wolk af te vallen.... Ik zal voor je duimen want het is je erg gegund..
Melanie: erg naar om te horen dat je ook een miskraam hebt gehad. Ik hoop zo dat het jullie snel lukt weer zwanger te worden en dat alles dan wel goed gaat. Inderdaad afleiding zoeken, dat geldt eigenlijk voor elke periode; van de wens van een kindje tot de geboorte. Maar het is wel makkelijker gezegd dan gedaan, mede dankzij jullie lukt het me vandaag aardig. Corina: duurt het toch nog minimaal 5 weken voordat de angelsound voor mij zin gaat hebben, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat ik die rust straks ook heel erg nodig ga hebben. Dus ik ga hem zeker kopen, nogmaals dank voor de tip. Vera: 6 dagen lang bloedverlies, het moet een wonder zijn dat het allemaal goed is gekomen, gelukkig maar, het lijkt me zo eng. Hopelijk gaat deze zwangerschap helemaal tot het einde voorspoedig.
hallo grace79, ik ben 5 weken zwanger heb ook helemaal geen klachtjes hoor alleen savonds een beetje soort lichtje krampjes maar ze zeggen dat dat goed is! verder ook niks en nergens last van!
mama2011: Nu ik echt meeschrijf op deze site merk ik pas hoe leuk ik het vind om met mensen te kletsen die in het zelfde schuitje zitten. Ook jij van harte gefeliciteerd! Ik zie dat je je eerste echo op 30 juni hebt, zie je er ook zo naar uit? Ik vind het zo eng. Claudia: Moet zeggen dat ik er nu weer steeds meer van geniet, het begint steeds echter te worden. We hebben al een meisjesnaam bedacht, jongensnaam zijn we nog niet uit.
Hoi Grace, Van harte gefeliciteerd! Ik kan mij je onzekerheid ook wel een beetje voorstellen, hoor. Ik ben nu ook net 5 weken zwanger. Na twee en een half jaar proberen was het met onze eerste ivf-poging raak. Ik wist dus na de terugplaatsing van het embryo al (op 9 mei) dat ik "zwanger" was, maar mocht pas 17 dagen na de terugplaatsing testen. Aangezien ik nogal een stresskipje kan zijn heb ik de week na de terugplaatsing maar vrij genomen... Bij ieder krampje vluchte ik naar het toilet om te controleren, maar niets aan de hand. Toen ik officieel een week over tijd was (op de 17e dag na de terugplaatsing) heb ik getest: en eindelijk zwanger. Ik was heel erg blij, maar tegelijkertijd maakte ik mij ook wel zorgen... Ik heb nu ruim 30 teleurstellingen achter de rug, zou ie nou eindellijk blijven zitten? Ik ben er nog steeds wel mee bezig en kan het niet uit mijn hoofd zetten, maar ik denk dat iedere zwangere die net heeft getest dat heeft. Mijn klachten zijn: vermoeidheid, kleine krampjes in baarmoeder en darmklachten (maar die heb ik al drie jaar, dus chronisch). Verder word ik de laatste week telkens om 04.00 uur 's ochtends wakker... Geen idee waarom dat zo is... Heel veel geluk! Liefs, S.